Von Naphoven - Interphase

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.593
Locatie
Den Bosch
tumblr_ntb2xqm7M21s4fz4bo1_500.gif
 

Attachments

  • interphase.mp3
    15,9 MB · Bekeken: 68
nice von naphoven .....mix van synthwave ....industrial...cyberpunk ...intergalactic vibes..:dj:
 
Mooi,kan zo direct geplaatst worden in een filmfragment.Een hoofdrol voor de Moog hier?
 
Bedankt beiden :okdan:

Alle geluiden (behalve percussie en het koor in de break) komen inderdaad uit de Moog One.
 
Ik heb hem geremastered.Sorry ...kon het niet laten.:koffie:
Wat getweaked hier en daar en naar mijn smaak wat extra sausjes erover gesprinkeld .Op headphones gemastered.:kimono:



Deze is ietsje lager qua volume dan het origineel.
:doei:
 

Attachments

  • interphase remaster.mp3
    15,9 MB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Mooie sferische track Nap, mix klinkt ook goed.
Je hebt een Moog one nu, congrats en veel plezier met je aanschaf. (maar dat lukt al heel goed hoor ik) :okdan:
 
Bedankt voor de lovende woorden en opmerkingen. Ik heb de mix wat aangepast en nog wat aan het koor in de break gesleuteld:
Interphase V3

Verder voor de liefhebber, het centrale drumloopje én de titel van de track is afkomstig van antieke Amiga game Interphase:

 
Wel Von Nap..De ONE komt meer en meer in beeld bij mij.De laatste tijd komen er goede demo's uit,hoor je meer en meer klanken(andere dan de presets).Je wordt letterlijk en figuurlijk omver geblazen door de sound.Wat een diepte en breedte,diversiteit ,totaal anders dan een softsynth.Hoe moet het dan zijn in het echt?Zeker nu dat de muziek van de film Apollo 11 bijna geheel gemaakt is door moog instrumenten.Prachtig.
De prijs is huge maar in essentie heb je 3 synths,3 sequencers een eventide FX.Dus denk ik er aan eentje aan te schaffen.
Mijn doel is dat het gedaan is te kopen en verkopen(wat kost dat niet?),maar liftime instrumenten aan te schaffen.één analoog:de ONE,digitaal:c15(hoewel mijn JD-990 ook digitaal is)en een paar softsynths en een paar samplepacks,that's it.Met de ONE en deC15 ben je al gauw een leven bezig.Dat is momenteel waaraan ik denk,of het zo ver komt,zien we wel.
Enige gedachten van uwentwege?
 
De Moog One is een beest, een bodemloze snoeppot qua sounddesign en ook een plezier om mee te werken door de uitstekende interface. Ik heb hem al een paar maanden maar ontdek nog regelmatig nieuwe dingen. Of het de synth is die alle andere synths overbodig maakt? De mogelijkheden in de sound/waveshaping en filters maken dat je een ontzettend breed palet hebt waar je de sfeer van menig ander merk kunt benaderen, maar het blijft natuurlijk een Moog en zijn eigen ding. Mijn Subsequent 37 is toch wat beter als het gaat om keistrakke en harde rechtdoor-in-je-bakkes bassen en leads vanwege de superstrakke VCO's, de overdrives en feedback op de mixer en de multidrive in de filtersectie. Het OB-6 State Variable Filter klinkt toch weer anders dan het SVF van de One en snijdt zeker in het hoog soms net wat harder door die mix heen en klinkt vaak helderder. Enfin, met andere woorden, iedere synth zingt zoals het gebekt is en heeft zijn eigen karakter en de vraag is in hoeverre je dat door één synth kunt of wilt vervangen. Al denk ik dat je met alleen de One genoeg hebt om 20 albums mee te vullen in principe.
 
Back
Top