Easy Beat

Iets minder slaapverwekkend maken? Ik heb daarnet nog ff wat verder geprutst.. :-)
Heb nu nog 6 sporen over..

:biertje:
 
Ik vind het heel erg lekker om naar te luisteren. Het is ontspannend maar absoluut niet saai. Ik zeg niet dat ik het te kort vind maar ik denk wel dat er nog potentie zit in het uitbreiden met de elementen die je naar het einde introduceert (funky keys en blazers). Aan de andere kant is het misschien ook juist leuk om daar de luisteraar mee achter te laten...

Hoe dan ook: knap gemaakt.
 
Dank voor het luisteren!

Heb 'm op mijn mobieltje gezet en ga 'm even laten bezinken..
Vind het wel grappig zoals ie nu is en misschien precies lang genoeg.. :-)

:W
 
Lekker Bohemen! Je zou nog wat drumgeluiden kunnen toevoegen, een idm beat eronder misschien?
 
Als je er nog zin in hebt, dan zou ik de kick iets luider zetten, verdrinkt op de achtergrond. Voor de rest een prima plaat, rustig en chill.. Good luck Bohemen ! :)
 
Hopelijk heb ik nu de definitieve versie geüpload..

Robi Dank! Bij mij ligt hij inmiddels iets minder prettig in het gehoor, een beetje grijsgedraaid.. :-)

e-Gloomy-nations Thanks! De kick staat nu iets harder..

Dank allen weer voor jullie geduld! :koffie:
 
Ook maar weer een filmpje op mijn drukbezochte Youtubekanaal gezet.. :-)



:dj:
 
Ja het klinkt heel lekker en uitgebalanceerd... je hebt er een prachtige track van gemaakt.

Ik vind het zelf altijd lastig om te bepalen of iets klaar is of niet. Ik probeerde altijd het beste resultaat te bereiken waarop ik op dat moment in staat ben. Dat leidde er bij mij toe dat ik nooit een track los kon laten. Ik heb zelf mijn verwachtingen enorm verlaagd nadat ik in een poging om "alles beter te maken" een track eigenlijk compleet verknald heb. Het "muzikale idee" dat erachter zat was nergens meer te bekennen... Het was te ver afgedwaald van de oorsprong. Dat was voor mij wel een keerpunt. In plaats van oneindig blijven sleutelen laat ik nu iets los als ik vind dat het idee er staat. Ik bedoel niet dat ik geen moeite doe. Ik probeer nog steeds een mooi en glad resultaat te krijgen want dat is uiteindelijk waar ik me in wil bekwamen. Maar als ik het idee heb dat meer aan het 'zweten' ben dan dat ik aan het 'leren' ben van verdere bewerkingen stop ik ermee. En dat levert vaak een suboptimaal resultaat op maar ook de ruimte om iets nieuws te beginnen... Een nieuw idee uit te werken of een probleem, waar je in een track tegenaan liep, te isoleren en daarmee verder te gaan.

Ik kan me dat veroorloven omdat ik een amateur geluidsgenerator ben en dus niets "hoef" te leveren. Ik ben reëel genoeg te beseffen dat de mensheid niet op mijn fabrieksels zit te wachten. Er gaat geen vijfde symfonie van Beethoven verloren als ik een track niet optimaliseer. Ik produceer geluid voornamelijk voor mijn eigen plezier. En juist dat laatste is zo belangrijk. Ik heb echt het plezier voorop gesteld. Als ik merk dat ik geen plezier meer beleef aan het verder ontwikkelen van een track maar het meer aanmodderen wordt dan rond ik het af. Ik probeer dat wel zo goed mogelijk te doen maar laat de "problemen" waar ik niet uitkom gewoon bestaan. Ik maak een video en upload het naar YouTube wat voor mij "het loslaat moment" is. Bij YouTube kun je geen nieuwe versie uploaden van een video... alleen de oude weghalen en een nieuwe neerzetten... dat maakt de drempel iets hoger om alsmaar verbeterde versies te uploaden...

En mocht ik later zoveel geleerd hebben dat ik een probleem dat ik in een eerdere track niet kon oplossen nu wel aan kan dan is het een leuke oefening om die track er nog eens bij te pakken en te zien of je het met de kennis van nu wel beter kunt maken. Ik sluit niet uit dat ik ooit een track herzie maar dat uren lang voort modderen om het nòg beter te maken doe ik niet meer als het me niet helpt of plezier geeft.

Maar ik dwaal enorm af. Het is een prachtige track en als je zelf het idee hebt dat je er klaar mee bent... dan is het klaar... en uiteraard zijn er nog honderden ideeën die je allemaal in deze track zou kunnen proppen... maar ook kunt meenemen naar een volgend werk... wat ik maar zeggen wil... "volgens mij moet je op 2 minuut 36 en een enkele triangel hit invoegen" ... ting!!!!!....... => zo kun je bezig blijven :P
 
Ja, op 2 minuut 36 nog een enkele triangel hit invoegen en dan is ie af, dan kun je 'm meteen opnieuw uploaden, haha :-) Wanneer ga je nou eens een Soundcloud pro abonnement cadeau krijgen van Sinterklaas ? :-) Nee yo, je plaatje is mooi.. durf er niets meer aan te veranderen nu hé :-)
 
3ddie Dat is wel het eeuwige dilemma van iedereen die iets maakt.. Een vliegtuig bijvoorbeeld kan het beter maar goed doen.. :-) Mijn projectjes zijn meer studies dan producties. Toch knaagt het soms dat ik nog verbeterpunten hoor nadat ik iets afrond, maar die hoor ik ook in andere muziek.. Omdat mijn deuntjes vaak een momentopname zijn van mijn humeur, ben ik daar na een tijdje wel klaar mee. En beschouw ik de track als´af´.

e-Gloomy-nations Met zo weinig luisteraars vind ik een Pro abonnement wat overdreven. Het meerendeel van mijn fans bestaat uit bots.. 8)

Al met al is het altijd weer een opluchting om een project als afgerond te kunnen beschouwen en daar heb ik een biertje op gedronken! :-)
Dank voor het luisteren!

:biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top