So Beautiful

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Inspired by: Ik was eigenlijk aan het drummen op deze track om te oefenen.
en na een keer of 10 dacht ik waarom maak ik niet mijn eigen versie.



een eerste versie, piano van Robert Glasper gesampled.




Daarna deze versies gevonden ze zijn allemaal wel vet:





MacGyverGear zin om sax of trompet in te spelen? :)
 
Last edited by a moderator:
Hey ! Lekker!! :) Ga als ik wat meer gelegenheid heb om met de sax bezig te zijn ff kijken of ie in een lekkere key ligt om te spelen.. maar zeer inspirerend!! dit soort muziek dig ik zeker ;)
 
cool!.
het is in de key A dacht ik, als je je sax 1 semitone naar beneden kan tunen moet dat wel lukken :)
het is nog wat ruw, zal ook verder gaan met verbeteren.
Kan eventueel het hele ableton project delen.
 
Een sax kan helaas niet transposen.. sommige keys spelen ok.. sommigen lekker.. andere nog lekkerder.. maar ben ook totaal nooit bezig met nadenken over theorie tijdens spelen.. beetje op gevoel zeg maar... :D
Waar haal je dat orgel-achtige geluid uit trouwen? Echt heel fijn ! :okdan:
 
Dat orgel geluid komt uit een Korg Prologue,

ik kan me herinneren toen ik een DJ live set deed met een Saxofonist dat hij aan zijn pitch aanpaste door ergens aan het mondstuk te draaien. Want als ik op de drum and bass plaat de pitch veranderde moest hij ook de grondtoon aanpassen.
Dacht dat een semitoon wel te doen was.
 
Ok.. klinkt te gek.. ook die freaky pitch mod. verderop.. :)

Het stemmen gebeurt via dat mondstuk.. maar heb eigenlijk nog nooit een halve toon bijgepitcht. Misschien dat omlaag wel kan.. maar veel verder erop schuiven (=omhoog stemmen) zeker niet. Het mondstuk zit soort van pas over een stuk kurk. Des te lager je komt, des te lager is ook de klemkracht een beetje.. maar ga later vandaag eens kijken wat het bereik naar beneden is..
 
Nou, gemengde gevoelens :

+ zeer mooi nummer
+ fijne instrumenten gebruikt
+ leuke melodieën

- in't begin ga je wel redelijk off beat met je percussie.
- je vocalen zitten niet altijd in de juiste toon
- het einde vind ik erg abrupt.

Hopelijk heb je er wat aan :)

Greetz

Gloomy.
 
Robi Thanks hey!
e-Gloomy-nations bedankt!

- in't begin ga je wel redelijk off beat met je percussie. ( ja weet ik, moet ik nog effe corrigeren)
- je vocalen zitten niet altijd in de juiste toon ( ja weet ik, moet ik nog eens proberen)
- het einde vind ik erg abrupt. ( foutje bij het bouncen )

Als ik tijd heb effe de ruwe randje aanpassen. Begin ook de Ableton Glue een beetje zat te worden met de distortion die die toevoegt. Ja leuk zo een ssl buscompressor immitatie :) Mischien wat meer dry signaal doorlaten.
 
Ja lekkere vibe hoor! Qua compositie nix aan te merken. Verder vielen de punten van Gloomy mij ook op (en jijzelf dus ook), misschien als extra punt nog die kick in het begin, die klinkt mij wat te compressed/distorted, maar eigenlijk nix schokkends dus, beetje oppoetsen en klaar lijkt me!
 
Klinkt weer mooi hoor! Maar ik ben dan ook al fan sinds On the 26th of October van Tim and the ocean... ;)
Ik ga wel een tegendraadse mening verkondigen; ik vind weinig mis met de drumtiming en zang. Van mij mag dat wel wat er naast zitten af en toe, geeft het alleen maar meer karakter. Er viel me eigenlijk maar 1 klein pitch dingetje in de zang in negatieve zin op, maar ook dat was niet storend, gewoon meer een live feel.
Wat de drums betreft vond ik alleen de ambience een beetje gek klinken. Misschien had ik teveel het draadje in mijn hoofd zitten waar je advies voor de ruimte vraagt, dus ik kan er naast zitten maar ik vond de ruimte een beetje "cheap" klinken. Misschien toch wat droger proberen op te nemen?
 
