Walter Brown Hollers (Elektron Digitakt & Digitone)

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.294
[h=3]Inspiratie gekregen van Walter Brown en weer 2 trackies gemaakt met de combinatie Digitakt + Digitone ter begeleiding :)
Hoop dat het weer mag smaken!

[/h]
 
Hey Marc, wow een super tripje dat je me gegeven hebt.. mooi zo man, prachtig.. Maar is het je intentie om zo lo-fi te gaan of scheelt er iets met het mixen en het masteren ? Toppie kerel ! ;)
 
Wederom veel dank Gloomy.
Er is zeker een intentie en dat is mijn fascinatie voor wat oudere muziek/opname techniek maar vooral imperfectie.. Net zoals de wereld/natuur.
Even heel simpel moet je mijn shit maar als 'protest muziek' tegen de auto-tune/melodyne overgoten main stream muziek aanschouwen wat net zoals 'social media' toch vooral een perfecte wereld lijkt te schetsen. Dat is in ieder geval niet mijn beleving en dat mag je horen ;)
 
Even heel simpel moet je mijn shit maar als 'protest muziek' tegen de auto-tune/melodyne overgoten main stream muziek aanschouwen wat net zoals 'social media' toch vooral een perfecte wereld lijkt te schetsen. Dat is in ieder geval niet mijn beleving en dat mag je horen ;)

Groot gelijk ! Als je Selected Ambient Works 85-–92 van Aphex beluisterd is dat ook ongemeen Lo-fi. Maar wel een mijlpaal / top kunstwerk in de muziekgeschiedenis.
Ik lig absoluut niet wakker van de mix als ik luister. Wel van de content. Want een crappy stuk muziek blijft crappy, zelfs als de mix 100% is.


Deze is ook weer mooi gedaan Marc. Anderzijds : hoe maak je nog het verschil met honderd duizenden anderen?
Ik ontdek op YouTube ambient muziekjes die soms de waanzin zijn, met in het ene geval +1 mio views, soms met maar 50 views...terwijl de kwaliteit gelijkwaardig is.
Dat illustreert idd dat onze 'media' wereld al lang niet meer gaat over content, dan wel hoe je het verkocht krijgt...Daar zijn zoals je zegt de dagelijkse 'lege' muziekjes die bol staan van gadgets en auto-tune het beste voorbeeld van.
Junk for the masses...ook in muziekland. De wereld is naar de klote.
Keep up the good work Marc !!
 
Ik lig absoluut niet wakker van de mix als ik luister. Wel van de content. Want een crappy stuk muziek blijft crappy, zelfs als de mix 100% is.

Helemaal mee eens! :okdan:

Deze is ook weer mooi gedaan Marc.

Veel dank maat! :okdan:

Anderzijds : hoe maak je nog het verschil met honderd duizenden anderen? Ik ontdek op YouTube ambient muziekjes die soms de waanzin zijn, met in het ene geval +1 mio views, soms met maar 50 views...terwijl de kwaliteit gelijkwaardig is.

Mijn top 3 video's qua kijkers/kijktijd:

1. Circuit Jam
2. Digitakt Jam
3. Electribe 2 Jam

Het gaat naar mijn ervaring niet om de muziek en/of de kwaliteit van de muziek, maar meer om de (betaalbare?) instrumenten/gear.

Aangezien Live optreden niet voor mij is weggelegd is YouTube is voor mij persoonlijk echter wel het platform waar luisteraars/kijkers komen en ontdekken ook al komen ze alleen voor de gear.. Ik heb daar vrede mee en vind het prima.
Er is bijvoorbeeld nog nooit iemand geweest die mijn muziek ontdekt heeft via Bandcamp/SoundCloud/Spotify terwijl dat platformen zijn voor de muziek/muzikanten? Daarbij vind ik het de laatste tijd ook erg leuk om met (oud) beeld materiaal van derden de beleving van de muziek aan te kunnen sterken of daar een poging toe te doen.

Of dat een verschil maakt voor anderen weet ik niet, maar ik heb wel het naar mijn zin ;)


Bijzondere combinatie, ook met die beelden.
Mooie eigen sound heb je ook!

Bedankt Robi! Ik ben blij dat het in de smaak valt :okdan:
 
Klinkt lekker Marc, leuke sfeer die je creëert
:okdan:

Veel dank!

Djeeses, hoe vind je nog tijd om met video te liggen klooien ? Ik sta dagelijks om 05:45 op en ben meestal maar rond 19:30 thuis ... ??
En m'n vrouw eist me op in het weekend. (winkelen en zo... helaas geen synths)
:-)

Oei dat klinkt zwaar man. Ik werk zelf 4 dagen dus heb vaak wel 1 dag in de week dat vrouw en kinderen van huis zijn en ik tijd heb voor de hobby ;)
 
Nice mark leuk sfeertje, is genieten vr mij



Djeeses, hoe vind je nog tijd om met video te liggen klooien ? Ik sta dagelijks om 05:45 op en ben meestal maar rond 19:30 thuis ... ??
En m'n vrouw eist me op in het weekend. (winkelen en zo... helaas geen synths)
:-)

Jammer genoeg zo herkenbaar
ik heb wel het geluk maar op 6h te moeten opstaan en toch wat vroeger thuis te zijn :)
 
Back
Top