ff uitblazen (free jazz #2)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Na mijn vorige jam (die een beetje op een dood spoor eindigde), had ik nog wat andere tracks geprobeerd.. waaronder deze. En bij terugluisteren dacht ik van.. :)

Is vorige week, op een gunstig moment (overdag) opgenomen in de rock 'n rommelhut. gelukkig geen klachten gehad..
 
Laatst gewijzigd:
Thanx voor de reacties!!
En ja.. ik had jaren terug ook een beetje moeite met dit skeve groef muziek.. maar ik moet zeggen des te vaker ik het luister des te meer ik em voel.. :)
 
Ook van mij geen klachten! Het is niet helemaal mijn muziek, maar de sax maakt veel goed. Minder foute nootjes dan je vorig filmpje geloof ik.. :-)
 
Ha, dank je Bohemen! Ja, het is jazz.. en sowieso is een fout pas een fout als je het toegeeft (hehehe ;))

peterdh Dank je!! :)
 
MacGyverGear Jaaaa... ik vind 'm mooi hoor. Lekker jam. Prachtige sax. Voor mij werkt de track wel maar ik ben dan ook een jazz liefhebber. Ik heb het idee dat je deze beter speelt dan de vorige jam.

Waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben is hoe je jouw sax partij speelt en opneemt. Het lijkt erop dat je het live speelt maar je hebt geen hoofdtelefoon of oortjes in. Maar ik vermoed dat je met de begeleiding mee speelt... en hoe neem je dan het geluid van de sax op?
Of speel je gewoon echt live mee met de begeleidingstracks en neem je dat met de video camera op? En krijg je dan zulke goede kwaliteit?... vragen.. vragen... vragen... :-D

In ieder geval bedankt voor het delen en van mij mag je meer sax-tracks delen :-)
 
Hey.. leuk!! Bedankt voor je reactie. :)
Ik heb (na lang opnemen en experimenteren met de mix tussen) een nieuwe methode gevonden. Ik moest altijd de muziek zo hard zetten om het een beetje in de mix te krijgen.. maar nu zet ik de muziek zachter en meng deze er later bij. Het geluid wat met de telefoon is opgenomen (sax + muziek) kan ik hierdoor ook wat reverb geven. Het is verre van ideaal maar geeft betere resultaten.

Had toevallig eergisteren eens iets met de hoofdtelefoon, en de sax met een condensator mic. In de mixer kan ik de sax dan weer een lekker delaytje + reverb geven, wat echt een veel lekkerdere mix geeft op het hoofdtelefoongeluid.
De delay op sax (en een lekkere sloot reverb), smeert het geheel zo lekker dicht.. met de methode die ik hierboven omschrijf kan ik een delay wel vergeten aangezien je dit dan ook weer op de muziek krijgt.. en rommelig wordt.

edit: Toen ik dit bericht afhad zag ik dat je de andere opname methode ook had beluisterd.. die dus :)
 
Back
Top