Track - nog lang niet af

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb de afgelopen dagen aan een track gewerkt.
Deze is echter nog lang niet af.
Ben hier nog niet zo tevreden over.
Ook ondanks het gebruik van Reference loopt nog niet alles zo lekker in elkaar over.
Tevens ben ik er nog niet zo ver mee, klinkt het vrij basic en is deze track nog vrij kort (mijn streven is toch ca 5 minuten).
Er mist nog een goede dynamiek en samenhang.
Wil niet helemaal negatief zijn; er zitten ook wel leuke stukken in.
Toch ben ik eigenlijk wel benieuwd naar feedback hierin en tips en adviezen kan ik goed gebruiken.
 

Attachments

  • Track - nog lang niet af.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 125
Van in't begin ga je al redelijk off tune.. Wel mooie geluiden in't begin.. Dan die percussie begint te vlug.. 1'04", stijlbreuk.. 1'43" te snelle break, 2'02" stijlbreuk, out of tune..percussie veranderen hier.. 2'40" weeral een stijlbreuk.. gebruik best dezelfde toonaard in je tracks.. Zo Robi, 't is al redelijk goed, maar het klopt allemaal niet helemaal.. Hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes makker ! :)
 
Vind deze track (ondanks "nog lang niet af"...) eigenlijk heel goed. Kzou er eigenlijk niet te veel meer aan veranderen. Er is een sfeertje in deze track die mij erg bevalt.
 
e-Gloomy-nations
Sorry als ik je eventueel heb teleurgesteld, maar ik heb er veel aan gedaan om deze track te veranderen.
Heb er tevens nog een soort van bridge-gedeelte bij geplaatst (vanaf 3.23) en de bas en leads wat harder afgesteld.
Er mist eigenlijk ook nog wel iets van swingende groove (vind ik).
Deze track heb ik trouwens als titel gegeven; Avoid the edge.
 

Attachments

  • Track - nog steeds niet af (Avoid the edge).mp3
    7,2 MB · Bekeken: 124
Een WIP is een "Work In Progess", dus een track die nog niet af is.. Ik ga nog wat feedback afwachten, en dan zal ik opnieuw luisteren.. Ik zie het wel verschijnen ;)
 
Heb uw tweede versie ook eens beluisterd maar deze kan mij veel minder bekoren. De tweede versie vind ik een beetje te geforceerd klinken en ook niet meer zo goed klinken. Maar ja, het is uw track....
 
nick1000
Dat vind ik jammer om te lezen.
Wellicht is dat bridge-achtige gedeelte (vanaf 3.23) ook wat te geforceerd erin gebracht.
Althans dat zegt momenteel mijn gevoel hierover.

Mja.... is maar mijn mening hoor. Heb ook de indruk dat alles anders is gemixed. Het begin klinkt ook al minder subtieler in de 2de versie waardoor(naar mijn gevoel) het anders begint te klinken. ook die "leegte" er tussen in met enkel die beats en bas was enorm sfeervol in die eerste versie. Het had wel iets. De tweede versie vind ik al meer amateuristischer klinken (naar mijn mening).


Het zit allemaal heel goed in elkaar. En "off-tune"?... het klinkt in ieder geval goed.
 
Laatst gewijzigd:
Robi,

Ik heb ook beide versies beluistert en ook al is het mijn stijl niet echt, ik vind ze beiden niet slecht. Wel is het zo dat ik de eerste versie de beste vind. De twee is meer dicht geslibd. Soms is weglaten beter dan té veel layeren en mengen (een "ziekte" waar ik zelf ook al wel eens last van heb ;)).

Bedenk ook wel: het is altijd leuk om tips van anderen ter harte te nemen maar verlies ook nooit je eigen gevoel uit het oog. Dus als je zelf bij een aanpassing zoiets hebt van "euhmmmm ... klinkt toch niet meer zo leuk als daarvoor", laat ze dan vallen. Ik bedoel maar ... ben je'r zelf blij mee, dan is dat dik OK :okdan:.
 
Vind je geluiden mooi helder klinken. Hier en daar wat vreemde overgangen in toon. Iets toonvaster mag wel wat mij betreft. Tussen 1:50 en 2:30 bijvoorbeeld een heel lekker, coherent stuk. Zou me daar meer op concentreren als ik jou was, en die andere tonen weglaten. Daar kun je best lekker mee gaan opbouwen namelijk, met dat stuk tussen 1:50 en 2:30. :okdan:
*edit* heb dus de versie uit de OP beluisterd.
 
Back
Top