Touchstone

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Weer wat nieuws gemaakt. Deze keer wilde ik het meer als een (live) band laten klinken. Het meest pittige stukje was de break en de overgang daarnaartoe. Nog niet helemaal tevreden daarmee, zit daar wel een beetje vast. Graag weer jullie feedback en suggesties dus!



Gear: Novation Peak, Sub Phatty, Kick 2, Maschine, NI Rickenbacker, NI Kinetic Metal, NI Una Corda, NI Form, NI Drum Lab
 
Laatst gewijzigd:
Erg chill muziekje. Fraai stuk ook tegen de 4 minuten! Mooie flow... wat mij betreft niets meer aan doen. Klinkt gewoon heel lekker. Neemt je echt lekker mee.
 
Vind het erg knap gedaan zoals je een soort van 'live band'-sfeer eraan hebt gegeven.
De break is inderdaad even wennen, maar het stoort me zeker niet.
Lekkere drums ook en dito synths.
Wellicht kan de afmixing nog iets uitgebalanceerder; maar dat is even mijn eigen gevoel hierbij.
Nogmaals; heb hier een erg fijne indruk aan overgehouden.
 
Erg goed:halleluja
Wat ik nog zou willen proberen is een snerpende synthsound van alleen de grondtoon, maar dan lekker in een hoog octaaf invoegen vanaf 4:22 met een lfo modulatie erop die je langzaam meer en minder maakt en dan nog een octaaf hoger en die sound alsmaar dunner, zodat het lijkt dat die opstijgt.

Hoe dan ook :okdan:
 
Hey mensen, bedankt weer voor het luisteren en de feedback.

@Dozart: dank je wel, ik ben zelf niet over alles tevreden, maar ook beperkt in het oplossen daarvan.

@Robi: heb je misschien een concreet voorbeeld wat ik zou kunnen verbeteren aan de mix?

@GenteG: thnx voor de suggestie, ik ga het even proberen, ben zelf ook wel benieuwd hoe dat eea zou veranderen

Ik krijg het gevoel dat het niet echt ergens heen gaat.

@sKeLeTvM: kan ik zeker begrijpen! Dat heb ik ook wel (meer dan) eens bij mijn eigen werk :D. Ik zit dan ook nog erg in een experimentele fase en ben al lang blij dat er tegenwoordig iets van tracks uitkomen ;). Richting, stijl, sound etc. daar ben ik nog heel erg naar op zoek en ik probeer op dit moment dan ook vooral niet teveel op elkaar lijkende dingen te maken (of dat lukt is een 2e :D) en te kijken wat wel en niet werkt. Ik denk dat ik in een nieuwe track eens ga proberen of ik nog veel meer gas terug kan nemen en eea wat subtieler kan neerzetten.
 
Heb deze track zojuist weer opnieuw beluisterd.
En bij nader inzien vind ik het wel meevallen qua afmixing.
De 1e keer had ik er een wat ander gevoel bij; dat kan gebeuren natuurlijk.
Was toen in de veronderstelling dat de drums wellicht wat te zacht afgesteld waren.
Maar nogmaals; het valt toch wel mee.
Nogmaals; vind het zeer knap zoals je deze track hebt gemaakt.
 
Hey Robi,

Thnx voor de toelichting. Op zich klopt het wel dat de drums iets zachter zijn dan wat ik normaal doe. Dat is in deze track ook wel bewust gedaan, en eigenlijk om te verhullen hoe ik die in elkaar heb gezet. Normaal werk ik meestal met patterns mbv Maschine, maar deze keer (omdat ik eea wat meer live wilde laten klinken) heb ik een aantal verschillende (live ingespeelde) drumloops gepakt en die bewerkt (gechopped/tempo etc.). Dat zijn drumloops uit verschillende packs en die sluiten dus niet helemaal op elkaar aan qua tonatie. Om dat dan weer engiszins te verhullen heb ik daaroverheen eea gedubbed met NI Drum Labs (met behoud dus van de onderliggende samples voor de human feel). Dat alles daarna weer naar een bus gestuurd en dan de gebruikelijk glue-ing tools toegepast (compressie/saturatie etc.).

Thnx again!
 
Goh we gaan lekker vanavond zeg. Ook hier weer zo'n sterke track zonder spraakmakende structuur maar oh zo lekker. De eerste paar maten twijfelde ik even, maar eenmaal in het sfeertje vond ik het geweldig. De creativiteit spat er vanaf.

