[Electronica/Deep House] Falling Apart

HeinRook

Despawn
Lid sinds
14 mei 2014
Berichten
105
Locatie
Geleen
https://soundcloud.com/heinrook-1/falling-apart-test-version
Een nieuwe track na lange tijd.
Ik heb meteen een vraag over deze track. Zoals je wellicht kunt horen zit op de lead en een pad een automation op de filter cut-off. Nu merk ik meestal als ik dit doe dat het geluidsniveau een pak omhoog gaat zodra het filter op gaat. Nu is dit niet altijd even erg denk ik, een beetje dynamiek is wellicht juist mooi. Maar ik vraag me af of het bij deze track niet stoort. Hoe doen jullie dit meestal? Een automation op de volume (group track) om een en ander in balans te houden?
Overige feedback is uiteraard ook welkom! Dankjewel.
 
Ik sidechain dan meestal, en ook de EQ gebruiken om de scherpe tonen te cutten. Heel erg mooie track, heeft me geen moment verveeld. Mixing mag nog wat aan gewerkt worden.. de schelle tonen eruit halen bvb.. Ook de percussie kan meer afwisseling gebruiken. Verder een prima track.. Succes ! :)
 
Heel lekkere track. Met veel plezier naar geluisterd. Ik ben geen expert op dit gebied maar herken jouw probleem met het filter. Ik hoop dat iemand met kennis van zaken mij corrigeert als ik onzin klets maar in mijn ervaring heb ik twee verschillende gevallen. 1) Als het volume daadwerkelijk toeneemt omdat het geluid dat je gebruikt veel meer energie heeft in het spectrum dat door het filter geopend wordt dan gebruik ik een limiter (en volgens mij kun je met een compressor hetzelfde bereiken maar dat weet ik niet zeker). 2) Als het volume niet echt toeneemt maar het (door het geopende filter doorgelaten geluid) in een deel van het spectrum komt dat door je mix heen prikt (en daardoor te luid klinkt) dan gebruik ik een EQ om specifiek in die range wat te drukken. Hiermee kan ik bereiken wat ik beoog maar ik weet niet of er betere manieren zijn.

Nogmaals pin me er niet op vast want ik ben zelf nog hard aan het leren & experimenteren na een hiatus van ruim 24 jaar en in die tijd hadden we een sequencer op de computer maar nog niet het equivalent van een professionele geluidsstudio zoals tegenwoordig.

Ik laat me graag corrigeren/informeren door mensen met meer ervaring op dit gebied dus schroom niet om me stevig aan te pakken als ik hier onzin verkoop ;)
 
Allen,
bedankt voor de leuke reacties. Hij mag zeker nog wat geoptimaliseerd worden qua mix en EQ. Komt wellicht omdat ik nu hoofdzakelijk met hoofdtelefoon werk (mijn KRK's zijn nog niet geïnstalleerd na de verhuizing). Niet dat dat veel zou brengen met die dingen, maar met de hoofdtelefoon hoor je niet alles even goed natuurlijk. Heb daarom een setje Adam A7x op de planning staan voor als het vakantiegeld binnen is 8). in ieder geval goed om te horen dat het in de basis goed is.
Ik heb in de afgelopen jaren af en aan muziek gemaakt en wat geëxperimenteerd met verschillende stijlen binnen de dance. House, progressive, trance, zelf drum-and-bass. Maar nu zit ik voor mijn gevoel meer in de richting van waar ik naar toe wil met deze track. Als ik een nog beter afgewerkte versie af heb, zal ik die ook online zetten.
Nogmaals bedankt!:okdan:
 
Back
Top