Summer Sky [Melodic]

Rustig easy listening muziekje met een prima titel.. :-)
 
Ja idd goede titel. Ook een erg lekker nummertje. Chill en space. Mooie overgangen ook. En vet b stuk.
Geen kritiek van hier :)
 
Sjanto is een karakter van WOW, de game.

Serieus? Dat speel ik niet en mijn zoon ook niet. Misschien heeft hij het onbewust opgepikt. Mijn oude artiestennaam is trouwens Bombario en dat heb ik zelf verzonnen. Maar in 1700 schijnt er iemand met die naam rondgelopen te hebben. Misschien was ik het wel :D

Dank voor je reactie, ook op Soundcloud. Dat stimuleert me om meer nummers af te maken. En wat minder kritisch te zijn wat betreft de mix, want dat weerhoudt me vaak. Ik denk dat ik beter kan. Maar het gevolg is dat ik geen nummers afmaak. Of er zo lang aan pruts dat ik aan alles begin te twijfelen. :bekdicht:
 
ik vind deze track erg lekker 'warm' gemixt. fijne synths met die piano, zeker een track om op een mooie zomerdag aan te zetten. Ik krijg er wel beach vibes van.
 
ik vind deze track erg lekker 'warm' gemixt. Ik krijg er wel beach vibes van.

Dan is de titel dus toch goed gekozen :okdan:

P.S. Grappig dat je dat zegt van de mix. Voor mijn gevoel heb ik nog heel weinig gemixed. Een beetje EQ en compressie op gevoel en Waves C4 multibandcompressor op de Main. Dat is het eigenlijk wel. Misschien maak ik het in mijn hoofd wel te ingewikkeld :W
 
Mooie track heb je gemaakt, pakkende melodie en goeie balans ook met de nodige variatie.
Gaat je goed af op Studio One in ieder geval, mix klinkt ook lekker.
 
Gaat je goed af op Studio One in ieder geval, mix klinkt ook lekker.

Klopt. In FL Studio had ik altijd het gevoel dat ik weinig 'grip' had. Het geluid fladderde alle kanten op. Misschien is dat psychisch hoor, maar Studio One klinkt transparanter en voelt robuuster aan. Dat maakt mixen ook makkelijker. Ik hoor gewoon beter wat ik doe. En of het iets toevoegt of juist niet. De learningcurve viel ook reuze mee. Hoewel ik veel features nog niet gebruik en dingen vast handiger kunnen. Nou ja, elke keer een stapje beter. En dank voor je reactie! :okdan:
 
Haha.. ja, ik heb ook een hele brede smaak.. gewoon alles proberen.. dit soort muziek is wel te gek om live te doen.. (vind ik)
Ga nog wat meer constitentie in de melodie verwerken.. dingen afwegen.. misschien is dat octaafje lager aan het begin toch niet 'zo'.. maar leuk dat je em kan waarderen.. :)
 
Maar leuk dat je em kan waarderen.. :)

Absoluut En helemaal omdat het spontaan is. Dat vind ik het enige nadeel aan elektronische muziek, de spontaniteit gaat er zo snel af. Je bent - als je niet uitkijkt - meer aan het pielen dan aan het musiceren. Daarom ben ik blij dat ik ook piano speel en liedjes zing. Gewoon ongedwongen kijken wat er gebeurt.
 
Mix is weer helemaal dik in orde zoals ik van je gewend ben, lekkere gebalanceerde overall sound! Hier en daar ook leuke subtiele details te horen. De track overal helemaal goed en netjes afgewerkt. Ik heb net bij een andere track vergelijkbaar commentaar gegeven: als ik dan toch moet zeuren, het zijn allemaal wel heel herkenbare thema's (en daardoor voor mij minder spannend).
 
Als ik dan toch moet zeuren, het zijn allemaal wel heel herkenbare thema's (en daardoor voor mij minder spannend).

Dank je :okdan: En klopt, ik ga ook niet voor de originaliteitsprijs :D Ben al lang blij als ik nummers afmaak. Steeds een stapje beter en ik heb me bij deze vooral geconcentreerd op de mix. Beats kunnen ook gedetailleerder, ik vind het nu nog wat te looperig. Als ik dat meer in de vingers heb waag ik me misschien wel eens aan een experimentje.
 
Nice bomario Nice
goeie track
en ivm de naam van de track de waarheid komt uit een kindermond
Ik vind die tracknaam zeer goed gekozen van u zoon geef summer vibes u track
:okdan:8):D
 
Wow echt heel goed! Mix klinkt super professioneel, luistert lekker weg. Heerlijk chill zomermuziekje. Ik denk zelf eigenlijk niet dat gedetailleerder/complexer het beter zou maken, er gebeurd al heel veel. Zou eerder geneigd zijn om wat meer kalere stukken er tussen te hebben (alleen percussie en bass ofzo), nu zit overal wel een melodietje. Ik vind het hier prima passen hoor, maar misschien leuk als experiment voor een volgend project :) Al met al hele goeie track!
 
Back
Top