Ik lees net je comment op de feedback van Robi en herinnerde me dat ik me tijdens het luisteren afvroeg of je de drums misschien zelf had ingespeeld. Dus missie geslaagd zou ik zeggen.
 
Goh we gaan lekker vanavond zeg. Ook hier weer zo'n sterke track zonder spraakmakende structuur maar oh zo lekker. De eerste paar maten twijfelde ik even, maar eenmaal in het sfeertje vond ik het geweldig. De creativiteit spat er vanaf.

Ik lees net je comment op de feedback van Robi en herinnerde me dat ik me tijdens het luisteren afvroeg of je de drums misschien zelf had ingespeeld. Dus missie geslaagd zou ik zeggen.

Bedankt voor je toffe feedback Bob! Erg leuk om te lezen dat de aanvankelijke twijfels toch naar een positief gevoel omsloegen!
 
Nalv de positieve comments heb ik de track ook 2x opnieuw geluisterd. Misschien zijn de Nederlanders wat liever voor elkaar en zeggen ze te snel : "Hey, goed gedaan joh!" :-)

Ik vind niet dat ik te kritisch ben als ik zeg : Ja er zitten goede elementen in. Maar ik heb niet het gevoel dat ik had van bijvoorbeeld de recente Dozart track. Daarbij veerde ik bijna op en dacht : Djeeses, goed gevonden !
Dus hier blijft het allemaal wat kabbelen, en breekt ondanks de wat wildere drum fill-in's niet open. Nogmaals, ook geen must op zich, maar de moeite die je moet doen om net iets verder te gaan dan dit ligt niet veel verder dan wat je nu gedaan hebt, snappy ? Maar net evengoed voel ik het gewwon niet, dat zou ook kunnen. Dus : respect voor je werk. Dat in elk geval !
 
ik heb er simpelweg met plezier er naar geluisterd, werkt goed. gewoon lekker! ik zal 'm nog eens beluisteren op wat betere apparatuur, heb ik nu niet bij de hand..
en met kritisch zijn, sKeLeTvM is geen enkel probleem, soms heb ik stemmingen dat iets me lekker meesleept, en word ik geheel non-kritisch... en wellicht ontbreekt het mij ook aan terminologie, en ervaring, om me goed uit te drukken, daarover. wel leerzaam, kritische opmerkingen. ook voor "buitenstaanders", koncentratie en aandacht dat is zeker noodzakelik, en soms is het problematisch of je eigen smaak je dwarszit, of het nummer zit zichzelf dwars. wat loze opmerkingen. ik leer zeker van kritiek, ik herhaal me, ik lijk mijn eigen muziek wel.
maar dozart, ik heb genoten.
 
@vink: dank je wel vink! En nevermind die naamsverwisseling ;), ik vind het ook irritant dat je maar kort de tijd hebt om je eigen bericht te editten :P.

@sKeLeTvM: ik ben erg blij met je eerlijke kritische noot en ik kan eea alleen maar beamen. Ik kom over mijn eigen werk ook vaak tot die conclusie: wel ok, maar er mist een bepaalde spark. Ik zit dan ook niet voor niks hier op dit forum te posten. Ik ben een beginneling en wil mezelf verbeteren. Positieve feedback is natuurlijk heel fijn, maar kritische feedback is super leerzaam. Ik waardeer beiden vormen zeer! Dus blijf vooral zo eerlijk mogelijk je eigen mening verkondigen (dat probeer ik zelf ook te doen met reviews naar anderen).
 
Wow, dit kan zo in een film soundtrack. Erg mooi hoe het begint met de piano en gitaar en hoe langzaam maar zeker die synth arpeggio's opbouwen en het overnemen. Erg goed gedaan.
 
Ik moest even wennen aan het feit dat het niet de muziekstijl is die ik van je gewend ben... Grappig hoe dat werkt. Ik heb m nu (aan paar dagen later) nogmaals aangezet in de wetenschap dat het geen bekende 4x4 aandrijving heeft. Ik vind het weer eens een toffe track van je. Ondanks dat je verschillende stijlen maakt, hoor overeenkomstige smaak voor geluiden. Goed gekozen en geplaatst.
 
Hey thnx man! Ik moest zelf ook ff wennnen hoor :D. Zoals ik hierboven al eerder schreef ben ik bewust wat verschillende dingen aan het uitproberen, om uit te zoeken wat ik nou leuk vind om zelf te maken en ook om eens wat nieuwe technieken uit te proberen. De volgende gaat wel wel weer heel anders zijn hoor! (ik zit nu met een loopje op 138bpm te spelen :P)
 
Back
Top