OP-Z Schetsjes

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Ik heb sinds kort een OP-Z in huis. Men kan er in ieder geval niet van zeggen dat deze teveel ruimte gaat innemen :)
Enfin, dit zijn de eerste 2 schetsjes die ik gemaakt heb op deze kleine vriend en mijn eerste indruk is in ieder geval dat ze erg veel functionaliteit in de gebruikte ruimte hebben gestopt.



 
Klinkt goed!
Ik heb de op-z ook net een paar dagen en ben er ook heel blij mee.
Net als de op-1 is het weer een echt instrument met een eigen karakter, de motion functie is ook erg leuk, dus ik ga snel unity videolab leren om mn eigen motion packs te kunnen maken.
 
Klinkt lekker.. :mega: Voor mijn gevoel ook een instrument waar ik veel meer zou kunnen dan de OP1. Hoe is de sync met andere midi vriendjes? Daar ben ik wel benieuwd naar.. :)
 
Thanks Robi! Hier nog een 3-tal schetsen voor de liefhebber..tenminste als ze doorkomen.. SF is bij mij zo traag dat het een dagtaak aan het worden is hier iets te posten.. Erg jammer.





 
opvallend hoe veel dingen met op-1 en op-z een bepaalde sfeer met zich meedragen, beetje dat gedetunede ambient met wel dikke kicks en percussie
of kopen de mensen die dat soort muziek maken juist die apparaten?

mooie sketches! en die laatste heeft een hele gave beat, springt er voor mij uit :)
 
opvallend hoe veel dingen met op-1 en op-z een bepaalde sfeer met zich meedragen, beetje dat gedetunede ambient met wel dikke kicks en percussie
of kopen de mensen die dat soort muziek maken juist die apparaten?

Geen idee eigenlijk.. Ik weet dat het op m'n OP-1 werk lijkt omdat ik veel geluiden uit m'n OP-1 heb gebruikt, maar naar mijn ervaring krijgt het merendeel van de 'OP-1/OP-Z tunes' op het net meer de 'chip-tune/bleep-bloop' stempel mee.

mooie sketches! en die laatste heeft een hele gave beat, springt er voor mij uit :)

Dank! Hier nog een 6e schets en voor de liefhebbers heb ik een EP uitgebracht met de 6 sketches: https://rephazer.bandcamp.com/album/a-after-z

 
Mooie muziek! Leuk om goed klinkende demo's van de op-z te vinden.
Wat is je ervaring met de op-z tot nu toe?
Ik overweeg zelf om er een aan te schaffen. Het probleem met de demo's online is dat ze echt niet leuk klinken naar mijn smaak.
De functionaliteit van vooral de sequencer lijkt me interessant. Werkt het goed om samples over te zetten, en om andere gear aan te sturen via usb of midi?
 
klinken erg goed die "schetsjes", ze zijn een andere term waard. en louter met de OP-Z... prachtig! munchers, nighttrain en skeleton, springen er voor mij uit, niet dat ik met groot plezier naar de andere tracks heb geluisterd. heeft inderdaad een bepaalde sfeer zo'n OP-Z. als een volledige ITB'er, kijk ik altijd wel met een scheef oog er naar. maar uiteindelik heb ik ook een groot palet aan klankkleuren..... goed, dat terzijde... nice! very nice!
 
Alweer erg mooi Marc :okdan:

Heerlijke muziekjes!

Ben onder de indruk van wat jij maakt!

lekker hoor

Veel dank! Ben blij dat het in de smaak valt :okdan:

Heel vet, die videootjes ook! nice... Maar is een blijvertje die Z?

Bedankt Six! Dit is ook weer een blijvertje.. Heb alleen iets teveel blijvertjes inmiddels.. Je kent het wel haha

Mooie muziek! Leuk om goed klinkende demo's van de op-z te vinden.
Wat is je ervaring met de op-z tot nu toe?
Ik overweeg zelf om er een aan te schaffen. Het probleem met de demo's online is dat ze echt niet leuk klinken naar mijn smaak.
De functionaliteit van vooral de sequencer lijkt me interessant. Werkt het goed om samples over te zetten, en om andere gear aan te sturen via usb of midi?

Veel dank! Mijn ervaringen met de OP-Z zijn goed en de sequencer is echt heel leuk/bruikbaar. Ook om externe midi dingen mee aan te sturen.
Samples over zetten is wat vervelend/omslachtig, maar werkt wel. Vind het vreemd dat ze dat (nog) niet in die app hebben gebouwd.

klinken erg goed die "schetsjes", ze zijn een andere term waard. en louter met de OP-Z... prachtig! munchers, nighttrain en skeleton, springen er voor mij uit, niet dat ik met groot plezier naar de andere tracks heb geluisterd. heeft inderdaad een bepaalde sfeer zo'n OP-Z. als een volledige ITB'er, kijk ik altijd wel met een scheef oog er naar. maar uiteindelik heb ik ook een groot palet aan klankkleuren..... goed, dat terzijde... nice! very nice!

Erg veel dank voor de mooie woorden en voor wat betreft jouw ITB klankenpakket kan ik mij de scheve ogen goed voorstellen. Het is tegenwoordig niet meer normaal wat je met software allemaal kunt echter werk ik fulltime al achter een computer.. Moet ik daar ook nog muziek mee maken dan krijg ik daar helaas scheve ogen van haha

Klinkt lekker.. :mega: Voor mijn gevoel ook een instrument waar ik veel meer zou kunnen dan de OP1. Hoe is de sync met andere midi vriendjes? Daar ben ik wel benieuwd naar.. :)

Heb het even getest Mac.. OP-Z aan mijn iConnect Midi 4+ gehangen en sync sturen alsmede externe sync ontvangen lijkt prima te werken. In onderstaande video sequence ik de V-Machine met de OP-Z (note+cc) en komen de drums uit de OP-Z. De audio van de OP-Z gaat via de audio input van de V-Machine door wat tape vst effectjes heen en de audio output van de V-Machine is rechtstreeks opgenomen. Lekker compact jammen zo.

 
Ik heb maar weer eens een deuntje gemaakt..
Ditmaal de OP-Z alleen gebruikt als midi sequencer en komen alle sounds uit de V-Machine.. en dat met 1 usb kabeltje :)

 
Knap,zo zie maar dat creativiteit niet duur hoeft te zijn.Hier gaat creativiteit en resultaat hand in hand.Er zijn geen regels,het is de kunst iets te doen met het materiaal dat je hebt,hoe eenvoudig dat dat ook mag zijn.Sommigen denken dat ze een moog one nodig te hebben om een meesterstuk te maken.Als het met een casiootje niet lukt dan ook niet met de one.Zo wat als jij zo'n one moest hebben?8~
 
Back
Top