Ik vind het aardig klinken, zeker niet verkeerd. Maar hoop je bij deze toch ff wat tips te kunnen meegeven.
Het mag wat mij betreft ietsje meer vlammen. Vind het nog wat droogjes. Het mag best wel wat levendiger van mij. Bijvoorbeeld door wat meer snelle korte trucjes om je wat bij de les te houden.
Vind het in het algemeen nog wat saai. Voorbeeld: 0:42. Zou cool zijn daar effe je gehele trackvolume helemaal omlaag te doen, zo dus:
Dat soort dingetjes. Dat klinkt lekker, en geeft het een lekker strak gevoel en dat er iemand achter de knoppen zit zeg maar. En gooi bijvoorbeeld rond 1:06 of zo er eens een snelle closed hihat of zo bij voor wat extra drive. Ik noem een voorbeeld hè. Mag een beetje uitpakken zeg maar.
Bij 5:04 haal je de bass weg, maar loopt de kick heel droog door... tja, persoonlijk vind ik ook in het algemeen niet zo
Vind ik deze kick ook te 'rond' voor, waardoor dat imo wat lompig klinkt. Je zou eventueel in zo'n geval bijvoorbeeld een kick-filter kunnen doen, die dan oploopt met de highpass-filter.
Misschien kun je er wat mee. Vind het kort gezegd nog een beetje saai allemaal. Mag wat meer leven in.
Zal je nog een tip geven trouwens: check eens wat NY compression inhoud. Ook wel 'parallelle compressie' genoemd. Dat zet je dan op je send-kanalen, en draai je erbij. Je kunt dan bijvoorbeeld een send-kanaal doen waarop je er één zet voor laag én hoog, eentje voor laag (sub) en eentje voor hoog. Bij de kick en bass draai je dan sub bij, en op de overige samples vooral hoog. Dat is een fantastische tool om een mooi zuiver geluid te krijgen en de boel meteen een stuk professioneler te klinken qua sound. Een beetje 'amateur-mastering' zou je kunnen zeggen, op een veilige manier. Ik doe het altijd in al m'n tracks tegen het einde als die bijna af is. Daar knapt je mix echt van op, en je zult zien dat je dan ook meer gaat horen en de boel meer tot leven komt voor jezelf waardoor je goed gaat aanvoelen wat je track nodig heeft om echt vet te worden. Tip voor iedereen hier eigenlijk.