Nieuwe track (try-out)

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb onlangs weer een nieuwe track gemaakt en heb me hierin zeer laten inspireren door Orbital en ook Leftfield en The Orb.
Ben er best tevreden, maar het kan nog wel iets gestroomlijnder en wat completer oid.
Uiteraard ben ik wel benieuwd naar feedback.

https://soundcloud.com/gardensofhega/new-track-try-out
 
wow, mooi gemaakt, robi! verdorie, prachtige mix. en er zitten lagen in, sounds die een geheel ander, hu, timbre, sommige heel gepolijst, sommige wat meer grit. werkt erg goed. klinkt erg lekker, ik zou er zeker tevreden mee zijn.

ben wel eens benieuwd hoe je zo'n track maakt, ik maak geheel andere muziek, en heb veel geleerd, en zit weer in een stadium van nieuwe ontdekkingen, dingen toepassen die ik nooit deed, een volgende stap in het leerproces, blijf een leerling. maakt me nieuwsgierig. wanneer je zin hebt, hee.
 
wel leuk:) het deuntje gaat voor mij na een tijdje wel iets vervelen
als dat basje in komt ih begin zit er 1 nootje te laat, dat stoort mij behoorlijk ook al ben ik zelf altijd zo slordig als t maar kan :D
 
wow, mooi gemaakt, robi! verdorie, prachtige mix. en er zitten lagen in, sounds die een geheel ander, hu, timbre, sommige heel gepolijst, sommige wat meer grit. werkt erg goed. klinkt erg lekker, ik zou er zeker tevreden mee zijn.

ben wel eens benieuwd hoe je zo'n track maakt, ik maak geheel andere muziek, en heb veel geleerd, en zit weer in een stadium van nieuwe ontdekkingen, dingen toepassen die ik nooit deed, een volgende stap in het leerproces, blijf een leerling. maakt me nieuwsgierig. wanneer je zin hebt, hee.


Bedankt voor je reactie, vink.

Zelf werk ik heel intiuïtief , maar wel met ondersteuning van wat theorie (toonladders etc).
Moet zeggen dat ik op dit vlak nog wel veel te leren heb.
 
Vind het bij nader inzien toch erg lastig om die baslijn aan te passen en te verbeteren.
Kan momenteel ook niet zo goed specifiek de fout ontdekken.

Het lijkt erop dat dat pattern voor die baslijn 15 posities heeft op een grid van 16/16. Als je er een 16e bij plakt, is het probleem volgens mij opgelost.
 
Tja, ik weet het niet.. Deze spreekt me nog niet zo aan.. :-)
De melodie lijkt me een beetje hoekig. Misschien dat wat meer groove daarin zou kunnen helpen?

:koffie:
 
hoi Bohemen,

Wat jammer dat het je nog niet zo aanspreekt.
Het klopt inderdaad wel dat de melodie wat hoekig is en dat ik hieraan wat meer groove had kunnen toevoegen (zoals bij de baslijnen ook het geval is).
Ook weer een nuttig leerpunt en goed om hier ook meer rekening mee te houden.
 
Sorry Robi, maar dit vond ik één van je mindere.. Waarom ? Omdat ie heel erg eentonig is (bvb met diezelfdesamples altijd) en de melodie sprak me totaal niet aan, ook niet die octaafwissels de hele tijd.. Jammer, maar niet erg.. Volgende keer vast beter.. Sorry makker, ik schrijf hoe ik het voel, dat weet je ondertussen wel.. Toch alles goeds, Jan.
 
hoi Jan,

Geen probleem.
Je mag hier gerust eerlijk over zijn.

Soms heb ik ook wel dat ik songtracks maak en dat als ik bijvoorbeeld een dag later terug luister, ik allemaal dingen ineens hoor die niet kloppen (overgangen, toonsoorten etc).
Dan kan ik soms echt teleurgesteld zijn in mezelf.
Mijn enthousiasme moet soms echt geremd worden.
 
Er zitten prima tracks in je repertoire. Misschien kun je die als uitgangspunt nemen?

:W
 
Back
Top