Power of the upward spiral

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Met mijn moeder heb ik nog weleens discussies dat ze mijn muziek te melancholisch en te somber vind ;{
Dat heb ik voor deze track even in mijn achterhoofd gehouden.
Ik heb geprobeerd om het een positieve vibe te geven met fijne melodieën etc.
Het werd gewoon eens tijd voor iets 'anders' wat dat betreft :)
Ook heb ik geprobeerd om deze track een 90's-feel te geven.


Hier te beluisteren en feedback is uiteraard welkom;

https://soundcloud.com/gardensofhega/power-of-the-upward-spiral
 
Ik heb hem geliked omdat ik vind dat er goede stukken inzitten.. Maar de algemene track, nou ja, hier konden wel drie of vier nummers van gemaakt worden.. En geef nou toe dat ie een beetje saai en repetitief is, vooral dat gedeelte met die stabs en de vocals.. Je zou je best verdiepen in de structuur van een track, en gebruik eens een keertje een reference track, dan hoor je meteen wat er schort. Wel leuk dat je zo productief bent Robi.. zeker doorgaan daarmee want al doende leert men ;)
 
e-Gloomy-nations
Bedankt voor je reactie en like.
Deze track was voor mij ook wat meer een experiment.
En ik heb Reference wel degelijk gebruikt.
Het belangrijkste vind ik dat er een positieve vibe in zit.
Heb best veel tracks gemaakt de laatste tijd.
Maar deze klinken vaak wel melancholisch en somber.
Wat dat betreft is verandering op dit vlak ook weleens goed.
 
ik heb met groot plezier naar deze track geluisterd, het repetitieve werkt voor mij (sja, dat weten nu wel). lekker in elkaar gezet.

ik probeer ook de laatste tijd, eens wat "afwijkende" nummers te maken, ik heb een stapel nummers gemaakt, maar ze afmaken... ben ik nu eindelik mee bezig.

goed, dat was even een terzijde.

ik vind het geslaagd. maf, je krijgt soms heel tegenstrijdige ervaringen, of maf; dat hoort bij muziek, of kunst.
 
ik heb de attention span van een 'gnat', dus ik had wat moeite om bij de les te blijven. Er zitten echt toffe stukken in. Maar ik heb liever wat meer variatie. De geluiden passen wel goed bij elkaar!
 
Had even geen zin om speciaal een nieuwe topic voor de hieronder geplaatste track te openen (ook aangezien deze iets ouder al is), maar ik vind deze zeer lekker en het heeft tevens best een positieve vibe. Net als Power of the upward spiral.
Dit in tegenstelling tot veel andere songtracks van mij, die erg melancholisch kunnen zijn.

https://soundcloud.com/gardensofhega/paths-of-faith
 
In die eerste track kon ik al die old school house samples erg waarderen en ik vond de drums ook goed gedaan.

Die tweede track heeft erg mooie pads. Qua feel doet het me denken aan bepaalde tracks van Christoph De Babalon (het checken waard als je hem nog niet kent)
 
Ach, mijn hoogbejaarde ouders generen zich er wat voor dat hun zoon zulke vreselijke muziek maakt. En ik denk dat ze jouw muziek ook niet zullen waarderen.. :-D

Ik heb beide tracks met plezier geluisterd. Maar ik vind de tweede die je postte wat meer samenhang hebben en meer een compleet nummer.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top