Addictive to drums.

Na de reacties van Bohemen en kobuz, heb ik mij laten inspireren tot een wat meer rock-achtige versie.
Deze klinkt nog wat completer en uitgebalanceerder ook.
Het kan zijn dat de bas iets te hard afgesteld staat (door de distortion).
Dit vond ik vrij lastig om hier echt een goede balans/mix in te krijgen.
 

Attachments

  • Addictive to drums (huidige versie)-2.mp3
    6,3 MB · Bekeken: 34
Ik zou de percussie sneller automaten op Glitch of een fill.. ook een wat krachtigere fill liefst.. en het ritme van de percussie variëren na een tijdje.. Nu hoor ik al meer dan 2 minuten dezelfde beat.. Ah, 2.30" je varieert, dat is goed.. Ik zou ook wat fx'n toevoegen, en de main synth layeren.. en niet alleen een octaafje hoger of lager gaan, maar effectief er een tegenmelodie bovenop leggen. Het is een beetje altijd hetzelfde, niewaar ? Een mooi begin, maar ik zou 'm eens ferm onder handen pakken, en hem meer krachtiger maken, zoals ik eerder voorstelde.. Good luck, my friend :)
 
hoi Gloomy,

Bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat het op den duur wat eentonig kan worden qua beat.
Daar kan ik ook zeker nog wat aan veranderen.
Deze track is wel een bijzonder geval; al vele versies van gemaakt en het blijft maar veranderen.
Maar leuk en uitdagend is het wel.
 
Heb inmiddels een nieuwe versie weer bijgesloten, waarbij ik de bass subtieler heb afgesteld (met een attack).
En verder heb ik nog percussie en effecten toegevoegd.
Heb tevens nog een break toegevoegd (bij bridge-gedeelte).
Vind het weer wat completer en ook beter klinken.
Wat dat betreft is het weer een goede stap in de richting!
 

Attachments

  • ATD oa met extra FX, percussie (andere break).mp3
    6,9 MB · Bekeken: 35
Laatst gewijzigd:
Ik vind het wel een knappe prestatie dat je zoveel sounds in je compositie weet te verwerken. Daar zit denk ik ook wel je valkuil :)
Ik ben zelf niet zo'n van fan de rock drums ik had er waarschijnlijk een 808 onder geplakt als drumkit. Maar ik ben dan ook wel erg subberig.
Lekker bezig man!
 
hoi Fluence

Het klopt inderdaad wel dat er zoveel sounds verwerkt zijn in deze songtrack.
Bij de originele versie was dit minder trouwens.
Een 808-kit behoord uiteraard ook nog tot de mogelijkheden.
Ik laat het echter even bij deze versie, aangezien ik al vele versies geplaatst heb hier.
Wordt anders wel wat onoverzichtelijk.
 
Het gaat volgens mij de goede kant op! Ik ben ook benieuwd hoe het zou klinken wanneer de ritmesectie wat meer elektronisch zou klinken.
En idd zoals Gloomy suggereert zou meer afwisseling kunnen helpen. Zodat het meer een ´verhaaltje´ wordt..

Succes!

:biertje:
 
Back
Top