Dirty Heart

MarsMusica

Award Winning Composer
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
4.798
haha! ik had deze net zo goed kunnen indienen voor de laatste contest. gemaakt in 2018..gemaakt houd in: heel snel even zitten klooien..niks waanzinnige opname technieken, laat staan mixage. ik werk snel,,doe het snel,,ik wou gewoon een nieuw pedaaltje testen...maar toch leuk humoristisch ding geworden zo. soms wil ik even een scheetje laten hier op het forum. maar deze stinkt niet!
 

Attachments

  • Dirty Heart.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 56
leuk dat het gewaardeerd kan worden!

wat dingen ter verheldering/info/reactie:

Het is een oud stukje, ik zat (en niet van de drank) ooit aan de ochtendkoffie en die beginnoten kwamen ineens bij me
op en besloot er snel een geheel van te schrijven voor de fun. ik bedoel er eigenlijk niet zo veel mee, gewoon een leuk stijl oefeningetje
en vooral ook spelen met clichés en 'foute goede' akkoorden.
het is een walsje en vrij jazzy en voor mij gaat dit nog het meest richting een deuntje voor onder een speelfilm.
misschien een scene met een dronken clown ofzo?

ik had vorig jaar een Electro Harmonix 'Talking Machine' pedaaltje aangeschaft en als eofening/test heb toen dit oude compositietje gebruikt en
er een nogal humoristische toon gegeven met de auto wah wah /talking effecten. te gek doosje! heel veel mee mogelijk!

ik zou dit zelf niet zo snel willen uitwerken. mijn serieuze composities zijn toch een stuk leuker,
eigenzinniger en qua akkoorden gaan die nog een stuk verder. ik wil ook niet meer zo jazzy produceren. geef mij maar een lekkere beat er onder!

muzikaal compositorisch technisch is dit stuk een vat vol clichés en zijn er miljoenen songs gebaseerd op de harmonische wendingen die ik
hier gebruik. vooral (II) V I verbindingen. als iemand dat wat zegt.alleen zo nu en dan zet ik de luisteraar op het verkeerde been door een
niet zo gangbaar akkoord er tussen te proppen.
 
toch ben ik wel benieuwd wat dan suggesties/ ideeën van anderen zijn om dit uit te werken.
concrete gerichte tips. graag, dan!

dat het 'anders' of langer kan kan ik zelf ook wel bedenken..maar hoe dan langer? en of anders?

voor mijn is dit namelijk af.een liedje met een intro, A A B A liedvorm, genoeg wendingen en modulaties en een einde.
ik vind de klanken en instrumenten genoeg zeggen om het 'liedje' vorm te geven.
het zou wat meer prof opgenomen en gemixt kunnen worden , dat snap ik wel

dus,,wie wilt: kom op met tips suggesties/ ideeën!
 
het komt mij een beetje op of als je aan het zingen bent. :D
ik vind het heel mooi stukje dat je echt uit moet werken. :okdan:
want als het een volledig stukje was had ik het wel willen aanschaffen in itunes.
nee echt prachtig marsmusica. :)

en ik moest aan gisteren denken aan het momentje in de kebab zaak. :D
dat ik dacht hoe zwaar overtuigd atheïst ik ook ben als ik al dat lekkers zie wil ik toch geloven dat de hemel bestaat.
maar dat had ik spontaan toen ik daar stond. :biertje:

dus ik doe mee met uitwerken die handel want het is prachtig :)
 
het komt mij een beetje op of als je aan het zingen bent. :D
ik vind het heel mooi stukje dat je echt uit moet werken. :okdan:
want als het een volledig stukje was had ik het wel willen aanschaffen in itunes.
nee echt prachtig marsmusica. :)

dus ik doe mee met uitwerken die handel want het is prachtig :)

bedankt en je hebt het helemaal goed! ik probeer te klinken als menselijke zang/stem met de gitaar en dat effectje erop.

voor mij is dit al volledig genoeg. het heeft een perfect begin midden en eind. ik kan het wel gaan rekken maar ik zie het meer als
een leader, tune , reclame deun,,filmmuziek, dan als echte luistermuziek .
ik kan er solos tussen gooien, op themas varieren, enz,,er is van alles mogelijk maar ik hou het hier graag bij

en:
het was een spontane snelle opname. de gitaren en bas zijn in een take opgenomen. dus spontaan en half geimproviseerd.
dan zou ik dus helemaal moeten gaan uitzoeken wat ik precies speelde en hoe ik de klanken heb gemaakt..te veel moeite.
 
