test oefening multitracking

MarsMusica

Award Winning Composer
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
4.802
Hallo Synth Fiction FORUM,

ik krijg zelf geen goed beeld meer van hoe dit nu wel / niet klinkt

het is geen volledig nummer, ook geen echte mix, of ge eind-masterde productie..
ik wou snel iets korts opnemen als oefening/test van randappratuur en instrumenten

over de mix hoef ik dus niets te horen maar ben gewoon benieuwd hoe dit overkomt
in zn algemene totaal-klank:
vol, leeg, vet, dun, bonkig, warm, koud,, dof, scherp,,,,,,zoiets:

https://soundcloud.com/aznem/big-pen
 
ps: ik heb niet de mogelijkheid het over goede speakers te beluisteren
 
voor de duidelijkheid: ik ben benieuwd hoe het algemene totale klankbeeld (van laag midden hoog) bij anderen overkomt
op goede speakers
 
Vind het wel prima overkomen. Is wat doffer dan die andere maar is niet verkeerd ofzo. 70s sound en hoor zappa invloeden kan dat kloppen? Moet wel zeggen dat ik geen expert ben dus mss beter even wachten op de reacties van anderen.
 
ha, een reactie, bedankt, TeeP!

ben er inmiddels vandaag op uitgekomen dat opnemen en mixen via koptelefoon gewoon niet werkt,
ook niet als je rekening houd met de beperkingen en vervormingen die kunnen optreden.
ik neem real life echte bas, gitaar, oude orgels, synths, enz op (vaak al met effecten en alles) dat heeft qua klank
veel aandacht nodig in het opname-proces, dan kan je niet vertrouwen op alleen koptelefoons als referentie.
Verder heb ik een aantal vintage warme apparaten en sommige nemen ook flink van het hoog weg, is niet altijd even wenselijk,
dus toch maar weer die monitoren plaatsen en voorzichtiger zijn met vintage kastjes. weer wat geleerd!

en leuk dat je Zappa noemt, ik ben denk ik net zo gek als FZ en heb nogal wat raakvlakken met meneer snor.
Ik ben een liefhebber van die 70s sound maar ben nu juist bezig daar van af te komen en wat moderner te klinken,,,niet qua notenkeuze, humor,
en de gekte...dat alles moet behouden blijven...ik ben niet gek! !!! 8>
 
ps: dit was slechts een oefening muziekje,,,ik heb een paar maten genomen uit een oud arrangementje zodat ik me niet hoefde te bekommeren om de nootjes,,,uiteindelijk wordt dit een andere stijl muziek en er zit ook een zanglijn bij die ik nu weg heb gelaten
 
Leuk stukje MM, zeer muzikaal.. Sorry ik heb deze post over het hoofd gezien, iedereen wellicht. Ik hoop op meer reakties want dit is heel erg professioneel gedaan.. Het is inderdaad allemaal wat dof ja, en idd masteren via koptelefoon is niet ideaal. Succes ermee ! :)
 
bedankt voor de positieve woorden, e-Gloomy-nations :biertje: !!

er is iets wezenlijks helemaal fout aan het geluid sinds ik mijn hele studio in de afgelopen jaren heb veranderd. Nota bene met veel betere spullen!
na deze ontdekiing heb ik meteen mijn hele studio-opstelling aangepast voor gebruik van monitoren en ga een diep onderzoek doen waar die dofheid vandaan komt,
klinkt als een LPF over het hele geluid, spookachtig vreemd waar dat vandaan komt!!
 
Back
Top