Ostrea - Feedback gezocht (Progressive / Melodisch)

Xclusive1983

Stamgast
Lid sinds
13 januari 2011
Berichten
268
Beste leden,

Vandaag een opzet zo goed als af gemaakt. Ik ben op zoek naar wat feedback over zowel het arrangement als ook de klank. Heb er weer een paar lange sessies van gemaakt dus ben het noorden een beetje kwijt. FF een weekje afblijven en luisteren naar andere meningen en dan wee fris de punten op de i zetten. Alvast bedankt voor de hulp.

https://soundcloud.com/ostrea001/ost...t-mix-14102018
 
Laatst gewijzigd:
Mooi, mooie akkoorden :okdan:
Fijne breaks met verrassende ritmes in de arpeggio's

De piano staat te zacht, deze zakt regelmatig helemaal weg in de rest
 
Bedankt zover voor de feedback, die piano zal ik zeker in duiken. Even laten rijpen en dan vrijdag met de feedback en frisse oren nogmaals de mix in. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Ik wilde het woord verrassend eigenlijk niet gebruiken... Maar goed. Bij deze dus. Wat ik het mooist vind aan deze track is de cadans. Ik weet nog niet precies waar het hem in zit, maar hij wiegt heel erg prettig. Misschien is het de delay op die gare arp die het hem doet. Jammer dat ik een privé track niet kan liken trouwens. Over die arp, heb je die bewust zo gaar gepitcht? Op de meeste plekken in je track vind ik dat erg geslaagd, op sommige is naar mijn smaak net iets te, bijvoorbeeld rond 2 minuten.

Wat een heerlijke pads heb je gebruikt in het tweede deel. Ik verlang op een gegeven moment naar een koor dat langzaam voluit gaat om het melodieuze te benadrukken. Lijkt me gaaf. En omdat de arp als lead wordt gebruikt, kan het ook prettig zijn om die (ook buiten de korte breaks om) even door iets anders te vervangen. Verder gewoon goed dit :okdan:.

EDIT: Hij staat op repeat en ik beluister hem nu voor de vijfde keer. Wat me opvalt is dat hij beter wordt bij elke keer dat ik beluister. Dus dit is niet gewoon goed. Dit is geweldig! Ik hoor ook heel veel subtiele details in met name de drumtrack nu.

Ik wilde nog even zelf iets aan de muziek gaan doen, maar ik sla vanavond over. Ik blijf nog even in deze hoge sferen hangen. Heerlijk!
 
Laatst gewijzigd:
Heel lekker inderdaad dit. Moet zeggen dat ik de piano niet te zacht vind, juist wel mooi hoe deze heel subtiel er tussen door komt.
 
So dan! Daar wordt ik even stil van dr van lansberg. Dank je wel voor de mooie woorden.

betreft de ARP is de pitch niet in het bijzonder aangepast. Ik werk sinds een jaar of twee met ableton en probeer via de lfo van max for live een soort pitch drift in de synth te zetten waardoor er meer leven in komt. Ik probeer dit niet te overdreven te doen, maar mogelijk als de filter verder open gaat dat het meer naar voren komt.

hetzelfde doe ik met de swing in de arpegiator om ook het statische er af te krijgen.

Ik vind het ontzettend mooi dat je over een choir begint omdat ik hier ook aan zat te denken maar bang was dat het dan mogelijk te symphonisch zou worden, maar misschien toch nog eens uitproberen.

de track staat privé omdat ik hem op deze manier aan andere kan laten horen zonder dat hij compleet op straat ligt, ik vind het lastig om feedback van bekenden op waarde te schatten vandaar dat ik hem nu ook hier gezet heb om van onbekenden en andere producers feedback te krijgen. Wil deze graag afmaken en dan eens naar een label sturen. Dit is iets wat ik na mijn hardcore periode niet meer gedaan heb.

nogmaals bedankt en ik neem het mij in mijn aankomende vrijdagsessie om de track af te maken!
 
Back
Top