leuk stukje! toffe akkoorden en leuk wah achtig solowerk
uitwerken lijkt mij ook de moeite

drums en bas vallen nogal weg bij de gitaar (ik ben ook gitarist en het is verleidelijk de gitaar op de voorgrond te zetten ;)
dus die eens beter in de mix zetten kan al helpen. dan de solo niet continu maken, maar af en toe er in, zoals bij een zang partij
dan heb je al gauw een meer compleet liedje. succes!
 
leuk stukje! toffe akkoorden en leuk wah achtig solowerk
uitwerken lijkt mij ook de moeite

drums en bas vallen nogal weg bij de gitaar (ik ben ook gitarist en het is verleidelijk de gitaar op de voorgrond te zetten ;)
dus die eens beter in de mix zetten kan al helpen. dan de solo niet continu maken, maar af en toe er in, zoals bij een zang partij
dan heb je al gauw een meer compleet liedje. succes!

bedankt voor de complimenten. ik zie alleen wel aan je reactie dat je weinig aandacht aan mijn uitleg heb besteed en vooral je eigen verhaal wilt vertellen.
maar dat is ok...

dit is gewoon een scheetje wat ik liet. dat ie best lekker ruikt is te danken aan mijn muzikale kennen en kunnen. ik ken de truken,
ik ken de weg naar een leuke tune ( en niet liedje, dit is eerder een leader tune film thema) en ondanks dat het misschien origineel overkomt
barst het echt van de muzikale vorm en harmonie clichés !!!! geschreven bij een goed kop koffie...ik componeer soms razend snel..pen en papier
in de aanslag want de noten komen bij mij echt zo uit de hemel vallen!
voor mij is dit een niemandalletje,,ik vind het alleen wel heel leuk opgenomen zo met die humoristische klank erin. een leuke tune..kant en klaar..niks uitwerken.
ik snap dat anderen er een lied of lange track van willen maken maar ik voel, zie en wil dat totaal niet. vind het perfect zo!

en nu over iets anders wat je zegt: gitaarsolo?
ik hoor nergens een gitaarsolo, dat is een melodie...een solo is iets geheel anders!

de snelle mix vind ik juist prima. de belangrijkste elementen , melodie en harmonie heb ik op de voorgrond geplaatst. ik wou juist niet
dat de drums gingen overheersen...het is jazzy, geen pop. als de drums weggelaten werden blijft het ook staan, die drums zijn niet van belang.
Ik hou erg veel van origineel mixen. komt wel vaker voor dat sommige instrumenten heel hard op de voorgrond komen en andere in de achtergrond verdwijnen.
geweldige oplossing vaak van een mix probleem waarin je probeert alles evenveel waarde te geven. niet alles hoeft gemixt te worden zo als het standaard is in de pop muziek.
verder zijn die gitaren het enige muzikale element van dit stuk,,die moet je juist vooraan zetten dan! of wil je perse dansen op dat gefriemel van de jazz drums?
en dit heeft verder niks te maken met dat ik een gitaar speel.

ik vind het ook een vreemde manier om zo te denken over solo/zang: ' de solo niet continu maken, maar af en toe er in, zoals bij een zang partij
dan heb je al gauw een meer compleet liedje'.
voor mij klinkt dit als: ik doe wat, knutsel wat en ineens heb ik een liedje..bij mij werkt het geheel anders: bij elk muziekstuk wat ik maak zoek ik naar spanningsbogen.
en die spanningsbogen geven mij informatie wat er moet komen: een stuk zang, een couplet, refrein, een solo of een instrumentaal stuk.
Vorm en structuur zijn onlosmakend verbonden met opbouw en spanningsbogen. niks staat vast, de ene noot, gedeelte, fragment leidt naar de ander.

ik heb een kast vol composities die het veel meer waard zijn om volle aandacht te geven. daar ben ik dan ook keihard mee bezig!
 
