Tim and the Ocean - She will be mine (jazz/funk)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.125
Locatie
HybriDe L!Fe
Wat een muziekale week was dit zeg. Alsof ik ben opgeladen om zo deze track te maken.
Heb deze week 4 jazz concerten gezien en zelf in een bar wat liedjes gespeeld een nummer geschreven .
Jazz is toch iets waarvan ik dacht dat alleen muziek goden daar aan kunnen.
Maar lijkt er toch meer op dat als je zomaar wat doet dat het best jazzy kan worden :)

Gebruikte hardware: pringles chips can "original" want paprika klinkt niet. Kalimba, conga, drums, gitaar, orgel, rhodes en een mentaal gestoord brein.
Gitaar is door mijn buurman ingespeeld.
 

Attachments

  • she-will-be-mine.mp3
    11,6 MB · Bekeken: 68
Had deze nog niet van commentaar voorzien zag (al wel geluisterd)..
Maar fijne vibe.. :)

Ik was ook benieuwd of de EP ook door het SRX board is gedaan.. klinkt goed, lekkere bite ook! Ik denk dat ik toen ben gaan zoeken naar demo's enzo.. en dat ga ik nu ook weer doen.. :D
 
Hey thanks,
Ik heb het srx board pas een aantal dagen. Maar nee dit is de electric piano pack van ableton. Die is een stuk groter. De srx klinkt ook erg goed maar iets dunner. Waarschijnlijk door het compressie algoritme.
Waarom zou je srx willen als je een echte rhodes en wurly hebt?
 
Ah.. ok. Ik hoorde dat 'key-off' geluid aan het eind en dat vind ik altijd wel een realistische speelervaring (mits niet te overdreven).. maar thanx! Ik kwam ook niet echt materiaal tegen van de SRX5 op YT waar ik het in hoorde, maar dit verklaard het dus.

Wat betreft mijn interesse in de SRX: Ik ben nu een een liefhebber van EP sounds.. vond bv het ook wel interessant om het eens door analoge synths geïmiteerd te worden ;)
Zag laatst een historische opname George Duke op een Motif ES.. klonk ook erg lekker.. ook wel voor gestaan om een Motif ES te kopen trouwens..

Het key-off geluid (zakken van de hamers op de tines) wordt soms ook nog weleens gefaked door heel kort dezelfde EP multi-sample gebruiken.. sommige presets in mijn Alesis Fusion hebben dat. Je moet dan wel een synth-engine hebben die een key-off singaal om kan zetten in een start signaal van een sample.. en dat schijnen niet zo heel veel (oudere) synths te kunnen.

IMG_20190718_230205.jpg
 
Ik heb de srx 12, klinkt best goed maar hoor idd niet die hammer off geluiden. Zal nog eens goed luisteren.
ik heb de srx 12 meer gekocht om the jammen zonder computer. Gebruik vaak de ep van ableton.

wat jij beschrijft lijkt me helemaal mooi als je release velocity hebt.
 
ow damn.. ben in de war met die SRX5, die hoort in de MC909 te zitten :D
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​ maar die 12 bedoel ik ;)

En ja, die release velocity is ook te selecteren als source in de modmatrix bij de Fusion :)
 
Back
Top