Ethno songtrack

Die lage lead/pad die er op den duur doorheen komt neemt denk ik een beetje te veel ruimte in, in het begin. Zachter in volume zou kunnen. 'm langzaam filterend erin laten komen (met óf low pass óf highpass, ff kijken wat het best past)
1:25 die lead ineens... komt er te abrupt in. Te 'ineens'. Zou die lead ook een langzamere attack geven trouwens. En langere release. Die omslag bij 2:48 is wel leuk. :) toffe percussiebeat bij 3:25. Ook wel lekker hypnotiserend die soort hihat op de tel. Dan ineens weer terug naar het oude bij 4:00 Hmmm dat slaat de plank wel mis voor mij, sorry...

Al met al vind ik het in het geheel nog een beetje te, eehmmm... sampletjes uit laten lopen en er af en toe wat nieuws bij gooien. En dan ineens een overgang die dan verrassend zou moeten zijn, maar 't 'm niet helemaal doet.

Als ik dit zo hoor, heb ik het idee dat je iets meer af moet van het muziek maken 'in de grid van je DAW op je beeldscherm'. Het verloopt wat te veel in blokken en lijnen. Er mag wat meer bezieling in. Wat meer JIJ die een vet stukje muziek wil maken. Niet maar een beetje een pad of een ritme 8 bar uitrekken, effe gauw een lijn op een bepaalde toon van je pianoroll tekenen, die kopiëren met hier en daar een kleine variatie. Ontwaak de muzikale creatieve kunstenaar in jezelf, en neem geen genoegen met 'klinkt wel oke denk ik'. Bedenk je een kritisch publiek dat jouw muziek uiteindelijk te horen krijgt, en gewend is aan topmuziek de hele dag dat het op youtube en spotify beluistert waar jij mee moet zien te concurreren. Niet om jezelf mee in de weg zitten, maar om het beste uit je zelf en je muziek te halen.

Zo, effe mijn motivational tjakka talk. :) Hoop dat je er wat aan hebt.
 
hoi Dozart,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan me wel vinden in je feedback.
Het mag allemaal ook wel wat gestructureerder en gestroomlijnder.
Het is wellicht ook wat te voorspelbaar.
Daar moet ik nog veel aan werken.

Tip: ga niet te veel bedénken wat zou moeten gebeuren. Maar laat het je ínvallen... luister er eens na terwijl je op de bank zit en luister hoe het op je overkomt. Valt je een idee binnen ergens bij een bepaald stuk? Maak een reserve-versie van je song en ga daar dan wat mee doen... eventueel ideeën inzingen/neuriën op je voice recorder/smartphone.
Succes iig.
 
Dozart heeft het wel mooi verwoord al

die vocal sample komt er mooi in zweven en die lead zou dat in dit geval ook goed kunnen doen
verder mag er nog wel wat 'versiering' aan de track wat extra geluidjes, melodietjes ter variatie en afwisseling

de de omschakeling naar de break is wel wat abrubt, maar het stukje dat volgt is wel lekker. wat er vanaf 3:24 bij komt vind ik het niet beter van worden, misschien mooier als de pad uit het eerst deel daar langzaam invoegt, dat zou het bijvoorbeeld meer een geheel kunnen maken. nu staat het middenstuk een beetje los van de rest.

ga zo door met experimenteren! :)
 
Bedankt voor je reactie, SlaveoftheWave.
Het klopt inderdaad dat die break wat abrupt is.
Eigenlijk was het mijn bedoeling om er een soort van verassend element in te brengen.
Helaas ben ik daar maar ten dele in geslaagd.
Toch zie ik zeker wel mogelijkheden met deze track, alhoewel er nog wel het één en ander aan verbeterd kan gaan worden.
 
