SanktPauli - Otherside (metapop remix)

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Hallo iedereen, ik doe weer eens mee aan een metapop-remixwedstrijd (vorige keer weinig succes). Ditmaal een nummer van Elephante (geen idee wie dat is eerlijk gezegd). Het origineel is 102 bpm en dat heb ik omhoog getrokken naar 128. De zang en melodie heb ik behouden, de rest heb ik er allemaal zelf bij verzonnen. Ik heb het een stuk 'zomerser' gemaakt en in mijn ogen is het best wel commercieel. Benieuwd of jullie hier een oordeel over hebben?

 
Ja, hij is heel leuk.. Maar je gaf zelf aan dat de mix niet zo denderend is, daar geef ik je gelijk in.. Je zit met heel veel hoog en heel weinig laag. Ja, de bass moet meer doorkomen, dénk ik. Alleszins, mooi plaatje ! :)
 
Hey Sankt Pauli.
Ik ken het origineel ook niet, maar dit klinkt echt commercieel, dus als dat de bedoeling was, ben je met verve geslaagd!
Of ik dit nu goed vind, nee, niet echt, maar dat zal eerder aan mijn smaak liggen dan aan het nummer ;-)
Succes met je deelname aan de wedstrijd en ik hoop dat je wint!
ToAd
 
Hé Gloomy, dat mixen blijft voor mij toch een heikel punt. Op mijn eigen speakers klinkt het vrij uitgebalanceerd allemaal, maar in de auto al een stuk minder. In dit specifieke geval had ik de tijdsdruk en heb ik me vooral op het afmaken van het nummer gericht. Dat gaat normaal een stuk minder snel dan deze keer, dus wat dat betreft is het in ieder geval geslaagd!

En dankjewel ToAd voor de succeswens! Het is niet zo dat ik het per se heel commercieel wilde laten klinken, maar zo is het wel geworden. Ken beuren hé! De meeste remixes, zoals wel vaker op metapop, zijn van die future bass-achtige dingen. Als ik dat probeer te maken zal ik nooit winnen, dus dacht ik ik haal de oude jaren-90-elementen weer van stal: zomerse akkoorden op de (nep) piano, de open 909-hihat, de 4-on-the-floor, je weet wel :) Kijken wat het wordt!
 
Jammer van het ietwat scherpe geluid en ook dat het niet helemaal mijn smaak is... :-)
Maar verder vind ik het een leuk lentemuziekje.
 


Click image for larger version  Name:	image_129455.png Views:	1 Size:	123,8 KB ID:	3684242



Ik snap niet dat je meer tijd neemt of dat je het niet lukt om te mixen en eqen. Vind dat je altijd leuke nummers maakt. Vandaar mijn vraag tekens. Ik denk altijd dat je een geintje maakt. Kwablijkelijk lukt het je echt niet! heb ff een eq snapshot genomen. Van mijn eq stand na 2 minuten en stukje van je mix geupload. Bij het wav stukje doe ik steeds de eq on / off waarschijnlijk hoor je het verschil.
 
Laatst gewijzigd:
IK vroeg me af of de samples wel zo goed zijn.. na 2 keer hebben geluisterd lijkt het een beetje plat en klinken een beetje hol niet levendig iniedergeval. (kan zeker ook aan mij liggen natuurlijk) Dus voor de gein maar paar buizen mics (neu.manns.u 47s met V f 14 M nogiets) voor de spiekers gezet. (4 uur nachts) (yamaha N s 10 m ) preamp is een Siem ens V72 Buizen uit 1953 daarna door een set Klarkteknik L a 2 a. CL dus eigenlijk gewoon geremikt..

otherside003
 
Hé Dre, op zich ken ik de theorie van het mixen wel, maar het is bij mij echt nog steeds een ondergeschoven kindje. Ik ben veel meer bezig met de muziek, echt tot op het pietluttigste niveau kan ik met automation en samples werken. Als het nummer voor mij af is dan ga ik door naar het volgende. Pas als ik het later terug hoor vind ik de mix echt zuigen, terwijl ik die tijdens het maken helemaal niet zo erg vond.

Bij jouw eerste voorbeeld (image_129456.wav), wat is daar nou precies mét en zonder eq? Het klinkt inderdaad bijzonder hol. Zo erg is het niet als ik hier de mix in Live afspeel. Misschien dat Metapop de boel er niet beter opmaakt (compressie enzo), dat idee heb ik bij Soundcloud ook altijd.

Die tweede, met buizenmics, klinkt op zich wel warmer, maar ook wel heel veraf. Komt ongetwijfeld doordat het een opname van de speakers is. Zie dat je om 4 uur 's nachts ermee bezig was. Ik hou je toch niet uit je slaap he! :)

Zal denk ik toch meer aan de slag moeten met mixen, maar ja, dat heb ik mezelf al vaker voorgenomen...
 
Dat opnemen met een tube mic was niet echt een serieuze hulp bedoelt , maar meer omdat het zo scherp klonk. Ik was al vocale aan het “remikken” dus het was alleen maar REC in drukken.
 
Back
Top