[Klassiek] met een klein vleugje synth...

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Ik ga verder op mijn elan en deze keer heb ik zelfs bijna geen enkele "synth-klank" gebruikt.
Het zou allemaal nog veel voller en bombastischer kunnen maar mijn concept voor het huidige album is nu eenmaal "less is more". In een poging om mijn gevoel terug op te roepen toen ik enkel nog maar een Juno106 en een SC55 in mijn bezit had. (30 jaar geleden is dat) Dit is opgenomen met een Juno DS88 en een Integra7 (en een Tascam DP32). En net zoals toen gewoon met de vingers en zonder verdere bewerking. Dus echt zoals toen, met enkel dat verschil dat de instrumenten van nu veel beter klinken.
 

Attachments

  • Hermax - Less is more 7.mp3
    6,7 MB · Bekeken: 96
Wat een mooie compositie! Prachtige akkoorden en opbouw, warme klanken. Enige minpuntje vind ik persoonlijk (maar dat is misschien ook wel kwestie van smaak): ik zou over een aantal geluiden een mooie galm zetten. De geluiden duiden in de richting van "iets groots" ... maar dat grootse wordt naar mijn gevoel tegen gehouden door het ontbreken van reverb.

Maar kwestie van akkoorden en speeltechniek ... chapeau :maffia:. Ik wou dat jouw skills had ;).

:okdan:
 
Merci voor de complimenten!
Danny; die reverb zal er wel degelijk bijkomen maar tegenwoordig wacht ik liever tot alle stukken van het album opgenomen zijn om dan op het laatste alles in Cubase deftig proberen te mixen en (overall dezelfde) effecten te gebruiken. Dat komt de sound van het gehele album alleen maar ten goede.
 
Erg mooi hoor hermax :okdan: en slim om pas later alles deftig af te mixen en dezelfde effecten te gebruiken. Mis inderdaad de reverb ook wel maar dat gaat dus goed komen. Wat mij betreft had de track ook wel wat langer mogen duren maar het klopt wel qua energie. eb hem nu een paar keer geluisterd en de eerste keer moest ik erg wennen aan de de hoorn op 0:56, klonk wat raar doordat het geluid direct weg is tussen de noten in. Denk dat een reverb daar ook veel aan gaat veranderen dus voor later zorg.
 
Helemaal mijn ding niet, maar ben toch blijven luisteren, dat is een goed teken.
Zou zo in één of andere vlaamse serie als soundtrack kunnen dienen ;-) (dacht spontaan aan 'van vlees en bloed' ....)
 
Mooi :okdan:
Alleen die hoorns rond 1 minuut klinken wat amateuristisch: ze mogen wat meer zwellen en leven
 
Back
Top