Tim and The Ocean - The .Escape

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Twee weekies geleden geschreven. Op de akoestische gitaar.
Aan een vriend laten horen en heel er slechte feedback terug gehad.
The .Escape gaat over Alcohol en drugs als escape uit het dagelijks leven.

https://soundcloud.com/timandtheocean/the-escape

Copycat tape delay gebruikt op de gitaar. Oberheim Matrix 6 voor de pulse synth. De rest is Camel audio Alchemy.

Cheers

T
 
Muzikaal is ie prima, behalve dat die hoge stab-synth te luid staat, het geheel moet beter afgemixt worden en de vocal, nou ja.. die is écht niet goed hoor. Ow ow, ik moet moeite doen om te blijven luisteren.. Maar wel leuk geprobeerd natuurlijk. Ik zou op zoek gaan naar een andere vocalist ofwel alles zodanig vervormen dat je niet hoort dat je vals zingt. Succes :)
 
Ja die 12 akkoorden progressie is niet zo makkelijk te volgen. En ik moet nog leren in een studio zonder gitaar i een mic te zingen.
kan het nu zeker wel beter inzingen. Welke stab synth? Die pulse? Vind er geen te hard staan. Maar idd het geheel is niet gemixed nog.
 
ja, die pulse bedoel ik.. Met mijn vestibulopathie zijn mijn oren supergevoelig geworden.. en die pulse is niet aangenaam om te horen.. maarja, je moet'm nog mixen hé, misschien eens kijken naar té hoge tonen. En nee, autotune had ik niet in gedachte, meer distortion ofzo.. Muzikaal vind ik 'm wel heel mooi hoor, gitaar is zeer subtiel. Al doende leert men, dus trek je mijn feedback niet zo erg aan.. Succes ! :)
 
Alles met mate, zei mijn moeder altijd..

En in mijn festivaltijd kreeg ik als advies van wat ouderen: na vieren pas bieren.. :-)

:biertje:
 
Wel grappig een maat van mij met absoluut gehoor vind ie pulse synth ook wat valsig. Die pitch modulatie is zo bedoelt.
de zang, idd kan wat beter. Eerst maar wat oefenen. Ook live niet makkelijk te zingen. Maar heb echt moeite met zingen in een studio situatie en hoofd telefoon.
 
Back
Top