Quicksilver [WIP]

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Deze compositie wordt gebruikt in een obscuur spel genaamd 'The adventures of Quik & Silva'. Leuk spel voor de Amiga 1200. In twee weken tijd in elkaar gezet om snel geld te verdienen. Het eerste spel waar Sonic the Hedgehog in voorkwam (voor home consoles dan). De makers hadden plaatjes ervan gezien in een tijdschrift en hebben hem gewoon nagemaakt in dat spel, terwijl Sonic the Hedgehog zelf nog niet uit was gebracht.
Een zinniger weetje voor hier: de backing track is gemaakt door Chris Hülsbeck, een beroemde naam binnen de Amiga gaming scene met veel legendarische scores op zijn naam. Bekend van onder andere de soundtrack van Turrican. Hoe dan ook, bij dezen mijn versie van deze soundtrack. Het is nog een work in progress, er zullen nog wat dingen veranderen aan de opzet en de mix maar het idee is er zeker al.
Bekijk bijlage quicksilver.mp3
 
Vet dit, lekker tempo erin en toffe goede combo van sounds. Ik vond het jammer dat ie afgelopen was, dus staat even op repeat ;)
 
misschien hoort het zo, maar ik vind het einde nog wat magertjes.. Hij mocht ook iets langer uitfaden, dénk ik.. Voor de rest wel een prima deuntje :)
 
fade-out is bijna gefixed, ik hoor net dat er in de drums nog iets teveel een dip zit. Eigenlijk is de track bijna af zo, alleen weet ik nog niet of ik 100% tevreden ben over de mix maar dat vind ik sowieso altijd moeilijk. Tips daarvoor misschien, of is de mix wel goed zo?
 

Attachments

  • QuickSilver Preview.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 42
"bijna gefixed", maar nog niet helemaal hoor ik.. Ook de snare en de kick klinken nogal wat dof.. ofwel ligt het aan mijn speakers, kan ook.. Good luck man !! :)
 
Leuk muziekje! '80-s sfeertje.. Het zou zomaar ook een nummer van Het Goede Doel, Toontje Lager of zoiets kunnen zijn.. :-)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top