Let it Go [House]

Presethead

Stamgast
Lid sinds
29 Maart 2006
Berichten
104
Was alweer een tijdje terug dat ik een volledige dance track had gemaakt. Gister kon ik zowaar 's morgens een track beginnen en 's avonds afmaken.



Basis van de track is een preset uit de Rave Generator VST. Ik pak die er altijd graag bij vanwege de instant klassieke 90's vibe die je er van krijgt. In dit geval zit er een beetje Decapitator saturation op en vervolgens nog een extra 'randje' toegevoegd met Disperser.

Het arpeggiootje dat op ongeveer 2:36 begint komt uit een Kawai FS680 keyboard dat ik voor €15 op Marktplaats heb gekocht. Dit keyboard is eigenlijk best wel shit, maar het heeft MIDI, dus je kunt hem vanuit de DAW aansturen en hem bijvoorbeeld aan een arpeggiator hangen. Gooi er nog wat effecten op en er komen nog best wel interessante geluiden uit. De ingebouwde sounds zijn een beetje te editen (ADSR envelope aanpassen en layeren) en ze hebben een lekker digitaal lofi karakter. Ik vind het in ieder geval die €15 goed besteed :)

Op zowel die main stab, het arpeggiootje en de vocal zit een Arturia Minifilter om die partijen in en uit te laten faden. De high pass gefilterde break die op ongeveer 4:09 begint is volledig en super simpel gedaan met de Endless Smile vst op het master kanaal.

Verder komt de kickdrum gewoon uit Nexus en heb ik de snare, clap en hihat random uit mijn sample library laten selecteren door Atlas. De vocal samples komen van Splice
 
In de jaren '90 haatte ik deze muziek.. Vooral vanwege allerlei arrogante dj-s die ik toen meemaakte.. :duivels:

Tegenwoordig kan ik er beter naar luisteren. Misschien iets te eentonig, al voel ik wel een vibe. Maar ik ben dan ook geen danser.. :-)

My 1/2 cent.. 8)

:biertje:
 
zeer mooie track.. en paar dingetjes :

* die synthstab is te prominent aanwezig. Je kunt hem automaten met effects ook.
* "let it go vocal" mag meer verspreid worden
* hij is een minuutje en een half te lang volgens mij

Verder prima :)
 
Bedankt voor het luisteren en de feedback, guys.

@e-Gloomy, wat voor effecten zou jij automaten op die stab?
 
erg 90ties,je kan hem allicht veel better maken door af en toe die stab weg te laten en opkomen met een ander ding/geluid,melodie er in
 
lekker oldschool vibed yip yip.....ik mis alleen een chord verandering?Niet steeds 7 minuten lang zelfde noot/4 bar loop.En quas ound design zou ik het lekker vinden de clap en snare wat meer high end schizzle en punch tegeven....klinkt nu wat dof maar kwestie van smaak he.Lekkere track.:mega:
 
Hi Preset head,

soms heb ik wat vrjie tjd en dan vind ik het leuk om iemand zijn track te remasteren of een eigen draai aan tegeven.
Ik vind dat zoveel leuker dan mijn eigen produkties mixen/masteren....en leer er vooral een hoop van.
Dit wil niet zeggen dat dit goed gemastered is of slecht .....dit is gewoon de versie zoals ik het graag zou willen laten klinken.:-)
MAsteren is juist mijn zwakkepunt dus daarom oefen ik dit juist.
Dus naja hier mijn versie van jouw nummer.
En tis echt een lekkere chill house track8):dj:


:kimono:
 

Attachments

  • Let it go.mp3
    18,3 MB · Bekeken: 146
Laatst gewijzigd:
persoonlijk vind ik de kickdrum iets te aanwezig.
en licht saai worden op een geven moment
maar ik vind het wel knap dat je zover bent gevorderd in 1 dag, mij lukt dat niet:P
verder wel een lekker vibe

cheers
 
Vind dit wel een lekkere track! Klinkt inderdaad jaren negentig house achtig, beetje richting Erick E. Alleen is de kick inderdaad misschien iets te hard. Iets meer afwisseling zou de track goed doen. Verder qua structuur wel nice. Vind de arpeggio wel heel goed erbij passen.
 
Hi Preset head,

soms heb ik wat vrjie tjd en dan vind ik het leuk om iemand zijn track te remasteren of een eigen draai aan tegeven.
Ik vind dat zoveel leuker dan mijn eigen produkties mixen/masteren....en leer er vooral een hoop van.
Dit wil niet zeggen dat dit goed gemastered is of slecht .....dit is gewoon de versie zoals ik het graag zou willen laten klinken.:-)
MAsteren is juist mijn zwakkepunt dus daarom oefen ik dit juist.
Dus naja hier mijn versie van jouw nummer.
En tis echt een lekkere chill house track8):dj:


:kimono:

Hey Dude,

Super bedankt voor je re-master! Ik weet niet wat je precies hebt gedaan, maar de mix lijkt wat meer atmosferisch, wat minder hard. I like it.

De te harde kick komt waarschijnlijk van het stukje gabber dat ook nog als een spook uit de jaren 90 n mij huist ;). Ik vind het inderdaad altijd lastig om de kicks een beetje subtiel te houden.
 
Ja lekkere 90-vibe idd, ik kan mij nog wel een Extravaganza in Nijmegen herinneren waar hier lekker op los gehoused werd :P
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top