Leuk muzikaal gepiel. Interessante akkoorden en overgangen! Maar het is nog niet 'af'...
Als je dit niet wilt uitwerken, is het misschien een idee om hier weereens een uitgewerkte track te posten? :-)
 
okee man

het roept nogal wat op blijkbaar, reacties krijgen die niet in jou straatje zijn

maar dat heb je nou eenmaal als je iets op een forum post


ik kan het gewoon totaal niet met je eens zijn. we zitten duidelijk in een totaal andere muzikale wereld. daar is niks mis mee
maar dat botst misschien....en dat wat ik schrijf is dan wat er bij mij op komt als reactie omdat ik dingen anders zie.

verder heb ik gezegd dat ik een scheet liet die ik absoluut niet wil en hoef uit te werken maar blijkbaar vinden anderen dat wel de moeite waard.
dan ben ik wel benieuwd hoe anderen dat dan zien gebeuren. maar ik vroeg niet om tips hoe 'IK' dat dan zou moeten doen, wat er mis is allemaal, enz.

ik heb duidelijk genoeg gezegd dat ik heel snel iets in elkaar heb gedraaid. niks mix, niks productie..en daar wil ik het heel graag bij laten..gewoon lekker
snel even iets in elkaar flansen voor de lering en vermaak! niet te veel omlkijken altijd...verder, NEXT! joepie de poepie!
 
Leuk muzikaal gepiel. Interessante akkoorden en overgangen! Maar het is nog niet 'af'...
Als je dit niet wilt uitwerken, is het misschien een idee om hier weereens een uitgewerkte track te posten? :-)

nee, ga ik niet doen. ik ben bezig me als artiest en componist op deze wereld neer te zetten en dan is het gewoon niet prof
om je werk zo maar op internet te stallen. daar ben ik mee gestopt. ik doe hier op dit forum alleen nog scheetjes....! pfffffffssss :-) !

ps: eigenlijk is dit muziekje al beyond een scheetje . het is toch wel een volwaardige compositie te noemen
 
Dit is heel wat anders als je net donkere techno hebt geluisterd... een beetje film road trip of foute jazz club muziek... een kleine beetje meer samenhang waardoor je de track langer kan laten duren zou het beter maken...
 
Dit is heel wat anders als je net donkere techno hebt geluisterd... een beetje film road trip of foute jazz club muziek... een kleine beetje meer samenhang waardoor je de track langer kan laten duren zou het beter maken...

samenhang? welke samenhang mist het nu dan? het is geen track, het is ach ja, laat maar...ik heb het al gezegd..hahaha!!

ik wil de nootjes wel geven, mag iemand die zich geroepen voelt er een lange track van maken!
 
Het is ok :) Als jij het tof vindt en er van genoten hebt tijdens de productie, dan is helemaal goed. Is het meest belangrijke in de muziek. En als ik er geen samenhang is hoor, is het puur smaak van mijn kant en kan het nog steeds een goede track zijn ;)
 
Het is ok :) Als jij het tof vindt en er van genoten hebt tijdens de productie, dan is helemaal goed. Is het meest belangrijke in de muziek. En als ik er geen samenhang is hoor, is het puur smaak van mijn kant en kan het nog steeds een goede track zijn ;)

eh? het is geen productie en ook geen track (wat dat dan ook mogen wezen)..ik heb dit heel snel in elkaar gedraaid. gitaren en bass in een keer opgenomen. drum er even bij geimproviseerd. heel erg jazzy opvatting met een humoristische toon. productie betekent in mijn wereld: heel hard werken aan een muziekstuk, dat het klaar is voor consumptie, commercieel gebruik of om te laten horen aan bijvoorbeeld je oma, om de contest hier te winnen....of geheel voor eigen gerief.....of het stuk nu een seconde duurt of 85 uur,,, ik heb dit voor de kat zn kont weg even snel in gespeeld. ik heb erg genoten van het pedaal wat ik wou testen met het creeeren van deze muziek .

het is een complete oude compositie (2006) met intro AABBA vorm en uitro...de samenhang is er 100%..maar jij wilt het perse als een track zien, zo als zovelen hier, maar het is een heel klein stukje compacte muziek. met kop en staart. een tune. met die tune kan je van alles doen, thema uitstellen, solos er in verwerken, enz..dat is allemaal leuk en aardig maar een goed stuk begint bij een goede compositie en ik zie totaal geen verkeerde noot of werking in dit stukje. klopt als een bus.

ach ja,,,,,ik pas ook niet helemaal in dit forum, ik ben een componist/muzikant/musicus,,,geen track producer van techno disco house drum groove dance beats. ik denk niet in langgerekte muziekstukken. ik denk aan spannningsbogen, logische opeenvolg van themas, structuren die emotioneel en muzikaal kloppen. melodieen en harmonieen.
ik kom dat eigenlijk nooit tegen hier op het forum,,misschien ben ik beter op mijn plek op een forum voor componisten.
 
de (werk) titel is inmiddels wel aangepast en een stuk langer geworden:

Naughty Little Heart

:luv:
 
Back
Top