Mariska Neerman - RISE UP - techno

Het begin vind ik wat droog (mag van mij wel iets meer ruimte krijgen op sommige sounds) en het duurt even voordat de dissonante akkoord overgangen me pakken. Daarna vind ik de opbouw heel erg lekker en komt die melodie er fijn overheen.
Wel gaat het thema van de melodie erg lang door en mis ik nog een duidelijke break/twist ergens na de 1e helft, waarna het thema weer vol tot een climax kan komen.

Verder lekkere drive en goede lagen van sounds. Ben benieuwd of er nog een updated versie komt :)
 
Ja, kon dit best verdragen.. :-) Vroeg me trouwens af of ik jou ooit jaren geleden als drummer bezig heb gezien?
 
Ik vind het begin ook wat lang duren. Vanaf 1:40 begint een prachtige opbouw en vanaf daar vind ik het een heel gave track! Leuk dat je weer wat tijd gevonden hebt om een track te maken en het is de moeite waard geweest!
 
Bedankt voor jullie feedback!! Ik kan me er grotendeels wel in vinden.

Ik vind om eerlijk te zijn veel tracks erg saai beginnen, maar een vriend van me zei dat dat zo was zodat de dj dat makkelijk kan inmixen. Wat is jullie mening daarover?
Na jullie reacties begin ik te twijfelen en denk ik "had ik toch maar een intro gemaakt".

en Bohemen , Nee hoor, ik ben geen drummer :D
 
Heeft wel wat. Moet wat meer dynamiek in arrangement komen denk ik zoals ook eerder genoemd. Intro wat meer werk nodig ja. Lange intro's voor DJ's deden ze in de 00's.
Heeft wel potentie tot hele goeie track.
 
Bedankt voor jullie feedback!! Ik kan me er grotendeels wel in vinden.

Ik vind om eerlijk te zijn veel tracks erg saai beginnen, maar een vriend van me zei dat dat zo was zodat de dj dat makkelijk kan inmixen. Wat is jullie mening daarover?
Na jullie reacties begin ik te twijfelen en denk ik "had ik toch maar een intro gemaakt".

en Bohemen , Nee hoor, ik ben geen drummer :D

Het begin mag best simpel zijn imho, maar dan wel met eigen identiteit, bijvoorbeeld met een leuk percussief elementje waardoor je de track direct herkent, of een enkel geluid etc.
De lange noten aan het begin moeten zorgen voor de sfeer. Ze klinken in mijn oren een beetje als random noten zonder fantasie. Het mag denk ik zelfs wat simpeler (minder verschillende toonhoogtes lange noten), zodat je beter in de sfeer kan komen, en misschien wat spelen met de lengte van de noten om het wat speelser te maken (bijvoorbeeld eerste 2 noten 2 bars lang, 3de noot 8 bars ik noem maar iets geks). Wat daarna gebeurd vind ik wel tof met de arpeggiated nootjes!
 
Bedankt voor jullie feedback!! Ik kan me er grotendeels wel in vinden.

Ik vind om eerlijk te zijn veel tracks erg saai beginnen, maar een vriend van me zei dat dat zo was zodat de dj dat makkelijk kan inmixen. Wat is jullie mening daarover?
Na jullie reacties begin ik te twijfelen en denk ik "had ik toch maar een intro gemaakt".

en Bohemen , Nee hoor, ik ben geen drummer :D

Niet teveel naar je omgeving luisteren als je intuĆÆtie het gevoel geeft dat het niet klopt. Dat maakt tenslotte jouw muziek uniek. Verder is feitelijk rekening houden voor de Dj voldoende met het 4/4 te houden en dat 'logisch' op te bouwen in 16 bars. Als een Dj dat niet kan mixen, is hij/zij waarschijnlijk ook niet van het niveau dat die je dissonante akkoorden gaat waarderen. Plus, 1 van de grootste techno hits ooit, The Bells, begint tenslotte ook direct met het hele arsenaal binnen 30 seconden. Heeft echt niemand de plaat minder om gedraaid ;)

Nu over je track inhoudelijk. Ik ben van mening dat er wel even adem gehaald mag worden in de break, want dat loopt nu aan ƩƩn stuk door. Oftewel, even gas terug, ook stilte in een track is een kracht op het juiste moment. Verder zou ik misschien wat meer variƫren met de lengte van de snare. Die ook wat meer spanken met opto-compressie, voor wat meer snap. En misschien de stereo panning van de percussie wat breder verdelen, het klinkt nu vrij mono. Hoop dat je hier wat mee kan :)
 
Klinkt wel leuk, mag idd in de melodie wat verschil in komen. Zou hem wel eens kunnen uittesten met draaien maar de geluiden van de melodie zijn iets te 'hard' voor me. Blijven doorgaan ;)
 
Bohemen , Nee hoor, ik ben geen drummer :D

Oeps, excuses.. Ik zag ooit een Vlaams bandje en dacht je naam te herkennen..

Overigens lijkt een intro me iets dat verwachtingen oproept.. Afgezien wat een dj daarvan vindt.. :-)

:W
 
Bedankt voor jullie feedback!! Ik kan me er grotendeels wel in vinden.

Ik vind om eerlijk te zijn veel tracks erg saai beginnen, maar een vriend van me zei dat dat zo was zodat de dj dat makkelijk kan inmixen. Wat is jullie mening daarover?
Na jullie reacties begin ik te twijfelen en denk ik "had ik toch maar een intro gemaakt".

ja met intro voor deze stijl van nummer is mooier
 
Accelarator Het 'Bells' geluid komt pas na 56 seconden. Heb je toch dubbel zo meer tijd om te mixen! Neem dan 'Sutats-Ain't no Words'. Dan ben je er na 36 seconden al. En plaat is op met pits op 0/0 na 3:13 afgelopen. Altijd leuk mixen zo... Als iemand al een tijdje muziek maakt, denk ik dat ze zelf het beste weten wat ze willen overbrengen. Dat gezegd, precies de reden waarom ik hier niets meer laat horen. Niets mis met positieve opbouw maar ik heb hier al een paar keer reacties gekregen van mensen die m'n tracks afkraken en vervolgens zeggen, is mijn stijl niet. Zeg dan liever niets... Ik luister vrij veel nummers hier op het forum maar als het niet in mijn straatje is, kan ik er niet veel nuttigs over zeggen. Als ik iets hoor wat me bevalt, laat ik het graag weten.
 
Accelarator Het 'Bells' geluid komt pas na 56 seconden.

Ik bedoel dan ook niet dat geluid. Maar het feit dat hij direct met volledige kick + synth riff begint, na 2 bars met OP hihat en ride, na weer 2 bars de off-beat clap.
 
Je hoeft inderdaad niet lang te wachten tot de energie losbarst in het nummer van Mills maar ik ben zelf voorstander van een gedegen opbouw. Niet alles in de eerste bars prijsgeven. Altijd leuk om te verrassen, toch? Misschien toch een DJ dingetje. Altijd handig om een aanloopje te hebben met mixen.
 
Back
Top