Stukkie Inspector Norse op de Alesis Micron

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Vorige week dit kleine synthje gekocht ter vervanging van mijn OP1. Die was al een tijdje stuk en is zoek geraakt bij de reparateur.. en gaat ook nooit meer terugkomen had ik begrepen.
De Micron leek me altijd nog weleens leuk om te proberen, en met name de sequencer.. dus deze maar gekocht als vervanger. Heb ook ooit een ION gehad en mistte die toch ook wel een beetje.. En de Micron is dus qua sound engine exact hetzelfde.
Superleuk wat er allemaal mee kan.. eigenlijk veel leuker dan de OP1.. audio opnemen kan dan weer niet hiermee maar voor ff snel een melodie of compositie vastleggen voldoende mogelijkheden.

Vanavond na wat experimenteren met hoe alles werkt dan mijn eerste probeerseltje opgenomen. Een stukje van het fenomenale Inspector Norse van Todd Terje.
Alles in 1 take uit de Micron. Geen extra fx.. alleen wat delay uit de synth zelf.
Er had nog wel een extra reverbje in mogen zitten.. het is of delay of reverb.. (je kan niet alles hebben).. maar de FX vind ik al stukken lekkerder dan in de OP1.
Het keyboard speelt wel wat te licht in vergelijk met de gewogen keys die ik gewend ben.. maar dit speelt al veel beter dan al die micro keys die je aantreft in dit soort mini synths..

Als editor gebruik ik deze https://www.synthtopia.com/content/2013/11/12/free-akai-miniak-alesis-micron-editor/ in Ctrlr (W10) Opzich wel te doen maar maar ook afentoe errors en je kunt de modmatrix niet helemaal programmeren. Als er nog suggesties zijn op dit vlak.. laat het weten (Y)


 
Toffe track zo.

Maar een reparateur die een synth kwijtraakt is wel een bizar verhaal...
 
Thanx :)
Mja.. ik weet ook niet wat ik heb (of had) met die OP1.. kon er ook niet echt vrienden mee worden en was dus na 3 maanden bij de reparateur onvindbaar.. geen andere OP1 meer voorradig maar wel een goede regeling getroffen.. dus echt veel pijn deed het ook niet. Het heeft gewoon zo moeten zijn denk ik dan. ;)
 
goed gedaan!
 
Het heeft idd zo moeten zijn, want dit is een mooi speeltje wat je nu hebt.. Damn, ik wou dat ik zo spelen kon als jij.. Gewoon lekker improviseren en jammen, moet geweldig zijn als je dit kunt. Wel jammer dat je analoog altijd zo beprekt bent met de variatie in de bass en de percussie. Anyway, I enjoyed.. Well done !! :)
 
Lekker hoor. Helemaal mee eens dat Inspector Norse van Todd een pareltje is. Die heb ik compleet grijs gedraaid in de auto op weg naar het werk een paar jaar geleden.
 
Leuk gedaan man! Raar verhaal betreft die OP-1.. Was dat bij TE zelf of ergens anders?
 
Dank allen voor de reacties en leuk om lezen dat het gewaardeerd wordt :)
Dit muziekje is dus niet door mijzelf geïmproviseerd/ gecomponeerd.. maar (zoals Thijs ook al zei),, die fantastische track van Todd Terje.. Inspector Norse. (Y)
https://www.youtube.com/watch?v=ebjX...DMMebjXsc0UjdQ

@Marc: Ja, erg vreemd gelopen.. Ik heb alleen vernomen dat de winkel waar ik em ooit kocht em naar een Duits reparatiebedrijf hebben verstuurd..
Ter vervanging heb ik ook nog een B-stock model gekregen daarvoor maar die deed het ook niet en er viel bij openen van de verpakking al meteen een toets uit dus toen is er een andere regeling getroffen aangezien hij meer te leveren is op korte termijn.
 

Attachments

  • IMG_20180920_182330.jpg
    IMG_20180920_182330.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 132
Ik vind Inspector Norse ook een megatrack. Gaaf gedaan, het is prima gelukt om de geluiden goed na te maken! En volgens mij is je nieuwe apparaat een upgrade vergeleken met de OP-1.
 
Hey, thanx!! En geweldige track Ja van Todd Terje. :okdan:
Wat betreft de OP1 die ligt je of ligt je niet. Geef mij maar gewoon een multi-timbraal synthje en een sequencer..
Eigenlijk heeft de Micron van zichzelf al een behoorlijk uitgebreide sequencer aanboord.. Je kunt 26 sequences en daarnaast nogeens 26 ritmes, over je klavier verspreiden..
Klein minnetje is dat er geen swing op zit.. maar sequences zijn ook zonder quantize in te spelen.. en tevens gaat een pattern/sequence tot 16 maten, iets wat je eigenlijk nergens meer tegenkomt.. 4 maten lijkt de max te zijn tegenwoordig..
Ben nu aan het experimenteren met de Korg Electribe Sampler 2 erbij.. die moet mijn mini setupje compleet maken.. :) Een polyfonie van 8 stemmen is toch net wat krap als er ook nogeens de drums uit moet halen.. en de Electribe heeft ook een sequencer aanboord.
 
Back
Top