Part ways (technotrack)

Hoor wel leuke ideeën, maar is me niet helemaal duidelijk in welke fase de song zit. Ik zou proberen in je sounddesign je sounds voor een specifiek doel te kiezen, nu gaan sommige sounds alle kanten op en dat wordt oncontroleerbaar en geven onduidelijkheid over wat de bedoeling is in het arrangement en je mix. Ik vind de vocals leuk en dat deinende in vooral het stuk na de laatste break heeft potentie. Mocht het niet duidelijk zijn wat ik hier schrijf, geef maar een seintje :)
 
hoi Fluence,

Bedankt voor je reactie.
Deze waardeer ik zeer.
Om eerlijk te zijn heb ik qua techno nog niet zoveel tracks in deze richting gemaakt.
Ik wilde toch eens proberen om hiervan iets meer te maken (ook om mijn horizon te verbreden).
Het is echter wel even een klein sprongetje in het diepe..
Heb geprobeerd om enigszins een 'songstructuur' aan te brengen (qua opbouw, verloop etc).
Wellicht was het beter geweest om meer soundcape-achtige sounds te gebruiken en wat meer spannende breaks.
Voor mij is het wat dat betreft ook even zoeken nog.
 
Het eerste deel is mij vooral te richtingloos
Vanaf 5:00 vind ik het veel leuker,
die zuigende bassline vanaf 6:31 is sterk :okdan:
 
Bedankt voor je feedback, GentleG.
Het eerste deel heb ik vooral een soort van song-structuur proberen toe te passen van 'intro-verse-chorus-verse-chorus etc'
Vanaf 5.00 heb ik gekozen voor een break en dan vervolgens een 'bridge-achtig gedeelte'.
Dit doe ik wel vaker; alleen werkt het helaas niet altijd even goed.
 
Bridge gedelte is 5:31 t/m 6:00? Ik zou dat stukje pakken en daar een nieuwe track van maken. Dat stukje vind ik ook het leukst.
Verder klinkt vocal, melodietje en achtergrond doorlopende geluid wat vals of niet in key.
 
Ik hoor ook leuke dingen, maar het geheel spreekt me echter niet zo aan.. Het is heel erg repetitief met tegelijkertijd veel te veel gebruik aan samples.. Echt Techno zou ik dit niet durven noemen, behalve dan de percussie.. Maar je blijft bezig Robi en dat is goed, dus doe gerust zo verder kerel.. Je kunt niet altijd een topper scoren.. Veel succes met het afmaken van deze track. Groetjes, Jan.
 
Bridge gedelte is 5:31 t/m 6:00? Ik zou dat stukje pakken en daar een nieuwe track van maken. Dat stukje vind ik ook het leukst.
Verder klinkt vocal, melodietje en achtergrond doorlopende geluid wat vals of niet in key.

Dat is inderdaad een fijn stukje.
Vind het wel jammer om te lezen dat niet alles goed in key klinkt.
Daar had ik wel beter op kunnen en moeten letten.
 
Ik hoor ook leuke dingen, maar het geheel spreekt me echter niet zo aan.. Het is heel erg repetitief met tegelijkertijd veel te veel gebruik aan samples.. Echt Techno zou ik dit niet durven noemen, behalve dan de percussie.. Maar je blijft bezig Robi en dat is goed, dus doe gerust zo verder kerel.. Je kunt niet altijd een topper scoren.. Veel succes met het afmaken van deze track. Groetjes, Jan.

In de basis vond ik het redelijk techno klinken (toen ik aan deze track begonnen ben), maar wellicht ben ik hiervan te veel afgeweken.
Het klinkt eigenlijk nog niet helemaal af.
 
Back
Top