[Trance] Stikkers - Paradise

Mooie sounds, goede opbouw. Reminds me of 90's acid zonder de 303 dan. Rond 1:30 kan er wel een lead in. Iets scherps met een mooie melodie. Ga er dan vanuit dat daar de main drop begint.
 
Gaaf, je hebt de sound helemaal te pakken. Dat zit wel goed.
Wat mij betreft zou er nog iets bij kunnen, maar das een kwestie van smaak... ik zou zeggen minimaal 1 extra ondersteunend melodisch laagje erbij, ergens in de hogere octaven ofzo
 
Lekkere sounds en spannende opbouw, zeker in het midden stuk. Zo als andere ook wel gezegd hebben zou het lekker zijn om er nog een extra element aan toe te voegen. Dit mag van mij ook wel een dikke lead zijn. Soms heb ik het gevoel dat het nummer wat blijft hangen door het ritme dat de percussie speelt in combinatie met de synth welke de melodie speelt. Dat geeft ook de sfeer natuurlijk, maar in ene een ommekeer daar in, dat hij wat stuwende wordt, zou wellicht ook kunnen werken. Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel, beetje lastig uit te leggen en is natuurlijk kwestie van smaak :).

waar heb je de track overigens mee gemaakt? Ook altijd leuk om te weten.
 
waar heb je de track overigens mee gemaakt? Ook altijd leuk om te weten.

Dit is één van de laatste tracks die ik gemaakt heb met Synapse Audio Orion. Omdat dit een 32-bit DAW is kan ik er helaas niets meer aan toevoegen; het loopt geregeld vast door de RAM beperking. Ik werk tegenwoordig ook al met FL studio, dus in de toekomst heb ik er geen last meer van.

De Kick drum is gemaakt met Kick 2, de bass synth is van Rob Papen's Albino 3, de leads van Synapse Audio Dune 2, de sphere van NI Massive, strings van JP6K, aangevuld met wat samples.
Verder gebruik ik standaard delay, reverb en sidechaining vanuit Orion, aangevuld met Izotope Neutron elements en Ozone 8 standaard. Uiteraard Ozone na bounce vanwege de RAM issues.
 
Back
Top