Mariska Neerman - RISE UP - techno

Ik vind om eerlijk te zijn veel tracks erg saai beginnen, maar een vriend van me zei dat dat zo was zodat de dj dat makkelijk kan inmixen. Wat is jullie mening daarover?

Klopt, dit eerste stuk hoort het publiek namelijk toch niet. Voor een radio edit knip je hem er gewoon af ;)
Maar, hij is wel lekker, dus trek je niets aan van negatieve reacties :dubbel:
 
Klopt, dit eerste stuk hoort het publiek namelijk toch niet. Voor een radio edit knip je hem er gewoon af ;)
Maar, hij is wel lekker, dus trek je niets aan van negatieve reacties :dubbel:

Bedankt voor je feedback, Djazid

Ik kan me in beide meningen (wel intro/geen intro) wel vinden.
Normaal gezien maak ik altijd een intro voor m'n tracks, zoals bv:

https://www.youtube.com/watch?v=lyVoj6nwyP4

en deze

https://www.youtube.com/watch?v=PG4SZI_cL1g

Maar ik ken mezelf, ik had al lang geen muziek meer kunnen maken en was zo enthousiast dat ik na 3 dagen werken dacht 'nu issie wel klaar' en het meteen online wou gooien, haha :D . Ik ben nogal ongeduldig.
Als ik zelf nog iets wil veranderen aan de track dan is het vooral de melodie iets boeiender maken, er iets meer van een verhaal in steken. Maar al bij al ben ik echt blij met de opbouw, percussie, arps en de sfeer in de track.

Het ene label wil een intro, een andere zegt: hou het begin sober. Njaaaa, dat is uiteindelijk puur subjectief.

Het is ook de allereerste keer dat ik zelf een track mix en ik verwachtte daar veel commentaar op te krijgen maar ook dat viel goed mee :)
 
Bedankt, ik ben niet zo'n held in het mixen van mijn werk. Kan je me zeggen hoe ik dit makkelijk kan oplossen ajb?

Dat hangt er een beetje vanaf hoe je track in elkaar zit, maar in de basis heb je de volgende opties:
- Sidechain hetgeen in de weg zit (bijvoorbeeld bass sounds ducken)
- EQ hetgeen in de weg zit (bijvoorbeeld bass sounds hi pass filteren)
- Compress je kick zodat deze wat meer punch heeft (met een langere attack, zonder make-up gain)

- Drum bus compressie of eindmix compressie verkeerd instellen (te weinig attack) kan er ook voor zorgen dat je kick vlak wordt.

De uitdaging in dit nummer is natuurlijk al groot omdat de kick zoals in de intro al heel weinig punch en weinig mid-hoog heeft, maar dat kan ook zomaar de bedoeling zijn.
 
Op zich een toffe track! fijne geluiden, goeie vibe wel. In het begin zou het wel mooi zijn om op die bas het filter wat verder dicht te gooien en open te laten gaan door de attack langzaam op te laten komen met de filter envelope, en dan wat terug te laten vallen door een lagere decay/sustain (ook filter env. Verder zou ik hier en daar ff wat weghalen in de drukte van je arrangement. Het is soms gewoon heel erg lekker om ff een stukje te hebben met een kick en een baslijn, verder niks. Om vervolgens weer lekker op te kunnen bouwen. Krijgt het geheel net wat meer dynamiek wat energie betreft.
 
Back
Top