Sadà Exposadà & Gloomy - C R I S I S / Progressive Acid-Electro

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Hallo mensen,

Geen WIP deze keer, maar direct "to the point".

Een samenwerking tussen Vink (Sadà Exposadà) en Gloomy. Nederland en België dus, een goede combinatie.

Het nummer is getiteld : Crisis.

Als je het Youtube filmpje bekijkt, dan is het compleet. Geef best je eigen interpretatie eraan.

Hier de link voor stream en gratis download :



Hier de link voor het filmpje :



Arjan zijn muziek is te bewonderen op :



Wij hopen op vele luisteraars en vele reacties.

Veel luisterplezier,

Gloomy en Vink :)
 
Een samenwerking tussen Vink (Sadà Exposadà) en Gloomy. Nederland en België dus, een goede combinatie.

yeah, hij is er eindelik, wederom een zeer fijne samenwerking, en eens ieder vokalen! verder, is het een nummer waarin de samenwerking echt een geheel is geworden, net als voorgaande keer. mooi dat verschillende stijlen kunnen samensmelten.

EDIT: het filmpje is geheel van jan, en het is prachtig geworden, werkt er erg goed bij.

Mooie samenwerking; jullie hebben elkaar goed aangevuld.
Heeft een zeer sterke track opgeleverd.
Vind het allemaal erg uitgebalanceerd en compleet klinken.

dank robi!!
 
Wauw... dit is echt heel gaaf. De video maakt het helemaal af. Ontzettend mooi werk. Mag ik vragen hoe zo'n samenwerking verloopt? Stuur je elkaar bestanden die de ander dan in zijn DAW bewerkt en dat over en weer?
 
Mooie samenwerking; jullie hebben elkaar goed aangevuld.
Heeft een zeer sterke track opgeleverd.
Vind het allemaal erg uitgebalanceerd en compleet klinken.

Zeer mooie kritiek Jeroen, dank je wel man, doet deugd te lezen !! :)
 
yeah, hij is er eindelik, wederom een zeer fijne samenwerking, en eens ieder vokalen! verder, is het een nummer waarin de samenwerking echt een geheel is geworden, net als voorgaande keer. mooi dat verschillende stijlen kunnen samensmelten.

EDIT: het filmpje is geheel van jan, en het is prachtig geworden, werkt er erg goed bij.



dank robi!!

Dank je wel Arjan, het was weer een super samenwerking.. Dank je wel voor je lovende woorden !! :)
 
Wauw... dit is echt heel gaaf. De video maakt het helemaal af. Ontzettend mooi werk. Mag ik vragen hoe zo'n samenwerking verloopt? Stuur je elkaar bestanden die de ander dan in zijn DAW bewerkt en dat over en weer?

Hey 3ddie, dank je wel voor de heerlijke feed man !! Van harte :)

Ik zal je vertellen hoe het langs mijn kant is verlopen :

* Arjan is begonnen met het aanleveren van drie stems : de percussie, de acidlijn, en de dronelljn. Hij heeft een andere DAW dan ik.
* Ik heb die wav-stems binnengetrokken in FL-studio, de structuur was er meteen gezet
* daarna ben ik beginnen fluisteren : "Crisis"
* dan heb ik de track opgevuld met geluiden en melodieën
* dat alles heb ik ongemasterd doorgestuurd naar Arjan
* die heeft de vocalen er dan opgezet
* tenslotte heb ik hem dan gemasterd.

Hoe Arjan het ervaarde, is even aan hem om dat te noteren :)

Bedankt nogmaals, groetjes, Gloomy ;)
 
Ik zal je vertellen hoe het langs mijn kant is verlopen :

* Arjan is begonnen met het aanleveren van drie stems : de percussie, de acidlijn, en de dronelljn. Hij heeft een andere DAW dan ik.
* Ik heb die wav-stems binnengetrokken in FL-studio, de structuur was er meteen gezet
* daarna ben ik beginnen fluisteren : "Crisis"
* dan heb ik de track opgevuld met geluiden en melodieën
* dat alles heb ik ongemasterd doorgestuurd naar Arjan
* die heeft de vocalen er dan opgezet
* tenslotte heb ik hem dan gemasterd.

Hoe Arjan het ervaarde, is even aan hem om dat te noteren :)

Bedankt nogmaals, groetjes, Gloomy ;)

Wow je laat je dus echt inspireren door wat de ander aanlevert en waar je dan jouw creativiteit loslaat. Ook mooi dat je elkaar dan de ruimte gunt om er mee "aan de haal" te gaan en daarmee wordt het resultaat waarschijnlijk verrassender dan wanneer je echt samen zit en samen naar één resultaat werkt. Heel gaaf gedaan. Ik ga nog even luisteren ;-)
 
Normaliter krijg ikzelf rond de herfst zin om duistere muziekjes te produceren.....
Maar ik vond dit prima klinken, mooi ook om hier weereens collabs op ´t forum mee te maken! :-)
 
Wow je laat je dus echt inspireren door wat de ander aanlevert en waar je dan jouw creativiteit loslaat. Ook mooi dat je elkaar dan de ruimte gunt om er mee "aan de haal" te gaan en daarmee wordt het resultaat waarschijnlijk verrassender dan wanneer je echt samen zit en samen naar één resultaat werkt. Heel gaaf gedaan. Ik ga nog even luisteren ;-)

ik ben begonnen met de arturia SEM V2, eigen patch/preset (in 98% van de gevallen maak ik presets vanaf default, maak een reeks presets, in periodes), de arp staat aan op de SEM V2, het is éen noot volgens mij, met 4 automation lanes, wat veel dynamiek in het geluid brengt. de pss2 spread erop, voor het laag, de vitamin voor wat harmonische kracht en een van de velen 1176 emulaties die ik heb.

