Mooie wereld [new]

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Dag allemaal!

Weer nieuw nummer gemaakt. Lag er al een tijdje, maar het heeft even geduurd voordat ik er echt tevreden over was. Nu wil ik 'm wel posten hier. Ben zeer benieuwd hoe jullie 'm vinden. Tips, feedback en zo uiteraard welkom.
Stijl: een ekte dozart :P
Wie het in een hokje weet te plaatsen mag het zeggen. Dan kom ik misschien ook eens te weten op welke markt ik me moet richten als ik er meer mee wil gaan doen......

Groeten en goed weekend. :mega:

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-beautiful-world-original
 
Dan jullie heren! :D Ik heb er ook een mp3-versie bij gedaan nu (toch betere kwaliteit dan SC). Maar op een verkeerd knopje gedrukt geloof ik, en nu moet ik wachten op de goedkeuring van de admin haha.
 
Goed gedaan:okdan:
Echt heel eigen stijl,
de vocals van 1:23 vond ik net iets te,
maar ben wel blij dat ik het nummer heb afgeluisterd:)
 
Ah Dozart ! Ik zag je track en dacht 'even luisteren' Wel wel... toch aangenaam verrast ! Dit is net anders dan de rest...melodisch. Goed. Zelfs spektakel in zeker zin.
Al had ik voor dit 'genre' graag net iets meer laag / sub gehad. Nu ja, dat gaat dan over de mix en die komt voor mij steeds op de 2de plaats. Want als de compositie op niks trekt, haalt een goeie mix ook geen reet uit.
Nee, ik reken dit toch onder het betere werk. Aparte dingetjes en ik zou het zelf ook gemaakt krijgen, na veel inspanning en tijd.
Want wat ik hoor, daar kruipt ontegensprekelijk werk in en is over nagedacht. En dat is al héél veel. Dus ja, pluim !
Misschien proberen een korte versie te maken. Less = more en kan je ook makkelijker de aandacht houden.
(btw, je andere tracks op SC getuigen ook van inzicht, melodie, durf, zoektocht, muzikaliteit, ...en dat is iets dat respect verdient)
 
Ook bij deze track vraag ik mij af of ik de vocalen irritant vind of niet.. :-)
Verder vind ik het een mooie compositie en er zit lekker vaart in de track!

:koffie:
 
Net de comment van Skel gelezen en ik wil me daar graag voor de volle 100% bij aansluiten. Niet omdat ik te lui ben om zelf iets te schrijven, maar omdat hij alles al heeft gezegd dat ik zou willen zeggen. Met een kleine aanvulling over de mix. Die scoort wel behoorlijk in het hoog :).
 
PRACH-TIG Dozart ! Wow, de eerste vanmorgen en ik heb er écht van genoten, wat een klasse.. super professioneel.. Heb 'm twee x na mekaar geluisterd.. Probz m8 ! :)
 
Ik ben u allen zeer erkentelijk.
En nog een beetje laag erbij gedaan. Als ik het nog dieper doe, gaatdat ten kost van de helderheid en ruimte in de mix, die al behoorlijk vol zit met geluiden en zo. ;)
 
Dit lijkt me in het genre psybient of psychill passen

in ieder geval klink het weer erg lekker en tof gebruik van vocalen :)

Best vaak al zitten zoeken op platenlabels daarbinnen. Klopt ook wel, ik haal m'n inspiratie voor een groot deel uit de psy-sound. Maar psybient/psy-chill is in het algemeen vrij rustig, en redelijk ingetogen, beetje introverte muziek. Dat van mij is toch volgens mij wel wat uitbundiger, of iig wat meer 'ambivert'.
Wel eens wat geprobeerd bij twistedrecords (van sphongle), maar ja dat is misschien weer iets té hoog gegrepen. En hun hebben naast OTT volgens mij verder niemand onder dat label.
Kan dus nooit echt iets vinden in die hoek, daar wat ik maak in het algemeen toch wat harder is dan chillout/bient-stuff.

Ach, zou ook niet echt weten hoe dat dan moet met eventueel live gedoe. Maar lijkt me wel cool als dj's het iig op feestjes kunnen draaien. Voelt wel als een beetje zonde om er zo weinig mee te doen.
 
Bv Entheogenic kan je eens naar kijken, dat is veelal ook wat uitbundiger. Misschien kom je via discogs wel op vergelijkbare artiesten

Voorbeelden? Ik vind dat wel redelijk 'gewone' psybient (wel erg goed ook trouwens).

Soms maak ik wel muziek in die lijn hoor. Maar eigenlijk maak ik ook gewoon een beetje wat ik zelf miste tussen psytrance en psychill/bient; ik wou graag een crossover tussen die twee hebben; the dance vibe van psytrance, maar dan met een andere, meer 'breaky'-achtige vrije feel. Meer groovy, maar niet het standaard 'boom boom boom-bass'-ritme en tempo. En wel gewoon lekker opzwepend. Vanuit dat 'gat' dat ik ervoer daarin ben ik eigenlijk ooit met deze sound begonnen.
Ik moet iets zien te vinden waar ik daarmee terecht kan. Maar heb het nog niet echt gevonden.

Zodra ik geld heb om een album bij elkaar te masteren (inmiddels wel genoeg materiaal voor) dan wellicht gewoon de boel maar eens op ectoplasm gooien als ik tegen die tijd nog steeds niet iets heb gevonden waarvan ik denk dat het aansluit. Wellicht is dat een idee...? Het is iig wel een optie. Ik heb verder niet zo'n heel goed zicht op al die platenmarkten daarin, marketing, 'het wereldje' etc.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top