Ik had om eerlijk te zijn ook wat moeite met dingen die een beetje off-beat zaten.. maar heb ff wat geprobeerd
https://soundcloud.com/macgyvergear/mirage2-met-sax/s-PLAbt

Ja sorry die begin beat idd. Stoor me er ook aan. Ik probeerde daar zo een dubbele snare....weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar hetzelde doet de drummer in de beat in jouw 'ff uitblazen'.

wow vind het echt vet klinken wat je doet. Ik zal als ik tijd heb wat ruwe randjes weg werken.

super dik die sax. En love the artwork. Shinning bling bling on the Rhodes :)
 
misschien als extra punt nog die kick in het begin, die klinkt mij wat te compressed/distorted, maar eigenlijk nix schokkends dus, beetje oppoetsen en klaar lijkt me!

ja idd. De mic was tegen het vel aangevallen :) moet idd wat minder compressie op.
 
Wow bedankt hoor allemaal.
SmartBits vet ik wist niet dat ik fans had. Voel me vereerd. :)

goed punt over de drum klank. Dat is de hoofd reden waarom ik wat aan de akoestiek wil doen.
wat ik begrijp van een sound on sound video over drum recordings. Kun je alleen je drums dik compressen als de akkoestiek goed is. Want compressie versterkt het kamer geluid. Als je dus te veel galm hebt klinkt het zoals het nu klinkt.
altans dat dacht ik zo.
 
Ja sorry die begin beat idd. Stoor me er ook aan. Ik probeerde daar zo een dubbele snare....weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar hetzelde doet de drummer in de beat in jouw 'ff uitblazen'.

wow vind het echt vet klinken wat je doet. Ik zal als ik tijd heb wat ruwe randjes weg werken.

super dik die sax. En love the artwork. Shinning bling bling on the Rhodes :)

Hey.. glad you like iit!! :) Was zeker inspirerend en leuk om te doen (tot zover)..

Wat betreft de off-beat.. ik denk ook dat het de Piano een beetje is soms.. maar een beetje warpen her en der.. en het komt goed :) En idd die dubbele sidestick.. dat is idd een markant detail uit die in die jazz track.. moest er in het begin ook aan wennen, maar heeft wel wat..

Hoor het wel van je als je de opname een beetje hebt kunnen doorwerken.. ga ik er de sax er opnieuw onderzetten/inspelen.. Leuk!! :)
 
Heb gisteren een ruim uurtje kunne werken. Alle feedback meegenomen.

- Intro drums - timing beter
- Piano - timing beter
- Bijna alle Ableton Glue Compressors vervangen door de normale compressor. De Glue Compressor is een G4000 emulator en voegt distortion toe. Ik was heel erg fan maar das nu afgelopen. Ga voor een Serpent Audio G4000 kloon denk ik.
- vocal beetje compressie en reverb

Bekijk bijlage beautiful-the-way-she-rolls.mp3

Is het zo klaar of horen jullie nog iets?
 
Heb gisteren een ruim uurtje kunne werken. Alle feedback meegenomen.

- Intro drums - timing beter
- Piano - timing beter
- Bijna alle Ableton Glue Compressors vervangen door de normale compressor. De Glue Compressor is een G4000 emulator en voegt distortion toe. Ik was heel erg fan maar das nu afgelopen. Ga voor een Serpent Audio G4000 kloon denk ik.
- vocal beetje compressie en reverb



Is het zo klaar of horen jullie nog iets?

Hey.. ik zit nu te luisteren. Ik had een iets andere timing voor de Piano in gedachten (zoals het tweede rondje), maar deze voel ik ook wel.. :)
Ga em van het weekend ff inladen in mijn sax-project-versie. Had de laatste keer een verkeerd riet opgespannen zag ik gisteren.. :D Dus alles moet waarschijnlijk over.. maar leuk dus :)
 
Ja de zang is wat off-key maar ik krijg zelf niets fatsoenlijks ingezongen dus ik heb geen recht van spreken :-D Overigens hoeft het voor mij niet loepzuiver hoor. Het gaat vooral om de emotie en intensiteit van het geheel. In het begin viel het me erg op later in de track stoort het me niet.

Verder vind ik het wel een lekkere track!! Het einde is inderdaad afgekapt. Bouncen met trailing audio tail.
 
Back
Top