Triphop / proghop / posthop

GentleG

Virtueel lid
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
2.196
Locatie
Voerendaal
Nog niet eens een titel, dus als u suggesties heeft...

Bericht door een moderator:
MP3 is verwijderd op verzoek TS


Alle commentaar is welkom 8)
 
Last edited by a moderator:
Heel erg mooi G. De muzikalen vond ik prachtig, de vocals, nou de opzet is goed, maar de uitwerking is niet zo goed gelukt, want het is namelijk redelijk vals ingezongen.. Wat gaan we daaraan doen ? :)
 
Mooie track. Ik vind de vocalen eigenlijk best goed. Het hoeft niet allemaal strak op de noot voor mij, niet alles hoeft ge-auto-tuned. Het enige dat ik anders zou doen is dat ik bij double tracking de beide zanglijnen wel hetzelfde zou timen.

Verder vind ik het ritme iets te poppy voor triphop (geen idee wat proghop en posthop zijn dus misschien sla ik de plank hier mis) Ik zou het ritme minder druk maken, hihats weghalen op de 8e noten, en dan kan je de boel met een tape delay op de snare bijvoorbeeld weer opvullen voor een meer triphoppy sfeer. Als je de rim-click iets vertraagt en de delay iets langzamer dan het tempo laat lopen krijg je een veel meer slepend ritme wat misschien beter bij de sfeer van de track past.
 
Bedankt mensen :halleluja
het helpt me echt anders te luisteren naar ons eigen werk.

Zoals meestal is dit ook weer het resultaat van een jam in een oefenruimte, waarna ik thuis probeer er een leuke edit van te maken.
 
Mooi sfeertje dit nummer.
Het is even wennen aan de zanglijn omdat het niet synchroon loopt maar het geeft het nummer wel juist de goede vibe vind ik.
Nog een keertje inzingen of een pietsie straktrekken qua noten zou het nog wat beter maken maar maak het niet te glad in ieder geval.
Heel persoonlijk zo ipv een gladde, strakke produktie.
Wellicht een open deur maar wat vindt je van Never Blame You?
 
begint mooi.... heel "lo-fi", en de drums die er in komen, zeer zuiver, maar werkt bij elkaar.
de vocals, ik ben zelf een zeer beperkte zanger, die binnen zijn beperkingen wel wat kan, maar echt zingen is ver weg, al is het in mijn laatste nummers, of sommige nummers wel gelukt.

ik vind de vocals niet zo afleiden, het heeft iets treurigs, vanwege dat het "vals" is. het is eerder niet toonvast, dan vals. maar toonvastheid is een doel op zich, vaak, zie de vele kompetities, maar werkt niet altijd...

ik vind het juist me raken, dat het niet zo toonvast is, het is overigens konsistent niet "toonvast"... heb de vocals gedubbeld, met andere set-off, of hoe noem je het? ik doe dat soms, tegenwoordig. maar te veel werkt averechts, ik denk wanneer je de dubbeling (ik ga anglicismen gebruiken...) iets minder maakt, het sterker maakt.

al werkt het soms wel, ik twijfel nog of mijn opmerking klopt. nu werkt het voor mijn gevoel. ik luister altijd zo open mogelik, zo menselik mogelik..., hoe het op zichzelf werkt, zonder te letten op regels, kodes, etc. je kunt je er nooit helemaal aan onttrekken, maar met de juiste houding kan je ver komen.

ik mag dit wel.
 
bedankt :okdan:

Dit nummer is begonnen als jam in een oefenruimte, de opname van bijna een kwartier heb ik ingekort tot deze versie.
De main lead synth midden rechts en vocals zijn door mijn frontman, de rest ben ik.
Puur toevallig had ik de vocals dubbel, kon niet kiezen, en heb ze maar eens op elkaar gelegd, niet gepland.
Misschien dat ik uiteindelijk alleen de rechter vocal overhoud, ik zie wel.

:)
 
Super melancholisch maar werkt absoluut voor mij. Ik vind de opbouw heel mooi en de vocalen, niet loepzuiver, maar wel passend in de sfeer. Ik vind het een heel bijzondere track. Ik heb geen nuttige opbouwende kritiek omdat deze track al ver boven mijn niveau zit... maar wilde wel even melden dat ik de sfeer echt heel pakkend vind... mooi gemaakt.
 
Vind hem vet! :okdan:Oja wat mensen over zingen zeggen niets van aantrekken en gewoon blijven doen.
 
Mooie track. Ik vind de vocalen eigenlijk best goed. Het hoeft niet allemaal strak op de noot voor mij, niet alles hoeft ge-auto-tuned. Het enige dat ik anders zou doen is dat ik bij double tracking de beide zanglijnen wel hetzelfde zou timen.

Verder vind ik het ritme iets te poppy voor triphop (geen idee wat proghop en posthop zijn dus misschien sla ik de plank hier mis) Ik zou het ritme minder druk maken, hihats weghalen op de 8e noten, en dan kan je de boel met een tape delay op de snare bijvoorbeeld weer opvullen voor een meer triphoppy sfeer. Als je de rim-click iets vertraagt en de delay iets langzamer dan het tempo laat lopen krijg je een veel meer slepend ritme wat misschien beter bij de sfeer van de track past.

100% mee eens met deze mening en het gegeven advies.
 
Back
Top