Dreaming while you sleep Live

sorry..maar wordt het niet eens tijd dat je een 2e hands Roland JV1080 op de kop tikt? ;)

die brakke GM sets klinken toch helemaal nergens naar? kan hier daarom niet langer dan 5 seconden naar luisteren....dus kan eigenlijk ook nix zeggen over of het goed of slecht is..

maar ik denk dat een goede synthmodule je muziek echt heel erg veel goed zou doen...in ieder geval qua klank...vandaar dat ik toch ff reageer.....

Olaf
 
(tenzij dit natuurlijk grappig bedoeld is) vraag ik me af waarom je een midi file post i.p.v. een mp3 bijvoorbeeld. op mijn 'op-het-moederbord-mee-gesoldeerde-soundblaster16-immitatie' klinkt dit als een tegenmij kop aanvliegende losgerukte stoeptegel.

vreemd, want qua compositie heb je kennelijk best wat in je mars. niet echt mijn stijl, maar het klinkt zeker veelbelovend. beetje van die computerspelmuziek uit de amiga tijd.

bedenk even dat niet iedereen een soundblaster128 audigy live platinum met DeLuxe GM set in z'n computer heeft...

ah, ik hoor net dat het een nummer van genesis betreft dat je kennelijk of nagemaakt hebt, of gewoon gedownload hebt. dan neem ik alles wat gezegd heb over composities terug en vindt ik je gewoon sneu.
 
schaapje, niet iedereen heeft een uitgebreide studio/PC...slipperman pretendeert ook niet dat het een eigen compositie is, hij probeert zo goed als het kan met z'n gear Genesis nummers na te spelen/arrangeren.... niet sneu maar leerzaam ...dat van die stoeptegel ben ik overigens zoals je kan lezen helemaal met je eens ;)

Olaf
 
nu ben ik toch wel benieuwd

dus ik heb een helm opgezet en het filetje opgezet

ewww midi applaus rules hehe

idd het zit allemaal niet slecht in elkaar, maar ELK GELUIDJE moet gewoon vervangen worden door een geluid met kwaliteit waarmee je voor de dag kan komen. En een of ander percussie instrument klinkt hier vals, maar dat zal wel aan mijn GM soundset liggen. Helaas ik heb t ook niet uitgeluisterd sorry...probeer eens wat met softsynths ofzo en wat mooie drumsampletjes
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
nu ben ik toch wel benieuwd

dus ik heb een helm opgezet en het filetje opgezet

ewww midi applaus rules hehe

idd het zit allemaal niet slecht in elkaar, maar ELK GELUIDJE moet gewoon vervangen worden door een geluid met kwaliteit waarmee je voor de dag kan komen. En een of ander percussie instrument klinkt hier vals, maar dat zal wel aan mijn GM soundset liggen. Helaas ik heb t ook niet uitgeluisterd sorry...probeer eens wat met softsynths ofzo en wat mooie drumsampletjes

ik heb niet eens een gm soundset.. maar of ik dat nu erg moet vinden..

dus maak er ff een mp3 van kennen we in iig horen wat je precies heb gemaakt
 
Laatst gewijzigd:
Iets zecht me dat sommigen hier naar hun FM synth luisteren. Ik kan er geen mp3 van maken want dat past niet op diskette (ik zit nog op school. In de zomer vakantie krijg ik eindelijk internet.) en ik ben midi gewent. Ik ben nu in onderhandeling voor een dx 7 dus daar horen jullie nog meer van. (m'n eerste nummer). Die soft synths werken niet bij mij. Ligt aan m'n crappy geluidskaart. Ik koop wel een soundblaster.
Maar goed,

Bedankt voor de reacties die al zijn geweest.
 
iets zegt me dat jij geen DX7 moet kopen (tenzij je al een MIDI toetsenbord hebt) en ook geen (crappy) soundblaster (want da's ook niet zo'n beste geluidskaart voor audio toepassingen)...

een 2e hands JV1080 of JV1010 zou echt beter voor je zijn als k dat zo hoor..staar je niet blind op wat je idolen voor synths gebruikten in hun hoogtijdagen...

succes! Olaf
 
nee dat is een geluiden bak en ik denk dat dat voor jouw interresanter is als eerste synth(is toch de eerste?) dan een dx7. jv zit namelijk van allesin allerlei geluiden drums effecten
 
de jv1080 is een synthmodule van Roland, met daarin een heleboel goede geluiden, zowel acoustisch als synthetisch, en ook drumkits...voor jou interessant omdat ie ook een GM set heeft..

Olaf
 
volgens mij waren we tegelijkertijd ;)
de JV1010 is trouwens wel goedkoper, maar daarop kan je niet echt je geluiden editen zonder software en dus computer, en je kan ook niet je multitimbrale setups (performances) opslaan zonder software..

Olaf
 
Die dx 7 zal er toch komen want ik maak veel genesis en veel geluiden komen er uit. Zelf heb ik ook de demo van FM7 geprobeert en het ziet er heel interresant uit. Maar goed die even achterwege.

Die module klinkt ook interresant. Hoeveel mag zo'n ding kosten????
 
Die JV is echt veel interessanter.. DX-7 is leuk maar niet te programmeren. Als je hem alleen voor zijn presets gebruikt is het natuurlijk wel okee... Maar daar vind ik hem te duur voor.
 
ik denk dat er in de Roland JV-series ongeveer alle geluiden zitten die je nodig hebt voor je genesis-remakes...maargoed, da's mijn mening ;)

had je al een keyboard met midi out?

Olaf
 
ik snap best dat niet iedereen een uitgebreide studio/pc heeft, maar als je een midifile post ben je volledig afhankelijk van de kwaliteit van de geluidskaart of gm module van diegene de het afspeelt, en in mijn geval was dat op mijn werk een on-board soundblaster 16 fm synth... en aaaiiiii dat deed pijn...
 
Heb hem even over m'n soundfonts gehaald met m'n Creative kaartje en klinkt best wel OK hoor. Gedetailleerde ingespeelde muziek.

Interessant om eens mee te stoeien. :)
 
ja fuse maak jij er dan ff een mooie mp3 van :D
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
ja fuse maak jij er dan ff een mooie mp3 van :D

Of nog beter 1 met de stoeptegel, en 1 met de soundfonts!

Greetz,

Yawgmoth
 
Back
Top