Nieuwe Synthwave track

Hahahaha "zelf ben ik 'm ff zat na zoveel luisteren"... zo herkenbaar... ik heb dat ook vaak. Dan probeer ik het alsmaar te verbeteren en beter te mixen maar op een gegeven moment komt het zo mijn neus uit en dan ben ik er klaar mee... nu toch al twee keer gehad dat ik later verder ben gegaan (na met andere zaken bezig geweest te zijn) en dan wordt het toch beter... maar goed...

Wat een gave track! Heerlijk retro-vibe. Ik houd hier heel erg van, past in mijn straatje qua smaak. Ik vind heel gaaf wat je met de percussie gedaan hebt. Past er ongelooflijk goed in. Lekkere patches gekozen die ook goed in de muziek passen. Niets dan lof... je hebt inhoudelijk dus niet zoveel aan mijn reactie maar goed... ik heb genoten van je track. Oh ik zou een echt eind in plaats van een fade out helemaal gaaf vinden, niet dat dit me stoort overigens.
 
Lekker sfeertje, mooie akkoordprogressie. Geluiden passen ook goed bij elkaar. Ik vind hem qua arrangement wat minder. Het blijft dezelfde basis. Als de solo erin komt zou ik de akkoorden wijzigen. Een beetje het verschil tussen een couplet en refrein, contrast aanbrengen. Dat maakt het verrassender om naar te luisteren. Maar voor de rest erg goed en een fijne vibe. :okdan:
 
Dank 3ddie en bombario!!

Ik vind hem qua arrangement wat minder. Het blijft dezelfde basis. Als de solo erin komt zou ik de akkoorden wijzigen. Een beetje het verschil tussen een couplet en refrein, contrast aanbrengen. Dat maakt het verrassender om naar te luisteren.

Eens en goede suggestie.
Ik maak m'n tracks meestal door eindeloos te klooien aan hetzelfde fragmentje, totdat ik tevreden ben... en vanuit dat fragment bouw ik de track op. Eigenlijk is de opbouw dan een "afterthought". Als je dan niet oppast, wordt ie snel een beetje saai.... dus komt het toch wel aan op "song writing skills".... dat vind ik veruit het moeilijkste aspect van muziek maken... maar we blijven leren!
 
Laatst gewijzigd:
Dat vind ik veruit het moeilijkste aspect van muziek maken... maar we blijven leren!

Het is ook een kwestie van veel luisteren. En 'slim' lenen. Zo doe ik het tenminste, goede ideetjes pikken en daar je eigen draai aan geven.

Ik hoorde gisteren trouwens My Girl van Otis Redding op de radio. Een stokoud en eenvoudig liedje, maar zo goed opgebouwd. Eerst alleen de bas, dan gitaar en drums erbij etc. Je blijft geboeid als luisteraar. Dat inspireert me echt. Niet het liedje moeilijker maken, maar de aankleding interessanter.

 
Als Miami Vice een remake zou krijgen en meneer Hammer niet beschikbaar zou zijn, moet de regisseur zeker eens bij jou aan kloppen. Top gemaakt. Ik treed enkel bij dat de fade out wat jammer is. Je kan je arrangement makkelijk genoeg aanpassen zodat het een "echt" einde wordt. Maar voor de rest niets op aan te merken ... buiten dat ie super is :).

:doei:

Danny
 
Heel mooie track

Ik vind hem qua arrangement wat minder. Het blijft dezelfde basis. Als de solo erin komt zou ik de akkoorden wijzigen. Een beetje het verschil tussen een couplet en refrein, contrast aanbrengen. Dat maakt het verrassender om naar te luisteren.

Dat is waar maar het kan (en in meeste gevallen doet het dat altijd) de mood breken van een track,want zodra je verast ben wil dat zeggen dat je uit de mood bent...
 
Dat is waar maar het kan (en in meeste gevallen doet het dat altijd) de mood breken van een track,want zodra je verast ben wil dat zeggen dat je uit de mood bent...

