Movements 2018 (Road to Amsterdam)

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
Een track die ik ooit in 2014 heb gemaakt maar met andere elementen. Ik noem deze versie "Road to Amsterdam". Ben er onlangs geweest en ik hou echt van deze stad. Wat een leuke sfeer en heel aangename mensen...
 

Attachments

  • Movements v. 2018.mp3
    8 MB · Bekeken: 50
Laatst gewijzigd:
De benaming is nu wel "Road to Amsterdam" maar kben van plan om de naam te veranderen naar: "To Amsterdam...my love". Past veel beter in de emotie...
 
PS. Ben absoluut geen Jean Michel Jarre, Vangelis, Klaus en al etc... fan. Die mensen hebben zich destijds wel goed bewezen en al maar kben meer geinspireerd om electronische muziek te maken door nieuwe generaties van vandaag. De hedendaagse muziek die mij het meest aanspreekt is de gewone top 20 muziek. Die muziek is zo af.... Dat kunnen zelfs die oudbollige zakken niet. Ook al zouden ze dat zo graag willen... Helaas....

Samplers, sample players,... (soft) zijn zo hot tegenwoordig in de huidige pop muziek industrie... Het moet echt hoorbaar zijn dat het sample gemanipuleerd is. Geen echte klanken meer. Enkel zeer hoorbare aftreksels ….. Ben er niet vies van. Klinkt beter dan dat origineel oudbollig geval....

We moeten eerlijk zijn... Wie koopt er nog fysieke echte instrumenten? Enkel 50 plussers, die totaal niet mee zijn met de tijd.
 
Laatst gewijzigd:
En ik ga nog meer zeggen. Heb die laatste Moog one synthesiser gezien en bespeelt in de winkel. Ben absoluut niet van onder de indruk. Mijn laptop doet het veel beter. Ik zou zelfs nooit zo een ouderwets meubel in mijn huis willen. Het ziet er ouderwets uit. En alles wat dat antiek meubel doet, doe ik beter en veel meer met mijn modern mooi laptopje. Ik hou echt niet van dat ouderwets fake gedoe. Heb nog liever een Roland Aira look als synth en technologie, dan een fake ouderwetse. Uiteindelijk is het toch maar iets wat men als "oud" wil laten uitschijnen. Ik doe veel meer met plugins. dan met die lelijke oudbollige beperkte wannabe. Ik zeg het u. Het zijn de allerlaatste stuipen voor 50 plussers. De ne kids zijn totaal niet geinteresseerd in dat oudbollig gedoe.
 
Laatst gewijzigd:
Hey Nick, ik vind het een heel goeie track.. Sleepte me mee naar.. euh, Amsterdam.. vooral de coffeeshops haha :) Enne wat betreft fysieke instrumenten.. bestempel ze niet als zijnde oud, maar als zijnde "retro", dat klinkt veel beter en positiever.. Keep it up man, Henteneer :p
 
Hey Nick, ik vind het een heel goeie track.. Sleepte me mee naar.. euh, Amsterdam.. vooral de coffeeshops haha :) Enne wat betreft fysieke instrumenten.. bestempel ze niet als zijnde oud, maar als zijnde "retro", dat klinkt veel beter en positiever.. Keep it up man, Henteneer :p

Ja ik weet dat wel. Maar ik bedoel dat allemaal niet zo negatief hoor. Maar ik ben een beetje tegen de "industrie" aan het worden en zeker als het gaat over instrumenten. Het is gewoon dik het merk dat men betaald. En de uitbuiting ervan. Mensen die nog synth's kopen tegenwoordig, daar is absoluut niks mis mee. Maar dat onnozel Amerikaans overpriced gedoe, daar krijg ik het schijt van. Moog is niet meer wat Moog is en al die uitbuiting en uitmelking van merken die denken dat ze tegenwoordig nog iets voorstellen is er compleet over. Akkoord, destijds in de jaren '70 kostten synthesisers heel veel geld en dat kon ik wel begrijpen. Maar nu nog tegenwoordig zulke prijzen eisen voor iets wat totaal niet meer op een manier wordt gemaakt zoals toen en met een veel hogere productie, is gewoon afzetterij. Dat beetje hout en de printplaten, componenten(die nu meer dan 200% goedkoper zijn),... zal het niet zijn. Nu is het gewoon, we zijn moog en we hebben de naam. Maar uiteidelijk gebruiken ze net dezelfde componenten als een korg volca. En ik zou nog zeggen, er is iets excusiefs…. Maar bij nee. Voor hetzelde maakt een ander het voor minder dan de helft van de prijs en misschien en nog beter. Ik trap niet in die verkoopsargumenten en belachelijke reclame filmpjes. Daarvoor ben ik te weinig te naief. Mensen in het zak zetten is blijkbaar scheering en inslag tegenwoordig....
 
Laatst gewijzigd:
Mooi :okdan:
En eigenlijk ook wel lekker onheilspellend, verwarrend, verruimend
Om het nog perfecter te krijgen mag het einde wat sterker worden
 
Hey merci voor te luisteren. Nog een leuk detail, dit is allemaal gemaakt op een echt Hollands orgel Eminent zonder het stringensemble te gebruiken maar enkel de orgelklanken. Man, wat je allemaal uit dat orgeltje kan krijgen....
 
Laatst gewijzigd:
En nog een klein leuk detail, op het laatste hoor je op de achtergrond een Amsterdamse tram rijden, maar ge moet er echt goed opletten, tis subtiel.
 
Back
Top