Heb de track toch even onder handen genomen.
Heb ondermeer aangepakt;
- De pads
- Breaks
- Leads
- Bas

Ik besef nog altijd dat niet alles even perfect klinkt.
Toch heb ik wel het één en ander weten te verbeteren gelukkig.



https://soundcloud.com/gardensofhega/ethno-songtrack-2
 
Laatst gewijzigd:
de drums pakken me gelijk (wat voor drums zijn dit?), ik luister versie 2, ik heb minder moeite met minder "opbouw", of andere wijzen van arrangeren, ik word wel in deze track getrokken. het even tegelijkertijd iets ingetogen, en er wil iets uitbreken, en ja daar komen de vocals, en geheel andere drums. mooi gemaakt. en dat was dus het middenstuk, de ritual drums keren terug, mooie pad sound, overigens.
voor mij zouden er geen versieringen bij hoeven, juist het tegendeel, soms zijn er wat voorspelbare dingen, die de kracht naar beneden trekken. ik zou het juist soberder houden. goed, iedereen heeft zijn eigen insteek, en ik moet dit nummer nog luisteren gaan, zonder dat mijn eigen smaak dwars zit. dat doet het soms, en ik moet me laten slepen, dat gebeurt wel, zoals al gemeld.

ik zal het nogmaals luisteren. leuk dat je experimenteert! (ik zit zelf ineens met een techno track opgescheept, zoiets heb ik nooit gemaakt, ontstond 'vanzelf', wel fijn om eens buiten begane paden te treden, leer je veel van.)

en wat je maakt, doet me vaak, tot altijd wat. wat een zin... je snapt 'm. ik heb wel een zwak voor je muziek, of meer dan een zwak.
 
hoi vink,

Heel erg bedankt voor je feedback.
Voel me erg gevleid :)
Het is en blijft in een zekere zin ook een soort van experiment.
Dat heeft ergens zijn charme; je kunt er echter ook weleens mee uit de bocht vliegen.
De drums zijn trouwens van Stylus RMX (deze is wel favoriet bij mij).
 
Bijzonder stuk, diepe sounds, mooi hoe je de spanning opbouwt naar 2:50 en dan met wat verrassends komt. Klinkt mij als een stuk muziek voor op het toneel waarop een stel dansers heel abstract hun gang kunnen gaan en dat bedoel ik positief :)
 
Bijzonder stuk muziek inderdaad. Als het je lukt, zou het mooi zijn als die drums nog wat extra dynamiek krijgen. Die mogen echt wel knallen. En na het lezen van de feedback van kobuz, krijg ik dat beeld van die dansers niet meer uit m'n hoofd :). Ik zie het helemaal voor me.
 
Ik hoor zeker dikke verbetering. Je hebt wat gedaan met de tips. :okdan:
Die invalshoek van Kobuz vind ik leuk. Op die manier luister ik er nu ook naar.
En dan kan het er zeker mee door. Zeker een verbetering. Klinkt met veel meer zorg gemaakt nu, en meer geïnspireerd.

Het is een beetje in een andere dimensie of zo.. een soort twilight dreamzone. Als er video bij moest, dan zo'n wazige altered state sfeer.
Synths ook veel beter nu qua attack. Hoor meer de bezieling erin nu... wat ik eerst zo vond ontbreken.
Er is nog zat ruimte voor verbetering, maar het is aan jouzelf hoe goed je 'm vind te moeten maken voor jezelf natuurlijk. ;)

Vind trouwens dat stukje rond 3:19 nog steeds lekker hypnotiserend :D
 
Hey wtf... ik edit mijn post nog een beetje, en dan krijg ik weer zo'n melding 'blablabla lijkt wel alsof je probeert te spammen, we halen de admin er eens even bij'. En nu moeten we weer wachten op de goedkeuring van de afdelings-chef hier.
Het zij zo.
 
Hey wtf... ik edit mijn post nog een beetje, en dan krijg ik weer zo'n melding 'blablabla lijkt wel alsof je probeert te spammen, we halen de admin er eens even bij'. En nu moeten we weer wachten op de goedkeuring van de afdelings-chef hier.
Het zij zo.

Die goedkeuring is zo gegeven hoor. Maar ik denk dat ik dat ding maar ga uitzetten...
 
Ik vind het eigenlijk een heel erg lekkere track! Toch snap ik dat stuk op 2:51 niet zo goed. Ik heb het idee dat je een break/variatie achtig iets wilde maken, maar dan is het wel fijn als de track herkenbaar blijft. Nu lijkt het alsof een stuk uit een anders liedje ertussen is gemoffeld. Neemt niet weg dat ik het lekker vind klinken. Zeker als je nog iets meer dynamiek in de ritme sectie weet te krijgen, wordt ie nog meer filmisch van
 
Back
Top