Nieuwe Psytrance track

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB


Hallo Allen,

Heb weer een nieuw muziekje gebakken. Deze keer - na heel wat jaren - weer eens een psytrancert. :) Dus weer eens wat anders dan m'n psydub/bient en aanverwante muziek wat ik normaal maak.
Ben benieuwd hoe jullie 'm vinden!
Gegroet.
 
veel gave strak geproduceerde freaky geluiden die mooi bij elkaar passen, ook leuk een niet-4-4 beat wat ik niet verwacht had
interessante wending hier en daar, en toffe eigen stijl, zonder zo'n overdreven en standaard klikkige kick en bass sound

klein puntje, die cinga verandert van toon na de eerste maat maar klinkt een beetje vals dan
 
veel gave strak geproduceerde freaky geluiden die mooi bij elkaar passen, ook leuk een niet-4-4 beat wat ik niet verwacht had
interessante wending hier en daar, en toffe eigen stijl, zonder zo'n overdreven en standaard klikkige kick en bass sound

klein puntje, die cinga verandert van toon na de eerste maat maar klinkt een beetje vals dan

Dank u! Ja, eigenlijk was het helemaal de bedoeling niet aan het begin er psytrance van te maken, maar het werd het gaandeweg gewoon. :D En dan vind ik het ontbreken van die cliche's eigenlijk zelf ook wel een pré ja. ;P
Thanks voor de oplettendheid voor die conga. Beetje valsig 'bij-effect-geluid' idd. Ik heb 'm wat gedetuned, en nu moet dat eruit zijn. :)
 
ja dit is niet mijn muziek smaak. (kwa trance).
maar ik kan het wel waarderen en er naar luisteren.
want het zit bijzonder goed in elkaar, goed gemixed.
dus zeker leuk om naar te luisteren.
 
Hey Dozart, ik vond hem prima gelukt.. mooie geluiden, vocalen, afwisseling, opbouw, mix, enz.. Zeer mooi en innoverend, doe zo verder kerel ! :)

Thnx a lot. :D
En de andere 2 ook trouwens!
 
Hoe vinden jullie 'm 3 jaar later klinken:


?
 


Percussie verfijnd
Strakkere overgangen
Verfijningen in de effecten en instellingen daarvan
Toegevoegde Multiband compressie op de bass frequenties
Vele details bewerkt in de FX
Wijzigingen in de beat(s)
Vocalen onder handen genomen
Nog meer gevoel/vibe in de track aangebracht
3 jaar ouder, 3 jaar wijzer :eureka::D

Zal dit het lekker doen op een psytrance festival?
 
Het klinkt zeker psychedelisch en het is druk genoeg. Maar ik zou dit geen psytrance noemen. Het is breakbeat met psytrance invloeden. Ik denk dat de track best zou werken als psytrance track, maar dan moet je er een kick met veel klik onder zetten en een 16e noten baslijn.

Voorbeeldje:
 
Hoe vinden jullie 'm 3 jaar later klinken:
Ik had 'm schijnbaar nog niet eerder gehoord want ik zie me er nog niet bijstaan in de comment van een paar jaar terug dus ik luister nu maar ff de laatste versie.

Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om zo'n track te maken, vind het echt een hele gave track terwijl ik niet echt zo een psytrance figuur ben over het algemeen.:okdan:
Hier zit weer zoveel in, zulke creatieve zijpaden en sounds, ik vindt het echt knap en zo'n track als deze vereist wel een paar luisterbeurtjes voor je echt alles een beetje goed gehoord hebt.
Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt maar je vist in een hele lekkere vijver in ieder geval!
Over je arrangeren heb ik al vaker dingen gezegd dus ik zal niet in herhalingen vallen maar dit is weer top!
 
Ik had 'm schijnbaar nog niet eerder gehoord want ik zie me er nog niet bijstaan in de comment van een paar jaar terug dus ik luister nu maar ff de laatste versie.

Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om zo'n track te maken, vind het echt een hele gave track terwijl ik niet echt zo een psytrance figuur ben over het algemeen.:okdan:
Hier zit weer zoveel in, zulke creatieve zijpaden en sounds, ik vindt het echt knap en zo'n track als deze vereist wel een paar luisterbeurtjes voor je echt alles een beetje goed gehoord hebt.
Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt maar je vist in een hele lekkere vijver in ieder geval!
Over je arrangeren heb ik al vaker dingen gezegd dus ik zal niet in herhalingen vallen maar dit is weer top!

Thanks man :D Doet me goed dit te lezen!
Maar het lijkt misschien allemaal makkelijk te klinken, maar in de praktijk is het toch een hoop werk :dubbel:
 
cool, doet me wat denken aan Shpongle

Shpongle? Dit??
Er zijn nummers die daar meer op lijken denk ik hoor. :D
Die zit in het downtempo/chill genre... wel een meesterlijke band/producer btw.
 
Last edited by a moderator:
Het klinkt zeker psychedelisch en het is druk genoeg. Maar ik zou dit geen psytrance noemen. Het is breakbeat met psytrance invloeden. Ik denk dat de track best zou werken als psytrance track, maar dan moet je er een kick met veel klik onder zetten en een 16e noten baslijn.

Voorbeeldje:


Ik zou er eens een remix van kunnen maken met typische kick en bass voor psytrance. Maar een beetje 'anders' zou wellicht ook wel lekker zijn in het psytrance genre. Niet dat iedere afwijking/variatie meteen naar een ander hokje gebonjourd wordt zeg maar. In psytrance is volgens mij in de regel veel ruimte voor alles. Al heeft het idd vaak wel een straight forward sound qua kick & bass ja.
Klik-kick hou ik trouwens echt niet zo van. Astrix (m'n favo psytrance producer) gebruikt dat ook niet veel.
 
Nog wat effecten eraan toegevoegd op een aantal plekken, om het helemaal af te maken!
 
Hi , dozart

ten eerste gave track!
Maar deze kon wel wat mastering hulp gebruiken.
Gezien de aanpassingen die ik moest doen is het meest verstandige dat je de mix aanpakt uiteraard.
Gebruik dit meer als een eventuele referentie als je terug gaat naar de mix.
Voornamelijk EQ beetje peper erover strooien en de track komt al behoorlijk tot zijn volle bloei.

Probleem is vooral de gekozen volume balans in de track ....teveel highs en een muddy low end.
Ook de Steroewijdtje is teveel.
Hele sessie op headphones gedaan ...tis telaat in avond om het op speakers teluisteren maar ik kan inmiddels redelijk goed op mijn headphones vertrouwen.
Gebruik dit meer als een referentie als je terug gaat naar de mix.
 

Attachments

  • untitled.mp3
    5,6 MB
een beetje 'anders' zou wellicht ook wel lekker zijn in het psytrance genre.
Daar ben ik het niet mee oneens, maar dat grenre is wel redelijk dichtgetikt en uitgekauwd als ik eerlijk ben. Daarom zou ik jouw track ook niet onder dat genre scharen, daarvoor is hij te origineel. Zie het maar als een compliment op originaliteit ;)

Dat gezegd hebbende is psytrance met de standaard kick en bassline (Sean Tyas noemt het toepasselijk "Sledgehammer kick and Machinegun bass") op zijn tijd erg lekker, uitgekauwd of niet. Als je die remix gaat maken wordt dat vast een succes, alle elementen om het interessant te houden zijn aanwezig.
 
Back
Top