90 bpm dawless

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.716
Locatie
Streek rond Herentals - België
Laatst gewijzigd:
Dank, Robi

Ja het is verbazend vind ik zelf hoe ik mezelf er in kan verliezen tijdens het jammen. Ik heb meerdere opnames gemaakt en er lukraak een online gezet, enkel die compressie is geen meerwaarde, merk ik aan 't volume verschil...
Er zit uiteraard geen structuur in, ik speel random patterns door elkaar en mute, unmute en tweak de syncussion. Na 4 minuten is die sound aangenamer, vind ik.
Veel potentie in de kunstjes van de dingen, spijtig genoeg heb ik een bloedhekel aan opnames manipuleren in 'n daw, anders viel er wel een track uit te puren. Maar net dat doe ik niet graag, duurt véél te lang
 
ik heb weldra een 'gevorderde' cursus ableton - wie weet levert 't wat op. Ik gebruik enkel Maschine en Ableton. Opnieuw beginnen met wat anders is me teveel opgave.

Dank voor je comment. Ik moet echt eens tijd maken van jou tracks, Gloomy. Mijn verwachtingen zijn hoog.
 
ik vind dit wel erg lekker. mag dit wel. niet alles hoeft zo gepolijst... en doet me in de verte denken aan throbbing gristle, met zelfgemaakte synths, effekten, maar ook "normal stuff", in de jaren '70, die volgens mij ook veel live deden, onherhaalbaar. niet alles van throbbing gristle valt er onder, maar veel tracks wel. en aangezien ik dol ben op throbbing gristle.

maar de stijl is anders, al is throbbing gristle, niet echt stijl vast, en psychic tv, die later kwam geheel niet.. psychic tv was wel gepolijster...

goed heb ik het hier over throbbing gristle.

90bpm dawless. mijn favoriete bpm, of net er naast, 89 is het.. haha. terwijl ik toch 120 bpm inzet, maar dat kan allemaal... goed.

lekker gemaakt, juist de live flow geeft de track kracht. mooie zeurende toon (1 sound, lekker!). manke beats. yeah!
 
Lekker, voor een soort van technische demo, maar als track snap'k em niet ;-)
Als ie gemultitracked is, kan je d'er idd nog mooie geluiden uit samplen.
Ciao,
ToAd
 
Nee hij is geen multitrack. Dank voor de comment. Zoals ik al zei: als ik wat jam heb ik geen oor voor structuur. Beetje spelen, meer niet.

vink: we hebben gemeenschappelijke smaak, dat weet ik al n tijdje... zou wel eens iets samen willen doen mocht de kans zich voordoen.
 
Back
Top