Electronic-Rock songtracks

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Deze songtracks zijn nogal anders, dan wat ik normaliter zoal maak.
Bij de Same place, different people heb ik wat bluesrock invloeden (toonladders) gebruikt.
En bij Stranger till the end heb ik zelf een tijdje geleden met de basgitaar een aantal baslijnen ingespeeld en hier een song 'omheen gebouwd'.
Beide songtracks hebben wel een eigen karakter voor mijn gevoel.
Feedback is van harte welkom.


https://soundcloud.com/gardensofhega/same-place-different-people

https://soundcloud.com/gardensofhega/stranger-till-the-end-made-in-ableton
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt best lekker. ja idd verwacht maar weinig reacties. Zodra het woord gitaar klinkt rennen de meeste weg.
Vond de tweede track beter, in de eerste moet wat meer gebeuren om het spannend te houden.
hoe heb je je drums gemaakt? electric kitje?
 
Ik ga de eerste al beoordelen.. raar maar waar, je begin en einde zijn zo veelbelovend, maar daartussen zitten toch wel werkelijk scheve noteh hoor, Jeroen. Ik vind hem dus mooi, maar soms lichtelijk irritant door het vals klinken. Wat betreft weinig feedback.. wacht geduldig je tijd af, iedereen heeft examen of zit buiten.. In mijn geval had ik bezoek, dus ik kon niet eerder.. Maar je bent goed bezig gast, doe zo verder ! :)
 
Ik ga de eerste al beoordelen.. raar maar waar, je begin en einde zijn zo veelbelovend, maar daartussen zitten toch wel werkelijk scheve noteh hoor, Jeroen. Ik vind hem dus mooi, maar soms lichtelijk irritant door het vals klinken. Wat betreft weinig feedback.. wacht geduldig je tijd af, iedereen heeft examen of zit buiten.. In mijn geval had ik bezoek, dus ik kon niet eerder.. Maar je bent goed bezig gast, doe zo verder ! :)

Die noten heb ik 'ingeschreven' aan de hand van een bluestoonladder (in Ableton).
Ik vind het ergens best wel wat karakteristiek klinken.
Vind het jammer dat je het soms als wat lichtelijk irritant ervaart.
Verder vind ik het opzicht niet heel erg dat ik, tot dusver, weinig reacties heb; was gewoon even wat verbaasd.
Bedankt voor je reactie.
 
Ik heb ook niet altijd tijd om te luisteren maar probeer dat wel regelmatig te doen. Allereerst vind ik het heel gaaf dat je, zoals je zelf zegt, iets anders hebt gedaan dan dat je normaal doet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bij "same place, different people" een paar keer het gevoel had dat er iets niet "klopte". Ik denk dat je wel in je toonladder zit maar misschien door modulatie of tremelo er iets "botst" met misschien de bas? Ik kan het niet goed analyseren ik heb er niet genoeg verstand van. Maar los van de paar momentjes vond ik het inderdaad een eigen sfeer hebben en heb ik er met plezier naar geluisterd.

Ik vond "stranger to the end" nog beter dan "same place, different people" en is inderdaad ook weer iets anders. Het sluit ook iets meer aan bij mijn muziek smaak maar ik had ook het idee dat ik er meer afwisseling en dynamiek bespeurde. Ik heb 'm twee keer achter elkaar geluisterd en de tweede keer vond ik 'm nog beter. Misschien moet ik "same place, different people" ook nog een tweede kans gunnen :-)

Ik vind het wel knap dat je in een ander genre dan waar je normaal in opereert zulk resultaat neerzet. Petje af en dank voor het delen.
 
3ddie
Heel erg bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad wel bij 'Same place, different people' dat er wat aparte tonen in zitten; ook idd door modulatie, tremelo oid.
Daardoor botst het idd wat met de baslijn en dat is wel jammer.
Stranger till the end heeft idd ook wat meer dynamiek en afwisseling en 'rockt' ook iets meer.
 
De tweede geluisterd. Ik vond hem heel erg goed en veelbelovend. Maar ik zou 'm nog wat variëren en opvullen, want bij tijden klinkt ie toch vrij repitetief.. Niet ? Enne, net wat Eddy zei, bedoelde ik.. maar ik kan het niet zo verwoorden. ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top