[Emo muziek] My Life

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.819
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hoi allemaal.

In het kader van een eindwerk van iemand die de kunsthumaniora volgt, doe ik de sonorisatie en de eindgeneriek. Dit laatste deel is afgelopen weekend gecomponeerd en het resultaat wil ik graag met jullie delen. Het onderwerp van de kortfilm is een dag uit het leven van enerzijds een "normaal" iemand en een "hoogsensitief" iemand (dus een persoon die geluiden veel beter hoort, die licht feller waarneemt enz).

De vraag van de studente was om een korte track van ongeveer 2 minuten te maken waarin zowel eenzaamheid als wilskracht vervat zit. Met deze gegevens heb ik me achter de synthesizers en samplers gezet en het eindproduct is "My Life" geworden (dus eigenlijk het leven van de studente :erm:.

Leuk detail: Na acht jaar van absolute synth-onthouding is het de eerste echte track die ik weer op poten heb gezet (met een deel nieuwe hardware) :kroon:. En voor wat mij betreft, smaakt het naar meer. Eens kijken of jullie er ook zo over denken.



Bekijk bijlage My Life.mp3
 
Heerlijk !! Krijgen we de kortfilm ook te zien ? :)

Dat laat ik aan het meisje in kwestie over. Het kan best zijn dat ze dat niet zou willen. Maar als ze er niets op tegen heeft, zou het wel kunnen.

@sinew1958: Ik ga echt geen acht jaar meer wachten ... veel te lange periode ... ik word er ook niet jonger op:beard: :mega:.

Wel fijn dat jullie het smaken.

:doei:

Danny
 
Alhoewel overduidelijk herkenbaar als een "Danny-track" (indien iemand mij dit zou laten horen zonder dat ik weet van wie het is, dan hoor ik dat gewoon meteen) is het toch een stapje verder dan vroeger. Ik ervaar echt speelgevoel in dit korte stukje. Zo af en toe een pianonootje net iets vroeger of net iets later op de tel spelen geeft zoveel meer emotie.
Verder zoals altijd verzorgd afgewerkt met mooie geluiden.
Back on track en meteen een schot in de roos. Binnen 8 weken de volgende? :D
 
:kroon:

@Hermax: binnen 8 weken zal niet zijn. Vandaag nog een aanvraag binnen gekregen voor de begeleidende muziek van een animatiefilmpje (voor dezelfde studente).
Wat je zegt over dat "speelgevoel" is voor mij persoonlijk een grote 'overwinning'. Het is voor de eerste maal dat ik een compositie maak op een synth met een gewogen klavier. In het begin speelde dat voor geen meter maar nu, een dikke maand later, begin ik te merken dat er veel meer lukt dan voordien op gewone synthtoetsen.

En jawel ... voorlopig verloochen ik mijn eigen stijl nog altijd niet. Ik hou nu eenmaal van Vangelis uit de jaren 70, 80 en 90 en tracht die sfeer in de meeste van m'n nummers te brengen. Iets wat eigenlijk bijna vanzelf gaat :).

Dank voor de leuke reacties :okdan:

:doei:
 
Oh, wauw. Dit is werkelijk prachtig. :) Zit echt gevoel in. Heel mooi. Ook helemaal m'n smaak. Well done!
 
Back
Top