The final day

Sfeer is lekker, geluiden passen goed bij elkaar en de afwisseling over het geheel is interessant, maar

daar is Axi weer met de gehaktmolen!

Zo bij 1'40" zou van mij de intro al over mogen zijn, duurt me nét iets te lang.
Het ritme is leuk, het doet me een klein beetje denken aan Computer Weekend van Jean-Michel Jarre.
De complexiteit contrasteert prettig met de eenvoud van de andere geluiden.

De baslijn en het ritme werken helaas niet zo lekker samen, ik zou proberen de bas net zo te laten swingen als de kick of anderszins een synergie proberen te krijgen tussen kick en bas.

De break bij 4'03" past mooi, die distorte gitaar zou van mij nog iets meer uit de verf mogen komen, bijvoorbeeld door een kort loopje noten te spelen met een delay.
Het ritme dat er dan bij komt is een leuke variatie op wat er eerder in het nummer gebeurt, het zou nog een tandje ingetogener (zachter) kunnen.
Check voor de gitaar eens wat er in Sirenes van System7 gebeurt bij 1'40", de afwisseling tussen de langzame noten en de riffjes ertussendoor.

 
AxiMaxi
Moet jou (wederom) op een aantal punten toch wel gelijk geven.
Het intro is inderdaad wat langdradig.
Tevens swingt de baslijn ook wat te weinig.
Ook icm met de drums.
De distorte gitaar-achtige lijn zou wat uitgebreider ook nog kunnen, eventueel met delay.

Bedankt trouwens voor het voorbeeld van Laurent Garnier.
Ik vind deze artiest echt geweldig!!
 
Kan hem smaken. Goede elementen. Naais. Hier en daar en detail dat wat 'raar' voelt maar daar ga ik niet over zeiken.
 
Back
Top