[TECHNO-isch[ Nieuwe track - feedback gevraagd

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Hey iedereen

Ik heb weer een nieuwe track gemaakt. Ben er even mee bezig geweest en heb deze ook eens wat meer tijd gegeven.
Zo heb ik de drop al 10x veranderd denk ik en heb ik nu ook 2 versies.
Deze vind ik het beste. Laat weten wat je goed vindt en wat niet.

Ook op de mix zou ik wat reacties willen aagezien ik daar niet echt een held in ben!



Bedankt
Y
 
ik vind het een leuke track, tloopt en swingt, aleen vind ik u climax niet zo geslaagd aan 3:40, ik verwachtte dat het los ging barsten en verder liep maar het viel stil en kabbelt maar wat verder .
Misschiens dat sweep geluid die er na komt ook in u climax zetten en daarna de boel verder laten lopen.

Over u mix kan(durf) ik helaas weinig zeggen omdat ik het heb beluisterd op een crappie pc speaker van mijn dell pc.
Maar het klonk goed vond ik op die speakers Ik vond(denk) dat alles mooi er door kwam en niks stond extreem te luid of te stil tegenover de andere geluiden.

Kortom ik vind het een goeie leuke productie maar als je die climax beter krijgt ga het nog meer impakt krijgen uw nummer.
 
Ik heb ze alle twee geluisterd.. zeer mooi beiden, maar ik heb ook de indruk dat het een straatje zonder einde is.. die bass strijkers kon je bvb automaten, en dan er een veel zwaardere percussie bijplaatsen.. Maar al bij al, goeie track, well done ! :)
 
kick en percussie klinken goed in de mix. strak laag in de kick zonder dat het overheerst

wel is het begin erg minimaal, wat niet erg is, maar de sunth sounds zouden er daar iets meer uit mogen springen
bij de break en daarna vind ik het een beetje omgekeerd, synths wat te hard in verhouding

vanaf 2:10 wordt het geheel wel wat rommelig wat je met panning en eq wel kan verhelpen, nu zit er veel overlap

verder voldoende beweging en variatie:) wat ik vaak mis in veel techno tracks
 
Bedankt voor de feedback.

Een beetje minimalistischere in het beginw as wel wat de bedoeling inderdaad.
Mixen is echter iets wat ik niet zo goed kan.

Vanaf 2:10 wat vind je dan meer rommelig? De break zelf of? En ik heb al vele ge'eq'd maar zou niet weten wat ik nog kan doen.
Heb je hier ergens tips voor misschien?

Bedankt
Y
 
Hoi Xypes,

Ik vind de sounds erg lekker, maar wat mij betreft mag er nog een of meerdere hihat/percussielijntjes in die wat meet de 16den benadrukken, ipv de 8sten die ju nu vnl pakt. Dat soort lijntjes infaden en met wat fx spelen daarover kan net de peper en zout zijn die deze compositie afmaakt.

Qua sounds vermoed ik dat je weinig compressie hebt gebruikt? Op veel tracks doet een compressor voor enige delays en reverbs wonderen om de boel minder "piekerig" te maken; lees je echter een beetje in in hoe die dingen werken. Gebruik van compressie kan een track een stuk "mixbaarder" maken.
Ga zo door!
 
Bedankt tbn, enja afmixen is niet echt mijn sterkste punt. Zal maar zeggen afmaken van tracks^^ Te weinig kennis ook voor denk ik zo...
 
Back
Top