Rainy Afternoon (Jazzy tune)

3ddie

Belegen kaas
Lid sinds
5 april 2019
Berichten
927
Mijn eerste brouwsel waarvan ik het gevoel heb dat ik boven mijn eigen kunnen ben uitgestegen. Niet een typische synthesizer track maar meer een Jazzy vibe. Ik vind zelf de elektrische gitaar goed gelukt (acoustic modelling softsynth) en ik ben (eindelijk eens) tevreden over de mix. Saxofoon is minder en ga ik nog een keer aan werken evenals de spacey akoestische gitaar.

Ik hoor graag jouw mening en vooral verbeter punten of tips om verder te ontwikkelen. Alvast bedankt voor het luisteren ;-)

 
Sfeervol nummer! Titel past uitstekend.
Ik vind alles goed klinken en bij elkaar passen, met als grote uitzondering die sax inderdaad... hoor ik diezelfde sax nou ook steeds als "2e stem" onder de gitaar?
Ik dacht eerst wat is dat voor instrument? Die hele sax / 2e stem onder de gitaar zou ik eruit halen. Dan wordt de track veel beter denk ik. Dan nog wat oppoetsen met wat subtiele aankleding hier en daar.
De kracht van het "Rainy Afternoon" sfeertje zit 'm in de eenvoud. Luister maar s naar 't nummer "Sweet Solitude" van Vangelis; daar zit ook zo'n sfeertje in.
 
Sfeervol nummer! Titel past uitstekend.
Ik vind alles goed klinken en bij elkaar passen, met als grote uitzondering die sax inderdaad... hoor ik diezelfde sax nou ook steeds als "2e stem" onder de gitaar?
Ik dacht eerst wat is dat voor instrument? Die hele sax / 2e stem onder de gitaar zou ik eruit halen. Dan wordt de track veel beter denk ik. Dan nog wat oppoetsen met wat subtiele aankleding hier en daar.
De kracht van het "Rainy Afternoon" sfeertje zit 'm in de eenvoud. Luister maar s naar 't nummer "Sweet Solitude" van Vangelis; daar zit ook zo'n sfeertje in.

Dank je. Ja inderdaad die sax zit ook onder de gitaar als 2e stem (met een hoop reverb)... Bedankt voor je suggestie en inderdaad ik ben het minst tevreden met de sax... jouw optie om die er helemaal uit te halen ga ik uitproberen. Bedankt. Ik ga ook naar "sweet solitude" luisteren vanavond.

Dit was zeer mooi. PUNT ! :)
Wow. Dank je wel. ** virtual hug **
 
Wauw bedankt voor alle positieve reacties. Ik ga met de suggesties aan de slag al zal het niet eerder worden dan volgend weekend ben ik bang... Heel erg bedankt voor het luisteren, de positieve reacties en de suggesties. <3
 
Nou, dat was superrrr relaxed om naar te luisteren! Zit hier lekker te chillen op een hete zomeravond met een biertje bij de hand met dit fijne muziekje op, heerlijk!
 
Mooi hoor!! :okdan: Authentiek sfeertje.. gitaart klinkt zeker ok.. de sax zit een soort early reflection effect, wat het wat onnatuurlijk maakt.. opzich heeft het wel wat maar het camoufleert aan de andere kant ook een beetje, en je wilt het liefst de illusie wekken dat er een sax te horen is :)
Maar goed bezig!! :)
 
heel mooi nummer,mix is heel goed, de uitdijende sound spacey sound 1:29..zou ik een heel weinig medium uitnotchen,met de reverb erop heb je nu net als een begin van resonantie,dat zou ik wegwerken.

en verder is de sax idd te herzien.
 
Leuk zeg een jazzy track, lekker chill sfeertje!
Gitaarsolo is mooi hoor en je drums mooi natural, de vibes klinken ook lekker.
Wat je arrangement betreft zou ik die sax er tussenuit halen en wellicht hier of daar een paar leuke synthlijntjes/akkoordjes erin leggen.
Om de sax wel een passend plekje te geven in deze jazzy track kan je wel zoals je al doet een leuke solo er in stoppen.
Ik vind de sax ook een beetje onnatuurlijk klinken maar er zijn genoeg plugins wat dat betreft dus dat kan heel makkelijk nog iets beter.
 
Back
Top