simpelweg een heel simpele drumlijn, kick en snare er aan toegevoegd. een 808 drum kit (emulatie) van de spark 2.4. ik gebruik alleen de mute voor variatie. maxxbass voor een dikkere 808 kick. soms gebruik ik slamdawg, maar deze keer gekozen voor maxxbas, wat tweaken, en rolt er wat moois uit. kan ook de subgenerator van de spark gebruiken, maar dat vergeet ik meestal, dat ie er is...

een matrix-12 V2 door glitchmachines quadrant, enigma en vitamin (dat hoekige geluid.. dat soms de boch uit vliegt).

dat was het begin. en vond dit juist iets wat ik met jan samen zou willen afmaken. hij heeft er mooie synth lijnen aan toegevoegd, zijn fluisterende stem werkt zo mooi, de drum break is ook van jan. goed wat jan beschreef.

daarna heeft het nog lang geduurt, voordat ik een idee had wat ik verder meekon. en dat is heel simpel geworden. een vocal sample (field recorder), door unfiltered audio TRIAD (eigen patch), en dat werkte goed.

en ja we laten elkaar "los", wanneer er echt iets niet goed zou zijn, zouden we dat zeker zeggen, maar dit is de 2e samenwerking, en beide gingen vlekkeloos. we reageren natuurlik bij elke stap op elkaar. al waren dit maar 3 stappen.

de basis staat nog als "substance" online:

https://soundcloud.com/sada-exposada/substance

de andere samenwerking, waar jan begon:

https://soundcloud.com/gloomer2000/s...oving-the-soul

gisteren weer eens lekker geluisterd, blijft ook een lekker nummer...

Normaliter krijg ikzelf rond de herfst zin om duistere muziekjes te produceren.....
Maar ik vond dit prima klinken, mooi ook om hier weereens collabs op ´t forum mee te maken! :-)

dank bohemen!
 
vink Bedankt voor de uitgebreide beschrijving en de links.. leuk om te zien hoe het van "substance" naar het eindresultaat is gegaan. Overigens heeft "substance" ook een heel coole vibe. Wat dat betreft kan "Crisis" voor een compleet nieuw nummer door het leven naast "substance" ;-)

De samenwerking op "moving the soul" heeft ook een prachtig resultaat opgeleverd... het klinkt ook echt helemaal "af"... geldt ook voor de video wederom... en wat ik niet onvermeld wil laten is een line uit de lyrics die ik grote poëtische waarde vind hebben: "you move like a number"... prachtig... wat een vondst. Ik sta echt versteld van het talent, de creativiteit en productiviteit van mensen hier op het forum. Wonderlijk hoog niveau.
 
Normaliter krijg ikzelf rond de herfst zin om duistere muziekjes te produceren.....
Maar ik vond dit prima klinken, mooi ook om hier weereens collabs op ´t forum mee te maken! :-)

Duister ? Haha :) Leuk om te lezen, dank je wel Bohemen !! :)
 
de andere samenwerking, waar jan begon:

https://soundcloud.com/gloomer2000/sada-exposada-gloomer-moving-the-soul

gisteren weer eens lekker geluisterd, blijft ook een lekker nummer...

Oh oh, ik was de download vergeten aanzetten.
Dus luitjes, "Moving the Soul" is nu ook via Soundcloud gratis te downloaden..
Idd heel lekker nummer Arjan ;)
Fijne dag allemaal !
 
Heerlijk duistere elektronica, goed gedaan heren!

Hey SIX, leuk je nog eens te zien, en dank je van harte voor deze mooie feedback, super ! Cya soon ! ;)
 
Heerlijk duistere elektronica, goed gedaan heren!

dank! dank!

Wow, dit voelt heerlijk aan om te lezen.. Ja, Arjan is echt een super professioneel ! Gloomy is maar een amateurtje die voortgaat op zijn gehoor :-) Geen greintje muziekale kennis dus ;)

echt professioneel??? toch dank voor het kompliment, zo voel ik me niet, ook niet meer een beginner, en kan zeker wat... maar jij? een amateurtje? meer dan aanleg, talent heb jij, en ervaring en het gevoel om een track goed aan te pakken. super professioneel!
 
Ja, echt wel professioneel Arjan, al jàààren.. Je hebt volledige zalen doen trippen met je muziek ! Ik daarentegen, ik kan geen noot lezen, ken niet het verschil tussen een bridge en een chorus, ik ga puur af op mijn gevoel. En nu met die zeldzame aandoening die ik heb, ga ik ook voort op de trillingen die ik uit de muziek voel komen. Een ventilator bijvoorbeeld, bij dit warm weer.. de ventilator hoor ik bijna niet, maar mijn kussen trilt in mijn hoofd alsof er een helicopter in de kamer landt. Rare maar razend interessante aandoening : bilaterale vestibulopathie heet dat beest :) Maar ik ben blij dat de track zo goed ontvangen wordt. Cheers iedereen, fijne dag.
 
Back
Top