Fifth Bot - Too Many Cooks

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Hey,

Deze track had ik eigenlijk voor de contest gemaakt, maar eea heeft niet helemaal uitgepakt zoals ik eerder voor ogen had. Ik denk dat ik (weer) in de valkuil van 'too much' ben getrapt. Ook vond ik hem misschien wat te cheezy/niet origneel genoeg. Anyway, ik heb er wel weer de nodige tijd ingestopt, dus wil het nog wel graag hier de revue laten passeren, toch wel benieuwd naar jullie feedback :P.

 
Ik snap wel dat je zegt in de valkuil te zijn gestapt van 'too much'. Maar dat kon nog weleens te maken hebben met de prioriteiten in je mix. Het is allemaal even belangrijk. Ik heb het idee dat wanneer je mix iets minder mid-forward maakt en er voor zou kiezen de niet elementaire onderdelen minder hard in te mixen/eq'en én wat meer diepte creert door hier en daar een snufje lange reverb met een subtiele delay, het nog weleens heel anders uit de verf zou kunnen komen.... (sorry voor de veel te lange zin :D)
 
Ik ben het 100% met Depressoptimist eens, dat is echt het enige waar het aan schort: prioriteiten.
Want de geluiden zijn echt top, de geluidskwaliteit ook, heerlijk complex zonder onbegrijpelijk te worden.

Maar nu sommige dingen naar achteren durven plaatsen, zoals de arps, de percussie en of die brede pads.

Anyway, vet hoor... wil je proberen 'm nog 's opnieuw te mixen, want dan komt'ie zeker op m'n NAS te staan voor nog een paar luistersessies?
 
Hey, excuus voor de late reactie, beetje druk met werk bezig geweest.

Robi & Gloomy: bedankt weer voor voor het luisteren en het positieve commentaar. Jullie 2 zijn toch wel topscoorders wat betreft luisteren en feedback geven: muchas gracias! Front Line Assembly, die naam ken ik helemaal niet, ga ik eens opzoeken.

Depressoptimist & AxiMaxi: dat is interessante feedback! Ik heb wel wat (subtiel) met volumes gespeeld, maar dingen wat meer naar achter te plaatsen door reverb en eq toe te passen op bepaalde plekken, daar was ik niet echt opgekomen. Dus idd, prioriteiten beter bepalen, ik ga er mee aan de slag! Thnx!
 
Ik reageer omdat het nummer mij wel aanspreekt, m.a.w. het zou iets kunnen worden ;-)
Het is iets te braaf om vergeleken te worden met FLA. En dat is ook zo'n beetje mijn enige opmerking: mooie geluiden maar veel te braaf.
Met te braaf bedoel ik :
- Het nummer is te lineair, ik mis een break, iets dat alles even overhoop gooit om dan verder te gaan..
- Ik heb het gevoel dat alles in elkaar gemixt is met 1 of andere glue-tool, en dat maakt het allemaal een beetje plakkerig voor mij, te braf dus ;-)
- Het einde geeft mij hoop, dat is sterk gedaan, dat moet je meer doen tijdens de track.
Verder mis ik tekst, zoals op veel nummers hier op SF, met tekst kan je een nummer een pak interessanter maken om naar te luisteren...

Maar, goede basis, kan zeker iets worden, heeft nog wat TLC nodig!
ToAd
 
Erg goed gedaan. Instrumenten liggen goed in de mix, de gekozen sounds zijn ook goed. Erg veel variatie, dat wel, ik raak het thema een beetje kwijt. Ik denk dat je hem simpeler kan maken en meer moet focussen op een hook, zodat je je verhaal makkelijker kan vertellen aan de luisteraar.
 
Back
Top