Gardens of Hega - Behind these walls

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb deze songtrack eigenlijk speciaal gemaakt voor mijn Boss VO-1 vocoder, om hiermee vocalen te verzorgen.
Maar door een technisch probleem met deze VO-1 is het hier helaas nog niet van gekomen.
Daarom heb ik de vocoder van Ableton maar gebruikt en hiermee de vocalen gedaan.
Hier ben ik deels tevreden over; is nog voor verbetering vatbaar.
Hier is het (voorlopige) resultaat te horen;

https://soundcloud.com/gardensofhega/behind-these-walls



Omdat de teksten niet altijd helemaal goed verstaanbaar lijken te zijn, daarom maar even de teksten hieronder (ook nog niet helemaal vlekkeloos);

Going nowhere
A world without victim
What does the future brings us
Do we care about it?

The sound of violence
Not far away
We come together
For to built walls

Where do we live for?
Beyond love and harmony
Let us leave in peace
Every path has its faith
 
Ja, hij is niet slecht, maar de dofheid van de vocals doet afbreuk aan de kwaliteit van je track.. klinkt een beetje onprofessioneel zo, maar mss is dat wel de bedoeling geweest. Nice instrumentals, coole intro ook ;-)
 
hoi Gloomy,

Je hebt zeker wel gelijk dat de dofheid van de vocals afbreuk doet aan de kwaliteit van de track.
Dat vind ik ook wel jammer.
Wil binnenkort (met de Boss VO-1, als deze weer goed is) weer proberen om er nieuwe vocals bij te gaan doen en dan een stuk helderder.
 
Laatst gewijzigd:
Gelukkig werkt de Boss Vo-1 eindelijk (waar ik erg blij mee ben!) en ik heb er al behoorlijk mee gestoeid.
Heb nieuwe vocalen verwerkt in de track (van de VO-1 uiteraard) en deze zijn hier te beluisteren;
https://soundcloud.com/gardensofhega/behind-these-walls-new-vocals

Heb ook nog een leuke, alternatieve versie (met andere VO-1-sound).
 

Attachments

  • Basisidee - VO-1 (met Boss)-2.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 101
Laatst gewijzigd:
Ik heb geen tijd, noch de energie om iedere update te luisteren en te feedbacken, dus ik luister alleen maar naar de finale versie.. Sorry Robi, iemand anders zal je moeten helpen.. Laat ons wel weten wanneer ie af is als je wil.
 
In alle versies vind ik de kick en de lead veel te overheersend.
En gezien je nogal Nederlandse accent zou ik ook zoveel mogelijk vocoder over de vocals zetten :)

"Basisidee - VO-1 (met Boss)-2.mp3" vind ik het beste klinken qua definitie en EQ, maar ik zou écht wat aan de onderlinge volumes doen.
Vooral de kick blijft er veel te dik bovenop liggen. Een tikkie hoog eraf halen, zodat die 'tik' van de kick af is, zou ook misschien wat positiefs doen.

De lead zou van mij wat complexer mogen worden, qua sound.
Wellicht wel zo beginnen, maar later aandikken met bijv. wavetable/PPG-achtige geluiden of een lichte distortion eroverheen?
 
Idd, de kick doet een beetje pijn aan mijn oren.. Ook altijd moeilijk om een vocoder verstaanbaar te laten zijn.. :-)

Het klinkt verder niet slecht, maar eerlijk gezegd heb ik tracks van je gehoord die me meer deden.
 
Ah, ik had de meest recente versie nog niet gehoord. Daar is de kick een stuk beter!
 
Ach, het was natuurlijk ook niet slim van mij om niet eerst de nieuwste versie te beluisteren.. :-)
 
Ha Robi,

Toffe track! (ik heb alleen de "new version" geluisterd).
Ik vind het vocodersoundje en de beats erg lekker. Fijn sfeertje ook.

Hoe je hem m.i. nóg beter kunt maken :-) :
Het synthlijntje met de 4 wat langere herhalende noten vind k wat droog en ook wat eentonig: geeft me een beetje een midifile-vibe. Mss proberen om op dat spoortje iets van modulatie/filter, gevolgd door een pingpong delay en wat reverb te zetten. Je kunt deze effecten (vooral filter of chorus of phaser) wat automaten om er variatie in te brengen. Bij de pingpong werkt het goed om een hp filtertje in de fbloop te zetten, zodat de herhalingen steeds dunner worden, om modder te voorkomen.

Daarnaast misschien tof om hetzelfde lijntje aan nootjes ook nog aan een synth met een arpje te voeren, ook met een en ander aan affecten erop; zodat je die af en toe kunt infaden voor wat opbouw?


Groet, Jasper
 
Back
Top