The Mantle

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Hey, ook weer eens een trackie af. Dit was een kandidaat als intro track voor een album die ik in de planning heb. Deze track sluit echter toch niet helemaal aan bij de rest wat ik voor ogen heb. Anyway, wilde hem wel weer hier de revue laten passeren.

 
Misschien ligt het aan mijn negatieve gemoedstoestand vandaag, maar eerlijk gezegd kreeg ik er veel zenuwen van.. Knap gemaakt, dat wel.. maar echt bekoren deed ie me niet.. Sorry, mss later nog eens luisteren.. Veel succes met je album. Cheers, Gloomy.
 
Hey 5th bot,
Ik weet natuurlijk niet hoe de andere tracks op je album klinken, maar ik vind dit niet zo'n goede track om als intro te gebruiken. Rede: dit duurt me allemaal te lang. Ik vond de track op zich nog wel OK (behalve te lang), maar zou nu niet direct verder luisteren na deze intro. Een intro moet uitnodigen, en dat heb ik niet bij deze track.
Ik zou'em mss wel als outro gebruiken ;-)
Just my 0,02$
ToAd
 
Hey Big Ear, thnx for listening. Zoals gezegd ga ik deze track sowieso niet gebruiken voor dat album, vind um niet passen qua sound. Wat betreft de lengte, ik begrijp je commentaar, maar dit is dan ook eigenlijk niet 1 nummer, maar 2,5. Ik had als eerste idee voor dat album om een doorlopende mix te maken (die wel in tracks verdeeld is), maar daar ben ik helemaal vanaf gestapt. Te moeilijk en te beperkt (qua in elkaar overlopende ritmes/keys). Dus deze track is eigenlijk als volg opgebouwd:

0:00 - 1:39 Intro
1:40 - 6:40 De track The Mantle (met vanaf 4:30 een opmaat naar de volgende track)
6:40 - 7:25 De start/overloop naar de 2e track

PS Ik hoop volgende week de vervangende intro track klaar te hebben, hopelijk valt die in wat betere aarden :D.
 
Ff los van of je de track gaat gebruiken, vind ik het eigenlijk wel een fijne track. Doet me heel erg denken aan de muziek uit de mass-effect games (zeker als de drums er niet zouden zitten) en dat vond ik altijd super vet. Het neemt je mee op reis zeg maar... heerlijke track om een beetje over SF te surfen zeg maar.
 
Ff los van of je de track gaat gebruiken, vind ik het eigenlijk wel een fijne track. Doet me heel erg denken aan de muziek uit de mass-effect games (zeker als de drums er niet zouden zitten) en dat vond ik altijd super vet. Het neemt je mee op reis zeg maar... heerlijke track om een beetje over SF te surfen zeg maar.

Ok thnx, wel leuk om te lezen. Ben er zelf matig tevreden mee, vind um niet heel slecht, maar zeker geen topper, te moeilijk gedaan denk ik. Thnx for listening!
 
Bouwt een lekkere sfeer op... misschien een stilte op 1.39, weer een klein beetje opbouwen met de nieuwe elementen vanaf daar... zoals Robi aangeeft gebruik je een lekkere arp, het werk hypnotiserend... rond 3.36 leuke elementen die beter tot hun recht zouden komen als ze wat duidelijker naar voren komen met een dikke revurp… die bass die er af en toe tussendoor beukt in het tussenstuk is te laag en hard (of te laag, of te hard)... mix technisch zou je hier en daar nog wel wat dingen kunnen verbeteren... meer ruimte creeren zou de track beter tot zn recht laten komen. Denk hierbij in het laag, maar ook op andere vlakken is het net even iets te dicht...
 
Mooie track, was alweer afgelopen voor ik het door had. Dacht eigenlijk dat er een break aan kwam op het eind ;)
 
misschien een stilte op 1.39

Ik heb daar een (micro) stilte toch? :P

meer ruimte creeren zou de track beter tot zn recht laten komen

Ja dat is een terugkerend thema die ik nog niet echt beheers. Ik smeer de boel te vaak te dicht, ik weet nog niet echt goed hoe ik daar mee om moet gaan (zonder het helemaal weg laten van de betreffende tracks/elementen).

Thnx voor de feedback, dat zijn zinnige dingen die je noemt. Ik denk niet dat ik deze track nog ga fixen (beetje beu), de aandacht ligt nu even bij wat andere tracks.
 
Back
Top