'French kiss' cover met enkel Future Retro Revolution

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,
Ik had het idee om een volledig nummer te maken met enkel de Future Retro Revolution R2 (een minder bekende, maar fantastische TB-303 kloon).
Alles is midi gestuurd met een externe DAW en de tracks zijn één voor één opgenomen omdat de Revolution monofoon is.
Polyfone tracks heb ik opgedeeld in verschillende monofone tracks zodat alles met de Revolution gespeeld kon worden.
Voor percusie heb ik de Roland Fantom XR gebruikt. Hed 'adem' effect is een sterk aangepaste snare drum. Misschien moeilijk te geloven, maar ik heb dan ook veel tijd gestoken in het aanpassen hiervan. Ook zijn er enkele samples toegevoegd, maar alle tracks buiten percussie / sfx komen van de Future Retro Revolution.
Ik wou er nog eens iets te gek mee maken voor ik hem verkoop.

 
Last edited by a moderator:
Hey Pascal, iedereen weet nu zowel dat ik dol ben op Acid, ik vind hem daarom ook super.. Mooi speeltje ook heb je daar.. Goed gedaan man, meer van dat :)
 
Wow, dat moet serieus wat werk geweest zijn
adem effect is heel tof!
ik moet tegeven, heb hem op mn telefoon geluisterd, dus verre van een referentie, maar had de indruk dat het allemaal wel wat subtieler gemixt mocht worden.. alles 303 like lijkt net niet te verdrinken in delay/reverb, mag best allemaal wat droger. De drums daarintegen mogen sommige instrumenten net wel een likje reverb gebruiken.
 
Back
Top