Dat ben ik niet met je eens. Variatie maakt een track spannend en het ligt er maar aan hoe sterk je varieert. Als je een lekker basisschema hebt werkt het vaak goed om daar even van af te wijken. Dat houdt je als luisteraar bij de les. Variatie kan trouwens ook met een break of dynamiek. Even alles eruit, een akkoord vasthouden en dan weer lopen. Of na een climax het nummer heel klein maken om daarna weer op te bouwen. Dat maakt voor mij het verschil tussen aangename achtergrondmuziek of een liedje waar je aandachtig naar luistert.
 
Ik begon na een minuutje te skippen. Opbouw duurde te lang en bleef te lang het zelfde.
 
Dat ben ik niet met je eens. Variatie maakt een track spannend en het ligt er maar aan hoe sterk je varieert. Als je een lekker basisschema hebt werkt het vaak goed om daar even van af te wijken. Dat houdt je als luisteraar bij de les. Variatie kan trouwens ook met een break of dynamiek. Even alles eruit, een akkoord vasthouden en dan weer lopen. Of na een climax het nummer heel klein maken om daarna weer op te bouwen. Dat maakt voor mij het verschil tussen aangename achtergrondmuziek of een liedje waar je aandachtig naar luistert.

Zodra men spreekt van 'spanning' kan dat onmogelijk een meeslepend chill mood van het brein (wat ik bedoelde) teweegbrengen,het hangt af hoe een luisteraar het nummer ervaart (je moet maar de comments hierboven lezen..)

Wat niet wil zeggen dat een fijner uitgewerkt nummer ook interessant kan klinken dan het huidige natuurlijk,daar ben ik wel volledig met je eens.

Advies op 'verbetering' is dus afhankelijk van welke sfeer de maker wil bereiken met zijn nummer.
 
wow!! Klinkt zeer authentiek.. mooie sounds, mooie mix.. Ben het ook wel een beetje eens met de tip die Bombario geeft.. een variatie qua thema kan dingen soms net wat interessanter houden.. :) Het hoeft niet eens een ander akkoorden schema te zijn maar bv. de baslijn bv even wat anders laten doen.. in een meer uitgekleed arrangement... dat houdt het spannend.

Luister nu trouwens naar Radiate op je SC daar gebeurt @2:20 precies wat ik bedoel.. :D mooie track ook ;)
 
Zodra men spreekt van 'spanning' kan dat onmogelijk een meeslepend chill mood van het brein (wat ik bedoelde) teweegbrengen,het hangt af hoe een luisteraar het nummer ervaart (je moet maar de comments hierboven lezen..)

Wat niet wil zeggen dat een fijner uitgewerkt nummer ook interessant kan klinken dan het huidige natuurlijk,daar ben ik wel volledig met je eens.

Advies op 'verbetering' is dus afhankelijk van welke sfeer de maker wil bereiken met zijn nummer.

Ik ben het hier in die zin mee eens, dat ik het een erg fijn stukje muziek vond. In mijn ogen is de sfeer in het liedje erg goed, en niet ieder liedje is er voor gemaakt om je aandacht op te eisen of een clubbanger te zijn of wat dan ook. In mijn ogen blijft het belangrijkste van een stukje muziek dat het de sfeer of een bepaald gevoel versterkt, en ik vind dat bij deze track geslaagd
 
Bedankt allemaal! :halleluja
Wat de discussie betreft valt er voor beide kanten wat te zeggen. Zelf vind ik ook dat er meer variatie in mag, dus vroeg of laat krijgt deze track nog een update.
De andere 2 tracks op m'n Soundcloud zijn voor mij wel "af".
Ga eerst met een nieuwe beginnen. Jammer alleen dat de zolder-mancave nu veel te heet is.... :(
 
Het is zeker wel een leuke track! Leuk om nog synthwave te horen. Wat ik persoonlijk zou doen: andere snare (klinkt wat iel) en ergens zeker een arp tussen om wat te breken, naar mijn aanvoelen kabbelt het wat te veel. En misschien de track korter maken. Liever kort en krachtig dan te lang ;-)
 
Back
Top