sadà\exposadà - Sektor Indux

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
versie 3 nu... work in progress;

alle patches/presets custom made, drum kit uit eigen tuin...

cubase 10 pro
arturia pigments met specops als insert
2 x reaktor 6.3 met toybox, blocks base, euroreakt modules
arturia spark 2.4

drum sends: 2 FX channels
izotope trash 2
d16 sigmund

sigmund is als send verbonden met trash 2, op -15 db, voor extra chaos... sigmund als send effect, dus.. op de trash 2 fx channel.. dus...

(te lang geleden hier tracks geluisterd, ik heb mijn periodes... zal weer luisteren gaan, loop zeer achter)

 
Op zijn minst kunnen we zeggen dat dit uiterst industrieel is.. En voor mij is industriële muziek kunst, je kunt het voor vanalles en nog wat gebruiken.. Goed gedaan Arjan, en harstikke bedankt voor zoveel nummers van mij geluisterd te hebben, awesome !! Doe dat goed vriend ! :)
 
Hey, elkaar niet zo tutoyeren:-).(Wordt hier teveel gedaan),kritisch of lovend je persoonlijke noot blijven geven.
Enfin ik moet veel zeggen,ik post nooit wat,nooit gedaan op internet(enfin,20 jaar geleden of zo op broadjam,2 nummers staan er nog steeds,wel van slechte opname kwaliteit,moet ze nog eens opzoeken.)
De geluiden kunnen me zeer bekoren,omdat ik ze zelf ook maak.Als we spreken over de song in z'n geheel is het niet mijn dada,wat niet wil zeggen dat ik het tegenovergestelde ga zeggen.
 
Lekker duister. Mis alleen wat punch van de main hit. Wellicht wat aan het laag sleutelen.
 
Hey, elkaar niet zo tutoyeren:-)

Oh maar ik heb het recht om lief te zijn tegen Arjan.. Hij is tenslotte een goede vriend van me, telefoneren, chatten, samen muziek maken, videoconferenties, mails enz... Niets verkeerd mee om iemand te tutoyeren en lief te zijn tegen elkaar. :)
 
Klinkt dystopisch en roept bij mij allerlei beelden op. Klinkt gaaf en wat ik vooral heel knap vind is dat het niet één muur van geluid is maar dat je de afzonderlijke elementen goed kunt onderscheiden en er een sonische samenhang is. Bedankt voor het delen.
 
Laatst gewijzigd:
Op zijn minst kunnen we zeggen dat dit uiterst industrieel is.. En voor mij is industriële muziek kunst, je kunt het voor vanalles en nog wat gebruiken.. Goed gedaan Arjan, en harstikke bedankt voor zoveel nummers van mij geluisterd te hebben, awesome !! Doe dat goed vriend ! :)

ik had niet het doel dat nummer zo "heftig" gaan moest, maar de drums zaten niet lekker in de mix, zeker muzikaal niet... door de fx is uiterst industrieel geworden, zeker... en dank! luisteren naar jou nummers, doe ik met groot plezier dat weet je...

Hey, elkaar niet zo tutoyeren:-).(Wordt hier teveel gedaan),kritisch of lovend je persoonlijke noot blijven geven.
Enfin ik moet veel zeggen,ik post nooit wat,nooit gedaan op internet(enfin,20 jaar geleden of zo op broadjam,2 nummers staan er nog steeds,wel van slechte opname kwaliteit,moet ze nog eens opzoeken.)
De geluiden kunnen me zeer bekoren,omdat ik ze zelf ook maak.Als we spreken over de song in z'n geheel is het niet mijn dada,wat niet wil zeggen dat ik het tegenovergestelde ga zeggen.

ja dit is vooral een nummer gemaakt uit de geluiden, ik vond de song als geheel werken, maar begrijp zeker je opmerking. en ja kritisch moet! want anders post je niet, ja ook voor bevestiging natuurlik, maar zoals jan al zegt, later...

Lekker duister. Mis alleen wat punch van de main hit. Wellicht wat aan het laag sleutelen.

het laag is wat vreemd, de punch daar heb ik nog wat mee getoverd, een ekstra drum loop (andere kit, andere drums), maar de punch was in versie 2 er nog. in deze versie vind ik het wel werken, een punch is niet altijd nodig. vreemd genoeg zit er altijd een soor ambient-achtige houding in mij, hoe heftig sommige mensen het ook vinden. buiten de punch, heb ik veel naar het laag zitten luisteren, i.e. dingen geprobeerd, uiteindelik werkte dit het beste.
wel lekker, dat je het lekker duister vindt, dat is het doel.

Oh maar ik heb het recht om lief te zijn tegen Arjan.. Hij is tenslotte een goede vriend van me, telefoneren, chatten, samen muziek maken, videoconferenties, mails enz... Niets verkeerd mee om iemand te tutoyeren en lief te zijn tegen elkaar. :)

ja, jan! en ons volgende nummer komt er aan, is al in wezen af...

Erg knap gedaan.
Klinkt allemaal erg bruut en duister.

dank robi, heerlikke woorden. ja bruut, dat werd het uiteindelik en dat beviel mij zeer. fijn dat het jou ook bevalt!

Klinkt dystopisch en roept bij mij allerlei beelden op. Klinkt gaaf en wat ik vooral heel knap vind is dat het niet één muur van geluid is maar dat je de afzonderlijke elementen goed kunt onderscheiden en er een sonische samenhang is. Bedankt voor het delen.

ja, het zit volgens mmultianylyzer vol met collisions, maar het is me toch gelukt om "de afzonderlijke elementen goed (...) [te] onderscheiden", soms is de keuze ook om de onderscheidingen wel goed er uit te laten komen, waarbij soms wel op bepaalde momenten de onderschoudingen wegvallen, maar die leveren dan een sonische samenhang op. ik probeer altijd de geluiden op zich te laten werken én zoals jij dat zo mooi noemt; er een sonische samenhang uit te halen, veel luisterwerk bij het mixen, geen masking effekten (beter gezegd effekten die masking zouden opheffen) gebruikt, wel geprobeerd, maar dan verlies je de sonische samenhang. mmmh goeie term, pik ik van je...

en mooi om te horen dat het dystopisch klinkt en dat het beelden oproept. dank voor je mooie woorden!

Erg duister, precies de sfeer waarvan ik houd.
Ik mis wel de punch in de kick drum, waardoor het allemaal wat vlak een attackloos klinkt.
Wat percussie hier en daar met continu filtering kan de track ook zeker goed doen.
Het is ook maar wat je doel is natuurlijk. De tips van mij dragen bij aan het "los gaan".

ja de punch weer, dit is meer een sferisch nummer, vreemd genoeg, ik heb ook met filtering gewerkt op de drums, en ekstra perkussie, uiteindelik vond ik deze versie beter, ik snap zeker je opmerking van "los gaan", wellicht is er een variant mogelik... maar je zegt precies waar ik over twijfelde, maar het doel werd, door de versie, dit. vreemde laatste zinsnede.
erg duister... ja! dank! en heerlik dat je van de sfeer houd. attackloos, ja, zoals al boven en net hier boven geschreven, sferisch, toch een soort van ambient achtige industrial, throbbing gristle achtig.

al zal ik de tips waarschijnlik niet verwerken, neem ik ze altijd mee, ze leren me beter mixen, producerern, layeren van geluiden, etc. onbewust, hebben de opmerkingen op mijn nummers hier veel invloed gehad, in positieve zin, al verwerk ik het wel op mijn eigen wijze. ik ben eigenwijs...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top