Legions

** mooie pad in het begin, veelbelovend..
** mmm, is dat happy house wat ik nu hoor ?
** die pad mag verdwijnen, want die stoort de frequentie
** stem is cool, vanwaar heb je hem ?
** die dreigende bass is goed, leuke melodie.. duister
** al eens gedacht aan het gebruik van een Glitch op je percussie elke 8 bars of zo ?
** break : melodie is al een miljoen keer gebruikt, maar dat is niet erg, want ik doe dat ook :)
** voor de drop gaat je percussie off-tune
** drop is te zacht, mag veel meer knallen.
** nu wordt ie pas echt leuk
** vanwaar de titel ?
** die pad op't einde mag vervangen worden door iets in dezelfde toonaard als de rest ?

Mooi nummer Robi, heeft me deugd gedaan.. Dit wordt één van je betere !

Succes,

Gloomy.
 
e-Gloomy-nations
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Vind het zelf geen happy-house hoor :)
Het klopt inderdaad dat die pad wat te overheersend is.
Had trouwens even niet in de gaten dat de percussie off-tune gaat voor de drop.
Het gebruik van een glitch op de percussie zou inderdaad ook een goed idee zijn.
Die stem komt van de Witchking uit Lord of the rings - Return of the King.
De titel Legions komt voort uit hetgeen wat de Witchking zegt.
 
Doet me een beetje aan 80-s new wave denken.. En de vocalen lijken wel wat op die van Gloomy.. :-)

Het loopt nog een beetje uit de maat op sommige stukjes..

:biertje:
 
Heb inmiddels weer wat kunnen sleutelen aan deze track.
Was vooral niet tevreden over het middengedeelte (vanaf 2.17).
Dit heb ik nu verbeterd; vooral de kick en baslijn.
Tevens heb ik het tempo wat naar beneden geschroefd en de mastering wat aangepast.
Het resultaat valt hier te beluisteren;
https://soundcloud.com/gardensofhega/legions-new-version
 
Ik vind'm vet Robi, hoe heb je die bass lead gemaakt ? Bij tijden ga je off-tune in je percussie, dat zou ik nog fixen. Leuke track, die wil ik wel remixen :)
 
Ik vind'm vet Robi, hoe heb je die bass lead gemaakt ? Bij tijden ga je off-tune in je percussie, dat zou ik nog fixen. Leuke track, die wil ik wel remixen :)

Die (bass)lead heb ik vooral op gevoel gemaakt en met ondersteuning van wat theorie (mbt toonladders etc).
Jammer inderdaad dat de percussie nog wat offtune gaat; moet zeker nog gefixt gaan worden (net misschien als het intro met de pads).
Leuk dat je deze track wilt gaan remixen.
 
Leuk dat je deze track wilt gaan remixen.

Nou dat is leuk, ik kan er best wat leuks van maken zo lijkt. Kun jij me dan een bestandje uploaden op Dropbox ofzo met daarin alle stems en alle midi-files ? AUB ? :)
 
Ik ben ermee bezig hé Jeroen.. niet makkelijk omdat de drums off-tune zijn, maar ik pas er wel een mouw aan, 't zal vast heel mooi worden, maar 't zal tevens ook veel tijd in beslag nemen, dus geduld :) Thnx nogmaals !
 
Ja, vind het wel wat hebben!

Misschien zou de lead die er op 0.49 inkomt ook een heftige gitaar kunnen zijn? :-)
Vanaf 2.43 gaat het volgens mij nog een beetje mis met sync van de arp. Maar misschien is dat de bedoeling..

:W
 
BohemenToch weer even een kleine tegenvaller dus.

Als ik mijn muziek terugluister hoor ik ook altijd dingen die ik anders zou willen doen..
De kunst voor mij is net zo lang door te gaan met eraan werken zolang ik er plezier in heb.
Als ik mij eraan ga ergeren veroorzaak ik eerder schade aan een track... :-)
 
Krijg er doomy duits gevoel bij,.. (Covenant achtig)
Bij de eerste versie vond ik het happy gedeelte wel apart van doomy tot electro achtig....

Mochten jullie de laatste versie delen,.. ben benieuwd :mexico:
 
Back
Top