ff uitblazen (Funk-house Saxjam)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Gisteren voor het eerst dit jaar eigenlijk weer eens lekker bezig geweest met eigen muziek in Ableton. Het doel was om eens te kijken of ik zelf iets EDM-achtigs kon maken.. het begon goed met de pluckjes maken in synth1, een arp-pingeltje in Sylenth.. wat drums, maar dan.. Ik lijk altijd wel een soort disco-80s sound terecht te komen.. Het ligt volgens mij voornamelijk aan de sounds die ik gebruik en ook compositie misschien??

Toen ik vanmiddag thuiskwam, en beluisterde vond ik het iig inspirerend genoeg om de sax er eens bij te pakken.. en dit is het resultaat :)

 
Ik vind hem wel lekker gedaan het swingt lekker. Alhoewel als het een track moet worden zal ik de sax wel af en toe inhouden.
tja rhodes, sax, dat filter in het begin, de gekozen akkoorden. Klinkt lekker club, wat wel weer een modernere soort disco is.
niets mis mee. Maar wat voor soort edm wil je dan precies maken?
ik bedoel dit klinkt tock lekker?
 
Ik had een paar trance/progressive achtige dingen gebruikt met de sax.. die muziek leent zich daar ook heel goed voor en zou ik weleens willen proberen te maken.. maar die muziek zit gewoon heel anders in elkaar qua arrangement en iets met opbouw en afbouw. afin.. daar hadden we het al een beetje over gehad in het signature draadje. :)

Ben hier ook wel tevreden mee, het klinkt iig meer 'housy' dan wat ik de laatste jaren heb gemaakt.. :) Dat soort filter effectjes (beetje frenchhouse-achtig) vind ik ook wel gaaf altijd en is gemakkelijk te bereiken met Ableton.
De Rhodes sound is ook iets waar ik heel bewust voor gekozen heb tijden terug.. zoveel muziek die ik mooi vond bleek ie in te zitten, die diepe klank, zo lekker.. maar dat instrument werkt nu eenmaal niet in trance of progressive.. :D
 
Deze is ook heel gaaf. Lounge bar, cocktailtje erbij, zon, zee, strand en een licht briesje....
Ik denk net als flyweight dat de sax nog meer tot z'n recht zou komen door 'm iets spaarzamer in te zetten.
De dynamiek van de sax is daarnaast wat timide en constant. Wat misschien wel tof zou zijn is een paar lekker scheurende uithalen!
 
Dank peeps! :) Het was idd nog een beetje zoeken en minder uitbundig dan de vorige. Sowieso wel een geslaagd experimentje qua track. Saxmelodieën ga ik nog wel even mee in de weer, en het arrangement aanpassen. En misschien ook nog wel wat dingen aanpassen in de compositie.
 
Ik vind ‘m ook weer heel lekker...swingt en heeft zeker een retro-vibe. Prachtige sax-partij wederom. :okdan:
 
Back
Top