ff uitblazen (sax met de DJ)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Na een paar dagen terug spontaan eens iets op een EDM track (van een SFer) te hebben geïmproviseerd, ben ik op zoek gegaan naar meer en kwam vanmiddag een zeer inspirerende track tegen van een DJ met de naam EDX. Tracktitel: Embrace

'k Weet dat dit al een uitgekauwd concept is (DJ+sax) maar ik doe het lekker toch :P

Heb voor het eerst de sax met de condensator mic opgenomen en video met webcam.. nog een beetje experimenteren maar het geluid van de sax is zeker lekkerder zo.. en ook de effectjes op de headphones helpen mee :)

 
Toen ik, tijden geleden, jouw eerste track met sax hier hoorde, dacht ik...best aardig voor zo'n talent. Maar vroeg me ook af of dit het juiste instrument voor jou was. Nou... met jouw laatste saxtracks ben ik helemaal om...het klinkt echt goed...profi goed :dj:
 
Dank mensen, leuk dat het zo gewaardeerd wordt. :)

peterdh Het is dus duidelijk zo, dat je door veel spelen een instrument beter leert kennen. Ik check net mijn eerste opname die ik ermee maakte.. is bijna 7 jaar terug. Het het daarnaast nog wat in mijn jeugd (15-16) gedaan.. Opzich is die opname van toen wel ok maar het is dus duidelijk zo, dat je door veel spelen een instrument beter leert kennen, en melodietjes die in je opkomen veel makkelijker vind qua kleppen die je moet bespelen. Maar erg leuk om te horen dat je het waardeert :)
 
Ja zeg, nu ophouden hoor,.... dit klinkt gewoon te goed 8~

Hahah... prachtig. In dit filmpje snap ik wel hoe je opneemt. Begeleiding op je hoofdtelefoon en opnemen via de mic (zie vraag in vorige track). Dit is gewoon erg lekker... en in deze track is echt ruimte genoeg voor jouw sax-licks. Mooi hoor. Meer! Meer! Meer! :halleluja
 
Bij sommige saxofonisten lopen mij de rillingen over de rug vanwege het valsige geluid..
Heb ik bij jou nog geen last van gehad! :-)

:biertje:
 
Bij sommige saxofonisten lopen mij de rillingen over de rug vanwege het valsige geluid..
Heb ik bij jou nog geen last van gehad! :-)

:biertje:

Oeh.. dat is dan weer leuk om te horen! :) Ben zelf achteraf nog niet helemaal tevreden, kan ook strakker her en der.. maar goed ;) Als ik em qua melodie ga uitwerken neem ik natuurlijk de vrijheid om het eindresultaat uit de beste 'takes' samen te stellen. :D
 
DreamXcape haha.. heel herkenbaar.. het is bij mij in het begin ook zo begonnen.. hoort er allemaal bij.. Ik doe het nu in totaal iets van 9 jaar waarvan de laatste 2 jaar wat intensiever en ook voor publiek afentoe.. oefen best veel daarvoor en dat helpt wel. :) Maar thanx man! (Y)

Mattluxx Dank!! Dat wordt sax on the beach :D Maar blij te horen dat je em kan waarderen. :)
 
Supergaaf. Sax = zo cool.

Weet je wat ook lekker is? Synthwave met sax. Zie "The Midnight" op youtube, bijv. het nummer Crystalline.
 
Na vele afwegingen op de saxmelodie en de definitieve versie een aantal keer door te hebben genomen, gisteren maar eens een poging gedaan om em uit te voeren voor de camera.. still needs a lot of practice.. maar ik ben wel met deze melodie wel erg oké zo.. (al ga ik dat laatste stukje er maar uit laten denk ik)

Ik heb de zanglijn van 'de jeugd' er maar uit gelaten dit keer :D

 
Back
Top